Βιβλίο
Συραγώ Τσιάρα
Επιμέλεια: Συραγώ Τσιάρα
Μετάφραση: Γλώσσημα & Βέρχαϊμ
Μετάφραση: Δόμνα Γούναρη
Καλλιτέχνης: Αθηνά Τάχα
Θεσσαλονίκη
Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Αριθμός Έκδοσης: 1
2010
σ. 163
Σχήμα: 27χ21
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-89041-8-7
Γλώσσα πρωτοτύπου: ελληνικά
Σημειώσεις: Κατάλογος για την ομώνυμη αναδρομικού χαρακτήρα έκθεση στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης του ΚΜΣΤ το διάστημα 16 Ιανουαρίου - 11 Απριλίου 2010 και στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας-Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα το διάστημα 22 Απριλίου - 30 Σεμπτεμβρίου 2010. Προλογικά κείμενα: Μάριος Θ. Ξηρομερίτης, πρόεδρος Δ.Σ. Δημ. Πινακοθήκης Λάρισας, Κατερίνα Κοσκινά, ιστορικός τέχνης, πρόεδρος Δ.Σ. του ΚΜΣΤ.
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 18.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 07-01-2011)
Αθηνά Τάχα: Από το δημόσιο στο ιδιωτικό
Athena Tacha: From the Public to the Private
Athena Tacha: From the Public to the Private
Συραγώ Τσιάρα
Επιμέλεια: Συραγώ Τσιάρα
Μετάφραση: Γλώσσημα & Βέρχαϊμ
Μετάφραση: Δόμνα Γούναρη
Καλλιτέχνης: Αθηνά Τάχα
Θεσσαλονίκη
Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Αριθμός Έκδοσης: 1
2010
σ. 163
Σχήμα: 27χ21
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-89041-8-7
Γλώσσα πρωτοτύπου: ελληνικά
Σημειώσεις: Κατάλογος για την ομώνυμη αναδρομικού χαρακτήρα έκθεση στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης του ΚΜΣΤ το διάστημα 16 Ιανουαρίου - 11 Απριλίου 2010 και στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας-Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα το διάστημα 22 Απριλίου - 30 Σεμπτεμβρίου 2010. Προλογικά κείμενα: Μάριος Θ. Ξηρομερίτης, πρόεδρος Δ.Σ. Δημ. Πινακοθήκης Λάρισας, Κατερίνα Κοσκινά, ιστορικός τέχνης, πρόεδρος Δ.Σ. του ΚΜΣΤ.
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 18.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 07-01-2011)
Περίληψη:
[...] Η Αθηνά Τάχα, από πολύ νωρίς, ουσιαστικά από το ξεκίνημα της καλλιτεχνικής της πορείας την δεκαετία του '60, μόλις τελείωσε τις σπουδές της στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και έφυγε με υποτροφία για την Αμερική, όρισε τη θεωρητική και μορφοπλαστική βάση πάνω στην οποία στήριξε το έργο της, στρεφόμενη στις νέες αντιλήψεις για το χώρο, τον χρόνο και την ύλη. Η επαφή της με τη θεωρία της σχετικότητας, η αρχαία φιλοσοφία και πιθανόν η ιδιαίτερη μορφολογία της χώρας που γεννήθηκε και η έμφυτη περιέργειά της για θέματα που αφορούν στην κοσμολογία, καθόρισαν το καλλιτεχνικό της ιδίωμα. [...]
Το έργο της Αθηνάς Τάχα αναφέρεται στην κίνηση, τη ροή αλλά και την αρμονία του κόσμου. Οι ιδιότητες αυτές γίνονται αξιώματα, που τα διαχειρίζεται με τέτοιο τρόπο ώστε, εκτός από τις περιπτώσεις που το βάρος πέφτει σε ζητήματα κοινωνιολογικού και βιολογικού ενδιαφέροντος, να τοποθετούν ακόμη και τα μεγάλα γλυπτά της σε έναν ενδιάμεσο χώρο μεταξύ επιστήμης και ποίησης. [...]
Η Αθηνά Τάχα έχει, κατά τη διάρκεια πέντε δεκαετιών συνεχούς έρευνας και δημιουργίας, κατακτήσει μία σημαντική θέση στον διεθνή εικαστικό χάρτη, με ένα έργο πρωτότυπο και αναγνωρισμένο, το οποίο παραμένει ελάχιστα γνωστό στη χώρα στην οποία γεννήθηκε και έκανε τις πρώτες σπουδές της.
Η μικρή, σχετικά με τον όγκο δουλειά της, αυτή αναδρομική έκθεση, που επιχειρήθηκε να είναι όσο γίνεται πληρέστερη και αντιπροσωπευτικότερη, παρόλο που πολλά έργα δεν θα μπορούσαν να ιδωθούν, παρά μέσα από φωτογραφίες και φιλμ, έρχεται να καλύψει αυτό το κενό. [...]
(Κατερίνα Κοσκινά)
[...] Η Αθηνά Τάχα, από πολύ νωρίς, ουσιαστικά από το ξεκίνημα της καλλιτεχνικής της πορείας την δεκαετία του '60, μόλις τελείωσε τις σπουδές της στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και έφυγε με υποτροφία για την Αμερική, όρισε τη θεωρητική και μορφοπλαστική βάση πάνω στην οποία στήριξε το έργο της, στρεφόμενη στις νέες αντιλήψεις για το χώρο, τον χρόνο και την ύλη. Η επαφή της με τη θεωρία της σχετικότητας, η αρχαία φιλοσοφία και πιθανόν η ιδιαίτερη μορφολογία της χώρας που γεννήθηκε και η έμφυτη περιέργειά της για θέματα που αφορούν στην κοσμολογία, καθόρισαν το καλλιτεχνικό της ιδίωμα. [...]
Το έργο της Αθηνάς Τάχα αναφέρεται στην κίνηση, τη ροή αλλά και την αρμονία του κόσμου. Οι ιδιότητες αυτές γίνονται αξιώματα, που τα διαχειρίζεται με τέτοιο τρόπο ώστε, εκτός από τις περιπτώσεις που το βάρος πέφτει σε ζητήματα κοινωνιολογικού και βιολογικού ενδιαφέροντος, να τοποθετούν ακόμη και τα μεγάλα γλυπτά της σε έναν ενδιάμεσο χώρο μεταξύ επιστήμης και ποίησης. [...]
Η Αθηνά Τάχα έχει, κατά τη διάρκεια πέντε δεκαετιών συνεχούς έρευνας και δημιουργίας, κατακτήσει μία σημαντική θέση στον διεθνή εικαστικό χάρτη, με ένα έργο πρωτότυπο και αναγνωρισμένο, το οποίο παραμένει ελάχιστα γνωστό στη χώρα στην οποία γεννήθηκε και έκανε τις πρώτες σπουδές της.
Η μικρή, σχετικά με τον όγκο δουλειά της, αυτή αναδρομική έκθεση, που επιχειρήθηκε να είναι όσο γίνεται πληρέστερη και αντιπροσωπευτικότερη, παρόλο που πολλά έργα δεν θα μπορούσαν να ιδωθούν, παρά μέσα από φωτογραφίες και φιλμ, έρχεται να καλύψει αυτό το κενό. [...]
(Κατερίνα Κοσκινά)