Βιβλίο
Abbas Kiarostami: Έκθεση φωτογραφίας
38o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης "Νέοι Ορίζοντες", 21-30 Νοεμβρίου 1997

Δημήτρης Εϊπίδης
Νίκος Σαββάτης
Φωτογράφος: Αμπάς Κιαροστάμι
Θεσσαλονίκη
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Αριθμός Έκδοσης: 1
1997
σ. 13
Σχήμα: 24χ17
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
Σημειώσεις: Κατάλογος της έκθεσης φωτογραφίας του Αμπάς Κιαροστάμι που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια των "Νέων Οριζόντων" του 38ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στη Μύλο 21-30 Νοεμβρίου 1997.
Φωτογράφηση: ΝΑΙ
Κυκλοφορεί
Τιμή: 1.50€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 01-09-2011)
Περίληψη:

Ο Αμπάς Κιαροστάμι ανήκει στην κατηγορία των σκηνοθετών, το έργο των οποίων ξεφεύγει από τα όρια που καθορίζουν ο χρόνος, τα σύνορα ή οι ιδιαιιερότητες της γλώσσας. Το έργο του αποκτά μια κοσμική έκταση και μια διαχρονική υπόσταση, και γίνεται προσιτό σε ανθρώπους απ' όλα τα πλάτη και τα μήκη της γης - ένα κοινό που επικοινωνεί κυρίως μέσα από τη διαίσθηση και τη μέθοδο της ανθρώπινης εμπειρίας. Χρησιμοποιώνιας την ανθρώπινη παρουσία ως επίκεντρο της εικόνας του, οι ταινίες του, φαινομενικά απέριτες και λιτές, εμπεριέχουν στοιχεία ενός πολυπλεύρου και πολυσύνθετου ταλέντου που ξεπερνά την απλή ανάλυση. Φαινομενικά απλά θέμαια, όπως αυτά που απασχόλησαν τον Όζου ή τον Bresson σε περασμένα χρόνια, αποκτούν μια πρωτόγνωρη διάσταση, που αντιστέκειαι στην περιγραφή. Ένα από τα κυρίαρχα στοιχεία στο έργο του κινηματογραφιστή Κιαροστάμι είναι η προσήλωσή του στη φυσικότητα - μια προσήλωση, που προσεγγίζει την αφήγηση στο ντοκιμαντέρ. Φυσικοί χώροι, μη επαγγελματίες ηθοποιοί, αυτοσχεδιασμός στους διάλογους, προσδίδουν μοναδική αυθεντικότητα στα θέματα, που συναρπάζουν με τον αυθορμητισμό, την ανθρωπιά και την ποίησή τους.

Οι φωτογραφίες του Αμπάς Κιαροστάμι, μια επιλογή από τοπία του Ιράν, αποδίδουν τις ίδιες αξίες με τις κινούμενες εικόνες του. Η φύση, συγκλονισιική και μεγαλειώδης ως παρουσία, καταγράφεται από το φακό του καλλιιέχνη ως απλή και ευπρόσιτη: ένα μοναδικό, απόλυτο σκηνικό, που περιβάλλει και φιλοξενεί την ανθρώπινη ύπαρξη.

Δημήτρης Εϊπίδης