|
θεματική αναζήτηση
|
 |
|
 |
|
| |
Για εξαντλητική παρουσίαση των βιβλίων της κατηγορίας πιέστε εδώ ... | Τι μπορεί να κάνει η ιστορία Boucheron, Patrick Πόλις 2017
Έχουμε ανάγκη την ιστορία, γιατί μας χρειάζεται η ανάπαυλα. Μια παύση για να καταλαγιάσει η συνείδησή μας, για να διατηρήσουμε τη δυνατότητα να έχουμε συνείδηση - ως έδρα όχι μόνο της σκέψης, αλλά και ενός πρακτικού λόγου που θα μας δίνει κάθε ελευθερία δράσης. |  |
|  | Τα ταμπού της ιστορίας Ferro, Marc, 1924- Μεταίχμιο 2017
Γιατί, άραγε, αποσιωπάται η σεξουαλικότητα της Ζαν ντ’Αρκ; Πώς πραγματικά πέθανε ο τελευταίος τσάρος; Οι Εβραίοι είναι όλοι τους Σημίτες; |
| Τα ταμπού της ιστορίας Ferro, Marc, 1924- Μεταίχμιο 2017
Γιατί, άραγε, αποσιωπάται η σεξουαλικότητα της Ζαν ντ’Αρκ; Πώς πραγματικά πέθανε ο τελευταίος τσάρος; Οι Εβραίοι είναι όλοι τους Σημίτες; |  |
|  | Παγκόσμια ιστορία της σύγχρονης ιστοριογραφίας Συλλογικό έργο Νεφέλη 2015
Στους δύο τελευταίους αιώνες, και ιδίως στον 20ό, γράφτηκαν αρκετές ιστορίες της ιστοριογραφίας. Ωστόσο, πάντοτε υιοθετούσαν δυτική ή εθνική εστίαση, και όποτε εστίαζαν στη Δύση δεν ακολουθούσαν συνήθως τη συγκριτική προοπτική, αλλά την προοπτική των επιµέρους εθνικών παραδόσεων. |
| Τι είναι ιστορία; Carr, Edward Hallett Εκδόσεις Πατάκη 2015
Το "Τι είναι Ιστορία;" του Ε. Χ. Καρ περιλαµβάνει έξι παραδόσεις του στο Κέιµπριτζ το 1961. Στα κείµενα αυτά προσεγγίζονται θέµατα-κλειδιά για κάθε ιστορικό, όπως "Η κοινωνία και το άτοµο", "Η αιτιότητα στην Ιστορία", "Ο ιστορικός και τα γεγονότα" κ. |  |
|  | Αναζητώντας τα ίχνη της Ιστορίας Μαυροσκούφης, Δημήτρης Κ. Εκδόσεις Κυριακίδη ΙΚΕ 2015
Το βιβλίο αυτό καλύπτει θέματα θεωρητικά και μεθοδολογικά σχετικά με την ιστορική επιστήμη (ιστοριογραφία και ιστοριογραφικές σχολές), τη φύση, την κριτική προσέγγιση και ανάλυση, την ερμηνεία και τη χρήση των ιστορικών πηγών, καθώς και τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας, με έμφαση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (θεωρίες μάθησης, μοντέλα διδασκαλίας, αναλυτικά προγράμματα, στρατηγικές διδασκαλίας, αξιολόγηση των μαθητών κ. |
| Στις διαδρομές της ιστοριογραφίας Σεφεριάδης, Σεραφείμ Ι. Θεμέλιο 2014
Το μείζον θέμα της ιστοριογραφίας -του τρόπου και των γνωστικών προϋποθέσεων που έχει η συγγραφή της ιστορίας- αναδεικνύεται στις σελίδες αυτού του βιβλίου. |  |
|  | Υπομνήσεις Ασδραχάς, Σπύρος Ι., 1933-2017 Θεμέλιο 2014
Τα μικρά κείμενα που συγκεντρώνονται σ' αυτόν εδώ τον τόμο είναι πολυθεματικά. "Υπομνήσεις", δηλαδή ανασύσταση πραγμάτων ή σωστότερα μιας θεματολογίας που ήδη ήταν γνωστή. |
| |  | Το παρόν και το μέλλον του "παρελθόντος" Κουργιαντάκης, Χαράλαμπος Σ. Κέδρος 2012
Στη διδασκαλία της Ιστορίας εντοπίζονται κατά καιρούς προβλήματα που δυσχεραίνουν τη διδακτική διαδικασία, αλλοιώνουν το περιεχόμενο του μαθήματος και εν πολλοίς ακυρώνουν το λόγο ύπαρξής του. |
|
|