Βιβλίο
Γρηγόρης Καραφύλλης
Θεσσαλονίκη
Βάνιας
Αριθμός Έκδοσης: 3
2005
Ημερομηνία Πρώτης Έκδοσης: 1995
σ. 221
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-288-058-6
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 12.78€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 04-01-2006)
Η φιλοσοφία της παιδείας
Γνωσιολογικά και ηθικά ζητήματα
Γνωσιολογικά και ηθικά ζητήματα
Γρηγόρης Καραφύλλης
Θεσσαλονίκη
Βάνιας
Αριθμός Έκδοσης: 3
2005
Ημερομηνία Πρώτης Έκδοσης: 1995
σ. 221
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-288-058-6
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 12.78€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 04-01-2006)
Περίληψη:
Το βιβλίο αυτό αποτελεί συμβολή στη διερεύνηση των φιλοσοφικών προβλημάτων της παιδείας. Η έρευνα επικεντρώνεται, σχεδόν αποκλειστικά, στον έλεγχο των γνωσιολογικών και ηθικών ζητημάτων που υπεισέρχονται στο ευρύτερο περιεχόμενο της "φιλοσοφίας της παιδείας". Η εξέταση γίνεται μέσα από τη συνδρομή των πλέον έγκυρων αντιλήψεων για την ανθρώπινη φύση και την ανθρώπινη γνώση και μέσα από ένα ηθικό πλαίσιο που δεν είναι κανονιστικό και a priori, αλλά που προβάλλει τις αξίες και την ανάπτυξη μιας ηθικής στάσης ως θεμελιώδους συμπεριφοράς του ατόμου. Είναι επόμενο ότι από μία τέτοια οπτική αποκλείονται οι δογματικές αντιλήψεις για την παιδεία και αποκαθαίρεται η γνώση και η ηθική από τα δόγματα που μολύνουν το περιεχόμενο της "φιλοσοφίας της παιδείας". Η κατάκτηση της γνώσης και η ηθική διαμόρφωση των νέων αποτελούν στόχους που προσεγγίζονται καλύτερα όταν είναι γνωστές οι αρχές και οι αξίες που συνδιαμορφώνουν την παιδεία ως γενική μόρφωση και τη διακρίνουν από συναφείς όρους.
Το βιβλίο αυτό αποτελεί συμβολή στη διερεύνηση των φιλοσοφικών προβλημάτων της παιδείας. Η έρευνα επικεντρώνεται, σχεδόν αποκλειστικά, στον έλεγχο των γνωσιολογικών και ηθικών ζητημάτων που υπεισέρχονται στο ευρύτερο περιεχόμενο της "φιλοσοφίας της παιδείας". Η εξέταση γίνεται μέσα από τη συνδρομή των πλέον έγκυρων αντιλήψεων για την ανθρώπινη φύση και την ανθρώπινη γνώση και μέσα από ένα ηθικό πλαίσιο που δεν είναι κανονιστικό και a priori, αλλά που προβάλλει τις αξίες και την ανάπτυξη μιας ηθικής στάσης ως θεμελιώδους συμπεριφοράς του ατόμου. Είναι επόμενο ότι από μία τέτοια οπτική αποκλείονται οι δογματικές αντιλήψεις για την παιδεία και αποκαθαίρεται η γνώση και η ηθική από τα δόγματα που μολύνουν το περιεχόμενο της "φιλοσοφίας της παιδείας". Η κατάκτηση της γνώσης και η ηθική διαμόρφωση των νέων αποτελούν στόχους που προσεγγίζονται καλύτερα όταν είναι γνωστές οι αρχές και οι αξίες που συνδιαμορφώνουν την παιδεία ως γενική μόρφωση και τη διακρίνουν από συναφείς όρους.