Βιβλίο
Τόπος: Αρχαιολογία του βλέμματος
Τόποι: μια έκθεση, μια προσέγγιση, ένα μουσείο, μια ιστορία: Απόψεις της τέχνης μέσα από τις συλλογές του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΜΜΣΤ)

Διονύσης Καββαθάς
Καλλιτέχνης: Κωνσταντίνος Ξενάκης
Καλλιτέχνης: Γιάννης Μπουτέας
Καλλιτέχνης: Δημοσθένης Κοκκινίδης
Καλλιτέχνης: Νίκη Καναγκίνη
Καλλιτέχνης: Αλέξανδρος Ψυχούλης
Καλλιτέχνης: Δανιήλ
Καλλιτέχνης: Ιάσων Μολφέσης
Καλλιτέχνης: Σωσώ Χουτοπούλου - Κονταράτου
Καλλιτέχνης: Ιωάννα Βεροπούλου - Σπητέρη
Καλλιτέχνης: Όπυ Ζούνη
Καλλιτέχνης: Κάρολος Τσίζεκ
Καλλιτέχνης: Μανώλης Ζαχαριουδάκης
Καλλιτέχνης: Ζάφος Ξαγοράρης
Καλλιτέχνης: Γιώργος Βακαλό
Καλλιτέχνης: Βαλέριος Καλούτσης
Καλλιτέχνης: Παναγιώτης Τέτσης
Καλλιτέχνης: Γιάννης Αδαμάκος
Καλλιτέχνης: Θράφια
Καλλιτέχνης: Περικλής Βυζάντιος
Καλλιτέχνης: Γιώργος Λαζόγκας
Καλλιτέχνης: Βάσω Κατράκη
Καλλιτέχνης: Βάσος Καπάνταης
Καλλιτέχνης: Γιώργος Χατζημιχάλης
Καλλιτέχνης: Παντελής Ξαγοράρης
Καλλιτέχνης: κ.ά.
Θεσσαλονίκη
Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Αριθμός Έκδοσης: 1
2007
σ. 31
Σχήμα: 28χ21
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
Σημειώσεις: Κατάλογος έκθεσης στο Μουσείο Μπενάκη - οδός Πειραιώς, μεταξύ 26.9 - 25.11.2007.
Κυκλοφορεί
Τιμή: 3.05€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 11-03-2008)
Περίληψη:

Ο διαρκώς αναπτυσσόμενος τεχνικός εξοπλισμός των αισθήσεων, και ιδιαίτερα εκείνος του μοντέρνου βλέμματος ο οποίος έχει οδηγήσει στην απώλεια της εμπιστοσύνης μας στις μορφές της υποτιθέμενης "φυσικής" αντίληψης, έχει μακράν ιστορία. Προϋποθέτει μετατοπίσεις που έχουν λάβει χώρα στην τάξη του δυτικού Λόγου τουλάχιστον τα τελευταία 200 χρόνια και οι οποίες κλονίζουν συθέμελα τον διαφανή τόπο της "αναγνωσιμότητας του κόσμου" (πρβλ. Hans Blumenberg, "Die Lesbarkeit der Welt", Frankfurt am Main, 1981), δηλαδή την απρόσκοπτη μετάφραση του ορατού κόσμου στη γραμμική τάξη των λέξεων, αναδεικνύοντας παράλληλα τη σιωπηλή, μη ορατή τάξη των πραγμάτων ως νεοαναδυόμενη "αισθητική γραφή" που προγραμματίζει έως και σήμερα τη δομή της αντίληψής μας.

Στο πλαίσιο μιας έκθεσης θα ήταν αναμενόμενο να επικυρώσει κανείς αυτή τη διαπίστωση μέσω παραδειγμάτων αντλημένων από την ιστορία της ζωγραφικής ή της φωτογραφίας [...]

(από το δοκίμιο του Διονύση Καββαθά)