Βιβλίο
Σεμινάρια για ψυχιάτρους και ψυχοθεραπευτές
Τα σεμινάρια του Τσόλλικον, Μέρος Β': Συνομιλίες, επιστολές

Μάρτιν Χάιντεγκερ
Μετάφραση: Δημήτρης Υφαντής
Αθήνα
Ροές
Αριθμός Έκδοσης: 1
2016
σ. 384
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-283-460-2
Γλώσσα πρωτοτύπου: γερμανικά
Φιλοσοφική Βιβλιοθήκη
Σημειώσεις: Προλεγόμενα, σχόλια, επίμετρο: Δημήτρης Υφαντής.
Κυκλοφορεί
Τιμή: 25.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 19-12-2016)
Περίληψη:

Για δέκα και πλέον χρόνια, ο ψυχίατρος και εισηγητής της "ιατρικής dasein-ανάλυσης" Medard Boss διοργάνωνε στο Zollikon της Ελβετίας σεμινάρια σταοποία οφιλόσοφος Martin Heidegger ανέλυε σε ψυχιάτρους και ψυχοθεραπευτές το ζήτημα της οντολογικής θεμελίωσης της επιστήμης τους. Κατά τον φιλόσοφο, ηψυχιατρική και η ψυχοθεραπευτική έχουν ως βάση τους ακατάλληλα οντολογικά θεμέλια, τα οποία μάλιστα υιοθετούν άκριτα ήδη και μόνο διά της εφαρμογής της φυσικοεπιστημονικής μεθόδου στα φαινόμενα του ανθρώπινου ψυχισμού. Η αναζήτηση των ενδεδειγμένων οντολογικών θεμελίων και μεθοδολογικών εργαλείων απαιτεί, απεναντίας,γνήσια φαινομενολογική προσέγγιση.

Τα ζητήματα αυτά ο φιλόσοφος τα εξετάζει όχι μόνο στα καθ' εαυτά σεμινάρια (μέρος Α΄, εκδ. Ροές, 2015), αλλά επίσης στις κατ' ιδίαν συνομιλίες του με τον Bossκαι τις επιστολές του προς αυτόν. Προσφέρει εδώ διαφωτιστικότατες συχνά επεξηγήσεις και συμπληρώσεις στα όσα πραγματεύεται στα σεμινάρια. Κατά την προσωπική μάλιστα αυτή επικοινωνία του με τον Boss, έρχεται αντιμέτωπος με ερωτήματα που αφορούν σε συγκεκριμένα ζητήματα της ψυχιατρικής και της ψυχοθεραπευτικής. Εκφράζεται έτσι εδώ ευθέως και για θέματα όπως η προβολή και η ενδοπροβολή, το όνειρο και η ερμηνεία του, οι κατά Φρόυντ ψυχικές συνιστώσες "Αυτό, Εγώ και Υπερεγώ" κ.ά.

Με τις συνομιλίες και τις επιστολές, ολοκληρώνεται η ελληνική έκδοση των καλούμενων Σεμιναρίων τού Zollikon. Τα συμπεριλαμβανόμενα σ' αυτά κείμενα κατέχουν ιδιαίτερη θέση στο έργο του Heidegger. Αποτελούν το μόνο κείμενό του που πραγματεύεται τόσο ενδελεχώς τη φιλοσοφική θεμελίωση μιας επιστήμης και διατυπώνουν τη κριτική του στη σύγχρονη επιστήμη και την απολυτοποίησή της. Παρέχουν συνάμα πρόσβαση στο στοχασμό του και σ'ενδιαφερόμενους χωρίς ειδικές φιλοσοφικές γνώσεις -διότι ο φιλόσοφος, συνομιλώντας εδώ με μη ειδικούς, χρησιμοποιεί λόγο κατά πολύ απλούστερο και καταληπτότερο απ' ό,τι στα λοιπά κείμενά του.