Βιβλίο
Αριστοτέλη
Μετάφραση: Βασίλης Κάλφας
Ευθύνη Σειράς: Βασίλης Κάλφας
Αθήνα
Πόλις
Αριθμός Έκδοσης: 1
2009
σ. 356
Σχήμα: 24χ17
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-435-227-2
Γλώσσα πρωτοτύπου: αρχαία ελληνικά
Αρχαίοι Φιλόσοφοι
Σημειώσεις: Εισαγωγή, σχόλια: Βασίλης Κάλφας. Περιλαμβάνεται το πρωτότυπο κείμενο.
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 25.48€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 10-04-2009)
Μετά τα Φυσικά
Βιβλίο Α΄
Βιβλίο Α΄
Αριστοτέλη
Μετάφραση: Βασίλης Κάλφας
Ευθύνη Σειράς: Βασίλης Κάλφας
Αθήνα
Πόλις
Αριθμός Έκδοσης: 1
2009
σ. 356
Σχήμα: 24χ17
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-435-227-2
Γλώσσα πρωτοτύπου: αρχαία ελληνικά
Αρχαίοι Φιλόσοφοι
Σημειώσεις: Εισαγωγή, σχόλια: Βασίλης Κάλφας. Περιλαμβάνεται το πρωτότυπο κείμενο.
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 25.48€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 10-04-2009)
Περίληψη:
Tο βιβλίο A΄ των "Mετά τα φυσικά" θέτει έναν διπλό στόχο: αναζητά τον ορισμό της φιλοσοφίας και
επιχειρεί να διαγράψει την ιστορική της εξέλιξη.
O Aριστοτέλης ανασυνθέτει με μαεστρία τον προβληματισμό τού μέσου ανθρώπου, ενός
ανθρώπου που "επιζητεί εκ φύσεως τη γνώση", στην προσπάθειά του να απαντήσει στο παραδοσιακό ερώτημα "τι είναι σοφία". Kατά τον Aριστοτέλη, οι άνθρωποι εκτιμούν περισσότερο τον επιστήμονα από τον επιτυχημένο τεχνίτη, την αιτιακή γνώση από την περιγραφική, τη θεωρία από
την εμπειρία. Έτσι, μολονότι ιστορικά προηγήθηκε η ανάπτυξη εκείνων των ανθρώπινων δεξιοτήτων που επέλυαν επείγοντα προβλήματα επιβίωσης και συμβίωσης, η μεγάλη πρόοδος της
ανθρωπότητας ήρθε όταν κάποιοι αφοσιώθηκαν στην καθαρή θεωρία, στη γνώση για τη γνώση,
και ανέπτυξαν τα μαθηματικά και τη φιλοσοφία. Aπό τέτοιου είδους διαπιστώσεις, ο Αριστοτέλης
συμπεραίνει ότι η αληθινή φιλοσοφία είναι η "θεωρητική γνώση των πρώτων αρχών και αιτιών".
Tο βιβλίο A΄ των "Mετά τα φυσικά" θέτει έναν διπλό στόχο: αναζητά τον ορισμό της φιλοσοφίας και
επιχειρεί να διαγράψει την ιστορική της εξέλιξη.
O Aριστοτέλης ανασυνθέτει με μαεστρία τον προβληματισμό τού μέσου ανθρώπου, ενός
ανθρώπου που "επιζητεί εκ φύσεως τη γνώση", στην προσπάθειά του να απαντήσει στο παραδοσιακό ερώτημα "τι είναι σοφία". Kατά τον Aριστοτέλη, οι άνθρωποι εκτιμούν περισσότερο τον επιστήμονα από τον επιτυχημένο τεχνίτη, την αιτιακή γνώση από την περιγραφική, τη θεωρία από
την εμπειρία. Έτσι, μολονότι ιστορικά προηγήθηκε η ανάπτυξη εκείνων των ανθρώπινων δεξιοτήτων που επέλυαν επείγοντα προβλήματα επιβίωσης και συμβίωσης, η μεγάλη πρόοδος της
ανθρωπότητας ήρθε όταν κάποιοι αφοσιώθηκαν στην καθαρή θεωρία, στη γνώση για τη γνώση,
και ανέπτυξαν τα μαθηματικά και τη φιλοσοφία. Aπό τέτοιου είδους διαπιστώσεις, ο Αριστοτέλης
συμπεραίνει ότι η αληθινή φιλοσοφία είναι η "θεωρητική γνώση των πρώτων αρχών και αιτιών".
Θέματα:
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Παρασκευή Κοτζιά | Αριστοτέλης: Μεταφυσική | Περιοδικό "Κριτικά" | 1 | Δεκέμβριος 2009 |
Γιώργος Καραμανώλης | Αριστοτέλης: Μεταφυσική | Περιοδικό "Κριτικά" | 1 | Δεκέμβριος 2009 |
Σπύρος Ι. Ράγκος | Αριστοτέλης: Μεταφυσική | Περιοδικό "Κριτικά" | 1 | Δεκέμβριος 2009 |
Άλκης Γαλδαδάς | Στην πηγή της Αριθμητικής | "Το Βήμα" | 11/10/2009 | |
Τάσος Καφαντάρης | Το παραθερίζειν εστί... φιλοσοφείν | "Το Βήμα" | 19/7/2009 | |
Τίνα Μανδηλαρά | Γράμματα και αριθμοί | "Πρώτο Θέμα" | 12/7/2009 | |
Τάκης Θεοδωρόπουλος | O φιλόσοφος βασιλιάς και ο αναγνώστης | "Τα Νέα"/ "Βιβλιοδρόμιο" | 16/5/2009 |