Βιβλίο
Αλμπέρ Καμύ
Μετάφραση: Παράσχος Λιάδης
Μετάφραση: Κώστας Παπαλιάς
Μετάφραση: Λιάνα Σαλούφα
Μετάφραση: Μαρία Σιχάντε
Μετάφραση: Τάνια Στρατάκου
Επιμέλεια: Αντιγόνη Βλαβιανού
Αθήνα
Εκδόσεις Καστανιώτη
Αριθμός Έκδοσης: 1
2012
σ. 90
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-03-5383-9
Γλώσσα πρωτοτύπου: γαλλικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Discours de Suède
Εικοστός Αιώνας
Κυκλοφορεί
Τιμή: 8.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 05-03-2012)
Ο καλλιτέχνης και η εποχή του
Ομιλίες στη Σουηδία
Ομιλίες στη Σουηδία
Αλμπέρ Καμύ
Μετάφραση: Παράσχος Λιάδης
Μετάφραση: Κώστας Παπαλιάς
Μετάφραση: Λιάνα Σαλούφα
Μετάφραση: Μαρία Σιχάντε
Μετάφραση: Τάνια Στρατάκου
Επιμέλεια: Αντιγόνη Βλαβιανού
Αθήνα
Εκδόσεις Καστανιώτη
Αριθμός Έκδοσης: 1
2012
σ. 90
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-03-5383-9
Γλώσσα πρωτοτύπου: γαλλικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Discours de Suède
Εικοστός Αιώνας
Κυκλοφορεί
Τιμή: 8.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 05-03-2012)
Περίληψη:
Ενώ μαίνεται ακόμα ο πόλεμος στην Αλγερία, ο Αλμπέρ Καμύ, στην "Ομιλία στη Σουηδία" (10 Δεκεμβρίου 1957), γυμνός μπρος στους προβολείς της αιφνίδιας δημοσιότητας που του χαρίζει το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας, στρέφεται προς την τέχνη του και καταθέτει "τη διπλή υποχρέωση που προσδίδει αξία στο έργο του: να ταχθεί στην υπηρεσία της αλήθειας και της ελευθερίας". Έχοντας συνείδηση ότι ανήκει σε μια γενιά που δεν έχει προορισμό να ξαναφτιάξει τον κόσμο αλλά "να τον εμποδίσει να χαλάσει" μπρος στην καταστροφική πορεία της Ιστορίας, θα αναρωτηθεί τέσσερις μέρες μετά, στη "Διάλεξή" του στο Πανεπιστήμιο της Ουψάλα, κατά πόσον η τέχνη αποτελεί "απατηλή πολυτέλεια" και θα απαντήσει: "[...] Κάθε καλλιτέχνης ναυτολογείται στη γαλέρα της εποχής του. [...] Δημιουργώ, στις μέρες μας, σημαίνει δημιουργώ επικινδύνως. [...] Το ζητούμενο είναι να μάθουμε πώς μπορεί να παραμείνει εφικτή η αλλόκοτη ελευθερία της δημιουργίας εν μέσω της αστυνόμευσης τόσων ιδεολογιών (πόσες θρησκείες, πόση μοναξιά!)".
Ενώ μαίνεται ακόμα ο πόλεμος στην Αλγερία, ο Αλμπέρ Καμύ, στην "Ομιλία στη Σουηδία" (10 Δεκεμβρίου 1957), γυμνός μπρος στους προβολείς της αιφνίδιας δημοσιότητας που του χαρίζει το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας, στρέφεται προς την τέχνη του και καταθέτει "τη διπλή υποχρέωση που προσδίδει αξία στο έργο του: να ταχθεί στην υπηρεσία της αλήθειας και της ελευθερίας". Έχοντας συνείδηση ότι ανήκει σε μια γενιά που δεν έχει προορισμό να ξαναφτιάξει τον κόσμο αλλά "να τον εμποδίσει να χαλάσει" μπρος στην καταστροφική πορεία της Ιστορίας, θα αναρωτηθεί τέσσερις μέρες μετά, στη "Διάλεξή" του στο Πανεπιστήμιο της Ουψάλα, κατά πόσον η τέχνη αποτελεί "απατηλή πολυτέλεια" και θα απαντήσει: "[...] Κάθε καλλιτέχνης ναυτολογείται στη γαλέρα της εποχής του. [...] Δημιουργώ, στις μέρες μας, σημαίνει δημιουργώ επικινδύνως. [...] Το ζητούμενο είναι να μάθουμε πώς μπορεί να παραμείνει εφικτή η αλλόκοτη ελευθερία της δημιουργίας εν μέσω της αστυνόμευσης τόσων ιδεολογιών (πόσες θρησκείες, πόση μοναξιά!)".
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Μιχάλης Μοδινός | Μπορεί ο άνθρωπος να γίνει άγιος χωρίς Θεό; | "Τα Νέα"/ "Βιβλιοδρόμιο" | 9/11/2013 | |
Κωνσταντίνος B. Μπούρας | Εκατό χρόνια από τη γέννησή του | "Ελευθεροτυπία" | 29/6/2013 | |
Περικλής Δημητρόπουλος | Ο πολιτικός Καμύ | "The Books' Journal" | 28 | Φεβρουάριος 2013 |
Κωστής Παπαγιώργης | Βιβλιοπροτάσεις | "Lifo" | 322 | 10/1/2013 |
Κική Τριανταφύλλη | Καθαρόαιμος διανοούμενος, κοινά αποδεκτός | "Τα Νέα"/ "Βιβλιοδρόμιο" | 15/12/2012 | |
Ηλίας Κ. Μαγκλίνης | Μετακινήσεις απ’ άκρη σ’ άκρη | "Η Καθημερινή"/ "Τέχνες και Γράμματα" | 2/12/2012 | |
Γιώργος Βαϊλάκης | Η τέχνη έχει υποχρέωση να υπηρετεί την ελευθερία | "Ημερησία" | 1/12/2012 | |
Βασίλης Δανέλλης | Ο καλλιτέχνης και η εποχή του | diastixo.gr | 26/11/2012 | |
Ηλίας Κ. Μαγκλίνης | Η δικαιοσύνη και η μητέρα | "Η Καθημερινή" | 21/11/2012 | |
Τιτίκα Δημητρούλια | Η διαμάχη Καμύ – Σαρτρ | "Η Καθημερινή"/ "Τέχνες και Γράμματα" | 21/10/2012 |