Βιβλίο
Θωμάς Σλιώμης
Αθήνα
Εκδόσεις Πατάκη
2016
σ. 199
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-16-6894-9
Βιβλία για την Τέχνη
Σημειώσεις: Πρόλογος: Στέφανος Ροζάνης.
Φωτογράφηση: ΝΑΙ
Κυκλοφορεί
Τιμή: 8.70€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 03-10-2016)
Η τέχνη απέναντι στον ναζισμό
Το μουσικό κίνημα της Τερεζίν 1941 - 1945
Το μουσικό κίνημα της Τερεζίν 1941 - 1945
Θωμάς Σλιώμης
Αθήνα
Εκδόσεις Πατάκη
2016
σ. 199
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-16-6894-9
Βιβλία για την Τέχνη
Σημειώσεις: Πρόλογος: Στέφανος Ροζάνης.
Φωτογράφηση: ΝΑΙ
Κυκλοφορεί
Τιμή: 8.70€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 03-10-2016)
Περίληψη:
H αποκάλυψη και η αφήγηση των παράνοµων ή ηµι-παράνοµων µουσικών-καλλιτεχνικών κινήσεων µέσα στο ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης της Τερεζίν (Τερέζιενσταντ) στην Τσεχία και η εξέλιξή τους σε ένα πελώριο κίνηµα δηµιουργίας αποτελεί το κεντρικό θέµα του βιβλίου. Αντίθετα, το πρώτο µέρος του βιβλίου επιχειρεί να ανιχνεύσει τις ρίζες και την εξέλιξη των πολιτισµικών θέσεων και των πολιτικών του φασισµού και του ναζισµού, των ιστορικών προκειµένων τους στη δυτική σκέψη που, για αιώνες πριν, διαχέονταν στις χώρες της Ευρώπης και στην Αµερική. Ευγονισµός, φυλετικές διακρίσεις, καταναγκαστική εργασία, διώξεις, εγκλεισµός: ιδέες και εφαρµογές oι οποίες αποτέλεσαν την πρώτη ύλη για την ηµι-τελική και την τελική «λύση», που ήταν η συγκρότηση χιλιάδων στρατοπέδων συγκέντρωσης, µεταξύ αυτών και της Τερεζίν. Οι µορφές αυτο-οργάνωσης στην Τερεζίν και η θέληση των µουσικών και των καλλιτεχνών για δηµιουργία, ενώ ζούσαν στις απάνθρωπες συνθήκες του στρατοπέδου, αποτελούν ιστορικό παράδειγµα έσχατης αντίστασης απέναντι στον τρόµο και στη βαρβαρότητα. Όπως και τα έργα που γράφτηκαν µέσα στο στρατόπεδο, αποτελούν ιστορική κληρονοµιά και παράδειγµα για όλους τους πολίτες της Ευρώπης, σε οποιονδήποτε χρόνο, παρόντα ή µέλλοντα.
H αποκάλυψη και η αφήγηση των παράνοµων ή ηµι-παράνοµων µουσικών-καλλιτεχνικών κινήσεων µέσα στο ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης της Τερεζίν (Τερέζιενσταντ) στην Τσεχία και η εξέλιξή τους σε ένα πελώριο κίνηµα δηµιουργίας αποτελεί το κεντρικό θέµα του βιβλίου. Αντίθετα, το πρώτο µέρος του βιβλίου επιχειρεί να ανιχνεύσει τις ρίζες και την εξέλιξη των πολιτισµικών θέσεων και των πολιτικών του φασισµού και του ναζισµού, των ιστορικών προκειµένων τους στη δυτική σκέψη που, για αιώνες πριν, διαχέονταν στις χώρες της Ευρώπης και στην Αµερική. Ευγονισµός, φυλετικές διακρίσεις, καταναγκαστική εργασία, διώξεις, εγκλεισµός: ιδέες και εφαρµογές oι οποίες αποτέλεσαν την πρώτη ύλη για την ηµι-τελική και την τελική «λύση», που ήταν η συγκρότηση χιλιάδων στρατοπέδων συγκέντρωσης, µεταξύ αυτών και της Τερεζίν. Οι µορφές αυτο-οργάνωσης στην Τερεζίν και η θέληση των µουσικών και των καλλιτεχνών για δηµιουργία, ενώ ζούσαν στις απάνθρωπες συνθήκες του στρατοπέδου, αποτελούν ιστορικό παράδειγµα έσχατης αντίστασης απέναντι στον τρόµο και στη βαρβαρότητα. Όπως και τα έργα που γράφτηκαν µέσα στο στρατόπεδο, αποτελούν ιστορική κληρονοµιά και παράδειγµα για όλους τους πολίτες της Ευρώπης, σε οποιονδήποτε χρόνο, παρόντα ή µέλλοντα.
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Θωμάς Σλιώμης | H ιστορική διάσταση ενός στρατοπέδου συγκέντρωσης | "Η Αυγή" | 12/2/2017 | |
Ρίκα Μπενβενίστε | Η μουσική δημιουργία ως συλλογική αντίσταση | Περιοδικό "Σύγχρονα Θέματα" | 136 | Ιανουάριος-Μάρτιος 2017 |
Δήμητρα Κυρίλλου | Η αντίσταση της “εκφυλισμένης” μουσικής | Περιοδικό "Σοσιαλισμός από τα Κάτω" | 120 | Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2017 |
Γιάννης-Παναγιώτης Βούλγαρης | Ο Φύρερ χαρίζει μια πόλη στους Εβραίους… | "Η Αυγή" | 27/11/2016 | |
Πόλυ Κρημνιώτη | Η τέχνη απέναντι στον ναζισμό | "Η Αυγή" | 29/10/2016 |