Βιβλίο
Ηλίας Καφάογλου
Αθήνα
Ύψιλον/ Βιβλία
Αριθμός Έκδοσης: 1
2013
σ. 612
Σχήμα: 24χ17
ISBN: 978-960-17-0328-2
Κυκλοφορεί
Τιμή: 22.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 26-11-2013)
Ελληνική αυτοκίνηση 1900-1940
Άνθρωποι, δρόμοι, οχήματα, αγώνες
Άνθρωποι, δρόμοι, οχήματα, αγώνες
Ηλίας Καφάογλου
Αθήνα
Ύψιλον/ Βιβλία
Αριθμός Έκδοσης: 1
2013
σ. 612
Σχήμα: 24χ17
ISBN: 978-960-17-0328-2
Κυκλοφορεί
Τιμή: 22.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 26-11-2013)
Περίληψη:
Η ιστορία της ελληνικής αυτοκίνησης, από τον ίππο στην ιπποδύναμη, όπως εξελίχτηκε από τις αρχές του 20ού αιώνα μέχρι τις παραμονές του Ελληνοϊταλικού πολέμου, μπορεί να διερευνηθεί μέσα από δρόμους και διαδρομές απρόβλεπτες: Γιατί δεν ιδρύθηκε στη χώρα μας εργοστάσιο αυτοκινήτων; Ποια είναι η κυρία με τη Ρολς; Γιατί η Ελλάδα δεν έγινε αυτοκινητιστικώς... αγνώριστη, σε μια χώρα που ο Βενιζέλος επιδίωξε να την κάνει "αγνώριστη";
Μπορεί, επίσης, να εξιστορηθεί μέσα από τις ανείπωτες ιστορίες των πραγματικών πρωταγωνιστών: Πώς υποδέχθηκε η Πιπίτσα το γρηγοριανό ημερολόγιο; Γιατί ο Οδυσσέας Ελύτης "τρώει τα χιλιόμετρα"; Ποιος ήταν ο Αντώνιος Σταθάτος; Ποιοι ήταν οι πρώτοι Έλληνες αμαξοποιοί;
Τέλος, μπορεί να ανιχνευθεί μέσα από εθνικούς, κοινωνικούς, αλλά και αθλητικούς αγώνες: Ποιό ρόλο έπαιξε η χρήση του αυτοκινήτου εν πολέμω στη διάδοση της αυτοκίνησης; Τι έκαναν στους Βαλκανικούς Πολέμους οι "φίφτυ του"; Γιατί ο Ελληνικός Στρατός δεν έπρεπε να προχωρήσει προς την Άγκυρα; Πώς συνέβαλε η αυτοκίνηση στην εξέλιξη της ελληνικής κοινωνίας και στην ανάπτυξη της οικονομίας; Πότε και πώς οργανώθηκε το πρώτο ράλλυ στη χώρα μας;
Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα, μέσα και από συνεντεύξεις με διακεκριμένους δρώντες του χώρου, διερευνά και απαντά ο Ηλίας Καφάογλου σε αυτό το δοκίμιο για την ιστορία της ελληνικής αυτοκίνησης, μια διαδρομή, μέσω λεωφόρων και ατραπών.
Η ιστορία της ελληνικής αυτοκίνησης, από τον ίππο στην ιπποδύναμη, όπως εξελίχτηκε από τις αρχές του 20ού αιώνα μέχρι τις παραμονές του Ελληνοϊταλικού πολέμου, μπορεί να διερευνηθεί μέσα από δρόμους και διαδρομές απρόβλεπτες: Γιατί δεν ιδρύθηκε στη χώρα μας εργοστάσιο αυτοκινήτων; Ποια είναι η κυρία με τη Ρολς; Γιατί η Ελλάδα δεν έγινε αυτοκινητιστικώς... αγνώριστη, σε μια χώρα που ο Βενιζέλος επιδίωξε να την κάνει "αγνώριστη";
Μπορεί, επίσης, να εξιστορηθεί μέσα από τις ανείπωτες ιστορίες των πραγματικών πρωταγωνιστών: Πώς υποδέχθηκε η Πιπίτσα το γρηγοριανό ημερολόγιο; Γιατί ο Οδυσσέας Ελύτης "τρώει τα χιλιόμετρα"; Ποιος ήταν ο Αντώνιος Σταθάτος; Ποιοι ήταν οι πρώτοι Έλληνες αμαξοποιοί;
Τέλος, μπορεί να ανιχνευθεί μέσα από εθνικούς, κοινωνικούς, αλλά και αθλητικούς αγώνες: Ποιό ρόλο έπαιξε η χρήση του αυτοκινήτου εν πολέμω στη διάδοση της αυτοκίνησης; Τι έκαναν στους Βαλκανικούς Πολέμους οι "φίφτυ του"; Γιατί ο Ελληνικός Στρατός δεν έπρεπε να προχωρήσει προς την Άγκυρα; Πώς συνέβαλε η αυτοκίνηση στην εξέλιξη της ελληνικής κοινωνίας και στην ανάπτυξη της οικονομίας; Πότε και πώς οργανώθηκε το πρώτο ράλλυ στη χώρα μας;
Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα, μέσα και από συνεντεύξεις με διακεκριμένους δρώντες του χώρου, διερευνά και απαντά ο Ηλίας Καφάογλου σε αυτό το δοκίμιο για την ιστορία της ελληνικής αυτοκίνησης, μια διαδρομή, μέσω λεωφόρων και ατραπών.
Θέματα:
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Δημήτρης Φύσσας | Νεοελληνική οχηματολογία, λαμπρά εξονυχιστική | "The Athens Review of Books" | 61 | Απρίλιος 2015 |
Ελπίδα Πασαμιχάλη | Οι σκονισμένες διαδρομές των πρώτων αυτοκινήτων στην Ελλάδα | "Book Bar" | 2/7/2014 | |
Λευτέρης Καλοσπύρος | Η πολυδιάστατη ιστορία της αυτοκίνησης στην Ελλάδα | "Η Καθημερινή"/ "Τέχνες και Γράμματα" | 24/5/2014 | |
Σπύρος Κακουριώτης | Η περιπέτεια της τεχνολογικής μεταβολής και η «εισβολή» της αυτοκίνησης | "Η Αυγή" | 4/5/2014 | |
Δημήτρης Κ. Βογιατζής | Το αυτοκίνητο στην Ελλάδα | "The Books' Journal" | 42 | Απρίλιος 2014 |
Όταν το αυτοκίνητο έφτασε στην Ελλάδα για να μείνει… | "Ημερησία" | 8/2/2014 | ||
Γιάννης Ν. Μπασκόζος | Βιβλία που, ίσως, δεν προσέχτηκαν….(8) | www.oanagnostis.gr | 21/12/2013 | |
Αντώνης Καρατζαφέρης | Χιλιόμετρα... ιστορίας του αυτοκινήτου στην Ελλάδα | "Ελεύθερος Τύπος" | 23/11/2013 |