Βιβλίο
Το σχολείο ως χώρος παραγωγής και συντήρησης στερεότυπων
Επιστημονική ημερίδα, 2 Μαΐου 2000

Συλλογικό έργο
Εισήγηση: Γιώργος Θαλάσσης
Εισήγηση: Θάνος Λίποβατς
Εισήγηση: Δέσποινα Καρακατσάνη
Εισήγηση: Μαρία Κοτζάμπαση
Εισήγηση: Μαρία Κακριδή - Φερράρι
Εισήγηση: Ελένη Καραντζόλα
Εισήγηση: Νίκος Σιδέρης
Εισήγηση: Μαρία Πλακίτση
Εισήγηση: Ανδρέας Κανδαράκης
Εισήγηση: Βασίλης Ραΐσης
Εισήγηση: Δημήτρης Σωτηρόπουλος
Αθήνα
Σχολή Μωραΐτη. Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας
Αριθμός Έκδοσης: 1
2007
σ. 167
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-85057-7-3
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 19.36€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 04-12-2007)
Περίληψη:

Το ότι το σχολείο αποτελεί βασικό χώρο παραγωγής και συντήρησης στερεοτύπων δεν είναι κάτι που μας είναι άγνωστο στις γενικές του γραμμές. Επειδή όμως ο προβληματικός χαρακτήρας του σχολείου συνήθως καλύπτεται από γενικόλογους αφορισμούς και σημαντικές εξαγγελίες, αποφασίστηκε από τους εκπαιδευτικούς του γυμνασίου της Σχολής Μωραΐτη η διοργάνωση μιας ημερίδας με αντικείμενο τη διερεύνηση του προβλήματος.

Το θέμα καθαυτό είναι πολύ μεγάλο και δύσκολα περιορίζεται στα όρια μιας ημερίδας. Αποφασίστηκε, λοιπόν, να μη δοθεί έμφαση στα εθνικά και θρησκευτικά στερεότυπα, που καλόν είναι να αποτελέσουν το αντικείμενο μιας άλλης ημερίδας, ώστε να δοθεί περισσότερος χρόνος στα υπόλοιπα θέματα σε πρώτη φάση.

Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στις 2 Μαΐου του 2000 με μεγάλη επιτυχία και σύμφωνα με το πρόγραμμα που ακολουθεί. Παρά τις προσπάθειες που έγιναν κατά την ημερίδα, για να συγκεντρωθούν οι εισηγήσεις όλων των ομιλητών/τριών, και να αποτελέσουν αντικείμενο της παρούσας έκδοσης, αυτό δεν κατέστη δυνατόν. Ως εκ τούτου το βιβλίο αυτό δεν περιλαμβάνει όλες τις εισηγήσεις και δεν έχει την πληρότητα που θα μπορούσε να έχει, νομίζω όμως ότι αναδεικνύει τον προβληματικό χαρακτήρα της ελληνικής εκπαίδευσης και διαγράφει στόχους για τον πραγματικό εκσυγχρονισμό της.
Με πολλές ευχαριστίες προς όλους τους συντελεστές της ημερίδας.

(από τον πρόλογο του Γιώργου Θαλάσση, διευθυντή Γυμνασίου της Σχολής Μωραΐτη)