Βιβλίο
Jacques Aumont
Μετάφραση: Μαριάννα Κουτάλου
Επιμέλεια: Γιάννης Λεοντάρης
Ευθύνη Σειράς: Εύα Στεφανή
Αθήνα
Εκδόσεις Πατάκη
Αριθμός Έκδοσης: 1
2009
σ. 347
Σχήμα: 21χ12
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-16-2954-4
Γλώσσα πρωτοτύπου: γαλλικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Le cinéma et la mise en scène
Κινηματογραφικές Σπουδές
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 18.85€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 02-03-2012)
Κινηματογράφος και σκηνοθεσία
Jacques Aumont
Μετάφραση: Μαριάννα Κουτάλου
Επιμέλεια: Γιάννης Λεοντάρης
Ευθύνη Σειράς: Εύα Στεφανή
Αθήνα
Εκδόσεις Πατάκη
Αριθμός Έκδοσης: 1
2009
σ. 347
Σχήμα: 21χ12
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-16-2954-4
Γλώσσα πρωτοτύπου: γαλλικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Le cinéma et la mise en scène
Κινηματογραφικές Σπουδές
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 18.85€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 02-03-2012)
Περίληψη:
"Σκηνοθέτης", "κινηματογραφιστής", "realisateur": τρεις όροι σχεδόν ταυτόσημοι στην τρέχουσα γλώσσα, στην πραγματικότητα όμως προερχόμενοι από τρεις πολύ διαφορετικές, αντίθετες μάλιστα, αντιλήψεις περί κινηματογραφικής δημιουργίας. Τη φύση αυτών των όρων διευκρινίζει το βιβλίο αυτό και εξετάζει την αντιπαράθεσή τους.
Η έννοια της "σκηνοθεσίας" προέρχεται από το θέατρο και επιβιώνει στο πλαίσιο μιας -πιθανής πάντα- συνθήκης καθυπόταξης της κινηματογραφικής τέχνης στον λόγο (στην αφήγηση, στο κείμενο). Οι κινηματογραφιστές ωστόσο δε σταμάτησαν ποτέ να αναζητούν τα μέσα για να ξεχάσουν αυτή την προέλευση και να επινοήσουν μια καθαρά κινηματογραφική προσέγγιση της σκηνής και του σκηνικού στοιχείου· σε σημείο ώστε η "σκηνοθεσία" κατάφερε να αποτελέσει το έμβλημα ενός κινηματογράφου που σκόπευε να "ξαναδημιουργήσει τον κόσμο με βάση τα ίδια του τα υλικά" (M. Mourlet).
Τέλος, η σκηνοθεσία είναι επίσης μια τεχνική η οποία υποστηρίζεται από θεωρητικά στοιχεία και ενσαρκώνεται σε μια επικρατούσα πρακτική: ο δημιουργός αποκαλύπτει τη θεμελιώδη σχέση του με τη μυθοπλασία.
Αυτό το βιβλίο αναφοράς, στο εσωτερικό του οποίου η προβληματική αναπτύσσεται με τη βοήθεια μιας όσο το δυνατόν μεγαλύτερης ποικιλίας παραδειγμάτων, προτείνει στην πραγματικότητα μια ερμηνεία του φαινομένου της κινηματογραφικής δημιουργίας.
"Σκηνοθέτης", "κινηματογραφιστής", "realisateur": τρεις όροι σχεδόν ταυτόσημοι στην τρέχουσα γλώσσα, στην πραγματικότητα όμως προερχόμενοι από τρεις πολύ διαφορετικές, αντίθετες μάλιστα, αντιλήψεις περί κινηματογραφικής δημιουργίας. Τη φύση αυτών των όρων διευκρινίζει το βιβλίο αυτό και εξετάζει την αντιπαράθεσή τους.
Η έννοια της "σκηνοθεσίας" προέρχεται από το θέατρο και επιβιώνει στο πλαίσιο μιας -πιθανής πάντα- συνθήκης καθυπόταξης της κινηματογραφικής τέχνης στον λόγο (στην αφήγηση, στο κείμενο). Οι κινηματογραφιστές ωστόσο δε σταμάτησαν ποτέ να αναζητούν τα μέσα για να ξεχάσουν αυτή την προέλευση και να επινοήσουν μια καθαρά κινηματογραφική προσέγγιση της σκηνής και του σκηνικού στοιχείου· σε σημείο ώστε η "σκηνοθεσία" κατάφερε να αποτελέσει το έμβλημα ενός κινηματογράφου που σκόπευε να "ξαναδημιουργήσει τον κόσμο με βάση τα ίδια του τα υλικά" (M. Mourlet).
Τέλος, η σκηνοθεσία είναι επίσης μια τεχνική η οποία υποστηρίζεται από θεωρητικά στοιχεία και ενσαρκώνεται σε μια επικρατούσα πρακτική: ο δημιουργός αποκαλύπτει τη θεμελιώδη σχέση του με τη μυθοπλασία.
Αυτό το βιβλίο αναφοράς, στο εσωτερικό του οποίου η προβληματική αναπτύσσεται με τη βοήθεια μιας όσο το δυνατόν μεγαλύτερης ποικιλίας παραδειγμάτων, προτείνει στην πραγματικότητα μια ερμηνεία του φαινομένου της κινηματογραφικής δημιουργίας.
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Ποιον παριστάνω σήμερα; | "Τα Νέα"/ "Βιβλιοδρόμιο" | 13/3/2010 | ||
Φώτος Λαμπρινός | Από την εμπειρική χειροτεχνία στη στέρεη γνώση | "Book Press" | 2 | Οκτώβριος 2009 |
Άντυ Δημοπούλου | Βιβλία για τον κινηματογράφο | "Ελευθεροτυπία"/ "Βιβλιοθήκη" | 564 | 7/8/2009 |