Βιβλίο
Jamie Woodcock
Μετάφραση: Πάρις Λαυτσής
Μετάφραση: Αλέξανδρος Μινωτάκης
Μετάφραση: Πάνος Πετρόπουλος
Αθήνα
Τόπος
2022
σ. 320
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-499-401-4
Γλώσσα πρωτοτύπου: αγγλικά
Κυκλοφορεί
Τιμή: 14.90€ Φ.Π.Α.: 6%
Ο Μαρξ στο ουφάδικο
Κονσόλες, χειριστήρια και ταξική πάλη
Κονσόλες, χειριστήρια και ταξική πάλη
Jamie Woodcock
Μετάφραση: Πάρις Λαυτσής
Μετάφραση: Αλέξανδρος Μινωτάκης
Μετάφραση: Πάνος Πετρόπουλος
Αθήνα
Τόπος
2022
σ. 320
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-499-401-4
Γλώσσα πρωτοτύπου: αγγλικά
Κυκλοφορεί
Τιμή: 14.90€ Φ.Π.Α.: 6%
Περίληψη:
Τι θα συνέβαινε αν έμπαινε ο Marx σε ένα ουφάδικο; Τι θα σκεφτόταν βλέποντας εκατοντάδες νέους να παίζουν Pacman και Metal Slug; Τι θα έλεγε αν έβλεπε έναν τριαντάρη να παίζει Fortnite, ενώ το πρωί πρέπει να πάει για δουλειά;
Πολλοί θα απαντούσαν ότι ο Marx θα έφευγε μακριά, αναπολώντας τον 19ο αιώνα. Ωστόσο, ο Jamie Woodcock, ακαδημαϊκός, μαρξιστής, αλλά και gamer, απαντάει διαφορετικά. Ισχυρίζεται ότι η μαρξιστική μέθοδος μπορεί να αναλύσει τόσο το πώς παράγονται τα βιντεοπαιχνίδια όσο και το πολιτικό στίγμα τους.
Το βιβλίο βουτάει στα άδυτα της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών και αναλύει το τεράστιο δίκτυο καλλιτεχνών, προγραμματιστών και εργοστασιακών εργατών που συμμετέχουν στην παγκόσμια αλυσίδα παραγωγής. Εστιάζοντας στους εργατικούς αγώνες στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών, ο Woodcock αναδεικνύει τον τρόπο που η ταξική πάλη καθορίζει το τι παιχνίδια παίζουμε.
Τι θα συνέβαινε αν έμπαινε ο Marx σε ένα ουφάδικο; Τι θα σκεφτόταν βλέποντας εκατοντάδες νέους να παίζουν Pacman και Metal Slug; Τι θα έλεγε αν έβλεπε έναν τριαντάρη να παίζει Fortnite, ενώ το πρωί πρέπει να πάει για δουλειά;
Πολλοί θα απαντούσαν ότι ο Marx θα έφευγε μακριά, αναπολώντας τον 19ο αιώνα. Ωστόσο, ο Jamie Woodcock, ακαδημαϊκός, μαρξιστής, αλλά και gamer, απαντάει διαφορετικά. Ισχυρίζεται ότι η μαρξιστική μέθοδος μπορεί να αναλύσει τόσο το πώς παράγονται τα βιντεοπαιχνίδια όσο και το πολιτικό στίγμα τους.
Το βιβλίο βουτάει στα άδυτα της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών και αναλύει το τεράστιο δίκτυο καλλιτεχνών, προγραμματιστών και εργοστασιακών εργατών που συμμετέχουν στην παγκόσμια αλυσίδα παραγωγής. Εστιάζοντας στους εργατικούς αγώνες στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών, ο Woodcock αναδεικνύει τον τρόπο που η ταξική πάλη καθορίζει το τι παιχνίδια παίζουμε.
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Χρήστος Λάσκος | Κονσόλες, Χειριστήρια και Ταξική Πάλη | http://www.alterthess.gr | 18/10/2022 |
Κώστας Αθανασίου | Space Invaders και ταξική πάλη | "Η Εποχή" | 9/10/2022 |
Τάσος Τσακίρογλου | «Υπάρχει μια αναζωογόνηση, του συνδικαλισμού στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών» | "Εφημερίδα των Συντακτών" | 17/9/2022 |
Τάσος Τσακίρογλου | Τι γυρεύει ο Μαρξ στο «Ουφάδικο»; | "Εφημερίδα των Συντακτών" | 24/6/2022 |
Δημήτρης Τζιαντζής | Ο Μαρξ στο ουφάδικο: Τα παιδιά του Λένιν και του Fortnite | "Πριν" | 23/4/2022 |