Βιβλίο
Λάτιν νουάρ

Ανδρέας Αποστολίδης
Αθήνα
Άγρα
2021
σ. 184
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-505-493-9
Γλώσσα πρωτοτύπου: ελληνικά
Κυκλοφορεί
Τιμή: 13.90€ Φ.Π.Α.: 6%
Περίληψη:

H ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ με την πρόσφατη ιστορία της παρουσιάζεται σε αυτό το βιβλίο όπως τη φαντάζονται οι συγγραφείς αστυνομικών μυθιστορημάτων : σε χώρες όπως το Μεξικό, η Κούβα, η Αργεντινή, το Περού, η Χιλή, η Κολομβία· συγγραφείς όπως ο Πάκο Ιγνάσιο Τάιμπο ΙΙ, ο Ρικάρντο Πίλια, ο Σαντιάγο Ρονκαλιόλο, ο Λεονάρδο Παδούρα, ο Χουάν Σαστουράιν, η Κλαούντια Πινιέιρο, ο Ραμόν Δίας Ετερόβιτς, ο Λουίς Σεπούλβεδα κ.ά.· αλλά και ως απόηχος των αστυνομικών ιστοριών στο έργο άλλων, όπως ο ΧουάνΧοσέ Σάερ και ο Ρομπέρτο Μπολάνιο, που συνενώνουν δύο γενιές. Στη στροφή του 20ου αιώνα και στην πορεία παγκοσμιοποίησης του αστυνομικού μυθιστορήματος, δύο τάσεις ξεχώρισαν: το Nordic και το Latin noir. Το λάτιν νουάρ έχει μεγαλύτερο λογοτεχνικό βάθος και εύρος. Κατάγεται από την έκρηξη της λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας, το «μπουμ» της δεκαετίας του 1960.Το βιβλίο είναι παράγωγο της εργασίας για το ομώνυμο ντοκυμανταίρ διεθνούς παραγωγής. Οι βασικοί του εκπρόσωποι, συγγραφείς της γενιάς του 1970, έχουν αρχίσει να περνάνε στην τρίτη ηλικία, ενώ το είδος που δημιούργησαν έχει πλέον αναδειχθεί ως μια από τις πιο σημαντικές κατευθύνσεις του αστυνομικού μυθιστορήματος –μετά τον Χάμμετ και τον Τσάντλερ. «Το μυθιστόρημα που δημιουργήθηκε νότια του Ρίο Γκράντε», συνοψίζει ο Χουάν Σαστουράιν, «είναι ποιοτικά διαφορετικό, ειδικά από εκείνο της Ευρώπης. Νότια του Ρίο Γκράντε είναι πολύ δύσκολο για τον ντετέκτιβ, για όσους επιχειρούν να αποδώσουν δικαιοσύνη, να σχετιστούν με την αστυνομία». Δεν υπάρχει τελική αλήθεια σε αυτά τα μυθιστορήματα και πολύ συχνά οι έρευνες δεν καταλήγουν πουθενά. Οι εγκληματίες δεν αποκαλύπτονται, δεν τιμωρούνται ποτέ, ούτε καν προσάγονται στη δικαιοσύνη. Όμως ο ντετέκτιβ προσπαθεί τουλάχιστον. Παρότι ξεζουμισμένος ή κυνικός, αποτελεί την ελπίδα ότι εκείνος θα συνεχίσει να ψάχνει για την αλήθεια...

Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Μάρω ΒασιλειάδουΛατινική Αμερική, η σκοτεινή όψη"Η Καθημερινή"/ "Τέχνες και Γράμματα"30/1/2022
Παναγιώτης ΦρούντζοςΣτους τόπους που δεν αποδίδεται δικαιοσύνη"Documento"23/1/2022
Δημήτρης (Gary ΚαραθάνοςΣαντιάγο Ρονκαλιόλο, γιατί είναι σπουδαίο φιλμ το «Latin Noir»;"Athens Voice"20/1/2022
Αλεξάνδρα ΧριστακάκηΑνδρέας Αποστολίδης: Στο Latin Noir δεν απονέμεται δικαιοσύνη"Η Αυγή"20/1/2022
Κυριάκος Χ. ΑθανασιάδηςΟ Ανδρέας Αποστολίδης γράφει και σκηνοθετεί το «Λάτιν Νουάρ»"Athens Voice"19/1/2022
Αντώνης Ν. ΦράγκοςΤο μαύρο μυθιστόρημα της Λατινικής Αμερικής"Η Αυγή"16/1/2022
Γιάννης Ζουμπουλάκης«Το latin noir αντιστέκεται στη δικτατορία»"Το Βήμα"16/1/2022
Μικέλα ΧαρτουλάρηΤαξίδι στην πίσω αυλή ενός πολύχρωμου κόσμου που σήμερα βράζει"Εφημερίδα των Συντακτών"15/1/2022
Μικέλα Χαρτουλάρη«Μαύρη» γραφή, άτιν αλήθεια"Εφημερίδα των Συντακτών"12/1/2022
Φίλιππος ΦιλίππουΗ αστυνομική λογοτεχνία στη Λατινική Αμερικήwww.oanagnostis.gr17/10/2021
Κώστας ΑθανασίουΑνδρέας Αποστολίδης: «Λατινοαμερικάνικο νουάρ: μια ταινία, ένα βιβλίο»"Η Εποχή"4/7/2021