Βιβλίο
Συλλογικό έργο
Μετάφραση: Σπύρος Ράγκος
Ευθύνη Σειράς: Δημήτρης Κυρτάτας
Ηράκλειο Κρήτης
Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης
Αριθμός Έκδοσης: 1
2021
σ. 128
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-524-644-0
Γλώσσα πρωτοτύπου: αρχαία ελληνικά
Διάλογοι με την Αρχαιότητα
Σημειώσεις: Εισαγωγή, Σχόλια: Σπύρος Ράγκος
Κυκλοφορεί
Τιμή: 10.00€ Φ.Π.Α.: 6%
Μήτε άρρεν μήτε θήλυ
Ιστορίες ευνούχων στην αρχαιότητα
Ιστορίες ευνούχων στην αρχαιότητα
Συλλογικό έργο
Μετάφραση: Σπύρος Ράγκος
Ευθύνη Σειράς: Δημήτρης Κυρτάτας
Ηράκλειο Κρήτης
Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης
Αριθμός Έκδοσης: 1
2021
σ. 128
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-524-644-0
Γλώσσα πρωτοτύπου: αρχαία ελληνικά
Διάλογοι με την Αρχαιότητα
Σημειώσεις: Εισαγωγή, Σχόλια: Σπύρος Ράγκος
Κυκλοφορεί
Τιμή: 10.00€ Φ.Π.Α.: 6%
Περίληψη:
ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ • ΦΙΛΟΣΤΡΑΤΟΣ • ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΚΥΠΡΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ • ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
Λόγω της στειρότητάς τους, οι ευνούχοι χρησιμοποιήθηκαν στην αρχαιότητα, σε μεγάλο βαθμό, ως φύλακες και υπηρέτες των συζύγων και παλλακίδων βασιλέων ή άλλων αρχόντων. Βρέθηκαν έτσι στα ενδότερα των ανακτόρων και των οίκων εξουσίας. Το γεγονός αυτό τους ανέδειξε συχνά σε σημαντικούς παράγοντες της πολιτικής ζωής. Τον τέταρτο και τον πέμπτο αιώνα μ.Χ., οι ευνούχοι απέκτησαν εξουσίες αδιανόητες για τους αυλικούς του πρώτου ή δεύτερου αιώνα. Ευρύτερα γνωστός στην αρχαιότητα ήταν και ο θρησκευτικός ευνουχισμός που συνδέθηκε με το όνομα της Κυβέλης και τους ιερείς της. Ο σεβασμός αλλά και ο τρόμος των πιστών για τη Μεγάλη Θεά απαιτούσε κάποτε τελετουργικούς αυτοευνουχισμούς.
Τα κείμενα που σταχυολογούνται στον τόμο αυτό ανήκουν σε εθνικούς και χριστιανούς συγγραφείς. Παρά τις διαφορετικές θρησκευτικές καταβολές τους, όλα εκφράζουν μια κοινή στάση αποδοκιμασίας για την ανατολικής προέλευσης πρακτική του ευνουχισμού, που ίσως ανάγεται στην παράδοση του κλασικού ελληνισμού και τη μέριμνά του για φυσική αρτιμέλεια.
ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ • ΦΙΛΟΣΤΡΑΤΟΣ • ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΚΥΠΡΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ • ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
Λόγω της στειρότητάς τους, οι ευνούχοι χρησιμοποιήθηκαν στην αρχαιότητα, σε μεγάλο βαθμό, ως φύλακες και υπηρέτες των συζύγων και παλλακίδων βασιλέων ή άλλων αρχόντων. Βρέθηκαν έτσι στα ενδότερα των ανακτόρων και των οίκων εξουσίας. Το γεγονός αυτό τους ανέδειξε συχνά σε σημαντικούς παράγοντες της πολιτικής ζωής. Τον τέταρτο και τον πέμπτο αιώνα μ.Χ., οι ευνούχοι απέκτησαν εξουσίες αδιανόητες για τους αυλικούς του πρώτου ή δεύτερου αιώνα. Ευρύτερα γνωστός στην αρχαιότητα ήταν και ο θρησκευτικός ευνουχισμός που συνδέθηκε με το όνομα της Κυβέλης και τους ιερείς της. Ο σεβασμός αλλά και ο τρόμος των πιστών για τη Μεγάλη Θεά απαιτούσε κάποτε τελετουργικούς αυτοευνουχισμούς.
Τα κείμενα που σταχυολογούνται στον τόμο αυτό ανήκουν σε εθνικούς και χριστιανούς συγγραφείς. Παρά τις διαφορετικές θρησκευτικές καταβολές τους, όλα εκφράζουν μια κοινή στάση αποδοκιμασίας για την ανατολικής προέλευσης πρακτική του ευνουχισμού, που ίσως ανάγεται στην παράδοση του κλασικού ελληνισμού και τη μέριμνά του για φυσική αρτιμέλεια.
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Χρήστος Λάσκος | Οι ευνούχοι, οι Έλληνες και οι Χριστιανοί | http://www.alterthess.gr | 17/7/2022 | |
Δημήτρης Ι. Κυρτάτας | Καθημερινές έγνοιες και αγωνίες στην αρχαιότητα | Περιοδικό "Σύναψις" | 63 | Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2021 |
Σπύρος Ι. Ράγκος | Στερεότυπα στην αρχαία ιστορία | Περιοδικό "Σύναψις" | 63 | Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2021 |
Βασίλης Κάλφας | Η τυραννία του αρχαίου | "Εφημερίδα των Συντακτών" | 12/2/2022 | |
Αργυρώ Μποζώνη | Ευνούχοι στην αρχαιότητα: Μήτε άρρεν, μήτε θήλυ | "Lifo" | 2/1/2022 |