Βιβλίο
Το έργο τέχνης στην εποχή της τεχνολογικής του αναπαραγωγιμότητας

Βάλτερ Μπένγιαμιν
Μετάφραση: Φώτης Τερζάκης
Ευθύνη Σειράς: Βαγγέλης Γαλάνης
Τρίκαλα
Επέκεινα
Αριθμός Έκδοσης: 1
2013
σ. 80
Σχήμα: 20χ12
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-618-80186-6-2
Γλώσσα πρωτοτύπου: γερμανικά μετάφραση από αγγλικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Das Kunstwerk im Zeitalter seiner Technischer Reproduzierbarkeit
Καλώς Κείμενα 1
Κυκλοφορεί
Τιμή: 9.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 10-07-2013)
Περίληψη:

[...] Fiat ars - pereat mundus ("τέχνη ας γίνει, και γαία πυρί μιχθήτω") λέει ο φασισμός και περιμένει, όπως διακηρύσσει ο Marinetti, ότι ο πόλεμος θα ικανοποιήσει καλλιτεχνικά την αλλαγμένη από την τεχνολογία αισθητηριακή αντίληψη. Αυτή είναι προφανώς η τελείωση του δόγματος l’art pour l’art ("η τέχνη για την τέχνη"). Η ανθρωπότητα που κάποτε ήταν, κατά τον Όμηρο, θέαμα για τους θεούς του Ολύμπου, τώρα έχει γίνει θέαμα για τον εαυτό της. Η αλλοτρίωσή της έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο, που την οδηγεί να βιώνει την ίδια της την καταστροφή σαν αισθητηριακή απόλαυση πρώτου μεγέθους. Αυτή είναι η κατάσταση της πολιτικής, της οποίας την αιαθητικοποίηση προωθεί ο φασισμός. Ο κομμουνισμός απαντά πολιτικοποιώντας την τέχνη.

Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Michael LöwyΘεολογία και αντιφασισμός στον Βάλτερ ΜπένγιαμινΠεριοδικό "Ένεκεν"31Ιανουάριος-Μάρτιος 2014
Αναστάσης ΒιστωνίτηςΟ συλλέκτης της μελαγχολίας"Το Βήμα"/ "Βιβλία"11/8/2013