Βιβλίο
Ισμήνη Καρυωτάκη
Αθήνα
Ποταμός
Αριθμός Έκδοσης: 1
2022
σ. 180
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-545-181-3
Γλώσσα πρωτοτύπου: ελληνικά
Ποταμόπλοια 40
Κυκλοφορεί
Τιμή: 14.00€ Φ.Π.Α.: 6%
Φυγόδικος δεν ήμουν
Ισμήνη Καρυωτάκη
Αθήνα
Ποταμός
Αριθμός Έκδοσης: 1
2022
σ. 180
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-545-181-3
Γλώσσα πρωτοτύπου: ελληνικά
Ποταμόπλοια 40
Βραβεία:
Κυκλοφορεί
Τιμή: 14.00€ Φ.Π.Α.: 6%
Περίληψη:
Στην κεντρική πλατεία μιας πόλης στη Βόρειο Ελλάδα το σμιλευμένο άγαλμα της Αυτής Μεγαλειότητας της Βασίλισσας των Ελλήνων έχει καθαιρεθεί. Στο ίδιο σημείο –στην διαφημιστική πινακίδα του πρώτου κινηματογράφου της πόλης-- ποζάρει γυμνή η Ζωή Λάσκαρη. Το έργο που παίζεται είναι ο ‘’Ο Κατήφορος’’. Αυτή ακριβώς η ιστορική και χρονική συγκυρία τυλίγει σα νήμα τη ζωή και το πεπρωμένο των ηρώων στο Φυγόδικος δεν ήμουν.
Η πόλη βρίσκεται στο Βορρά. Το σπίτι είναι πέτρινο: ριζωμένο στη γη. Οι ένοικοι πολλοί: ριζωμένοι στις εμμονές τους. Η δάφνη τετράψηλη: ριζωμένη στον κήπο. Η νύχτα είναι μία και είναι του Αύγουστου. Οι επισκέπτες είναι δύο: άντρας και γυναίκα. Εραστές. Ο άντρας είναι φυγάς. Η γυναίκα τον έφερε εδώ. Η πόλη, το σπίτι, οι ένοικοι του είναι άγνωστοι. Κανείς δεν τον περιμένει, κανείς δεν τον γνωρίζει, κάθε αγκωνάρι τον καταδιώκει, κάθε ένοικος είναι γι’ αυτόν πυρακτωμένο σίδερο. Η νύχτα είναι μία και είναι του Αύγουστου. Και η γυναίκα είναι κλειδωμένη στο δωμάτιο της. Θα βγει να χτυπήσει την πόρτα του μέσα στη νύχτα; Κάποιος από τους δυο τους πρέπει πάση θυσία να μιλήσει πρώτος στον άλλον. Αν όχι, η μεταξύ τους σχέση θα σκάσει σαν πυριτιδαποθήκη. Ξημερώνει. Ο ήλιος είναι ολοκαίνουργιος, τα σύννεφα τρέχουν και οι δρόμοι ξετυλίγονται. Το αρχοντικό –χάρη στο ανέφικτο της λήθης;-- ξεθάβει μυστικά, αποκαλύπτει λάθη, συγκαλυμμένες ρήξεις, ακλόνητες πεποιθήσεις, βγάζει στο φως μεγάλα λάθη, εύκολα λησμονημένα. Το αρχοντικό κοιτάζει ενοίκους και επισκέπτες στα μάτια, περιμένοντας την αντίδραση τους: Θα συμφιλιωθούν ή θα παραμείνουν ξένοι;
Στην κεντρική πλατεία μιας πόλης στη Βόρειο Ελλάδα το σμιλευμένο άγαλμα της Αυτής Μεγαλειότητας της Βασίλισσας των Ελλήνων έχει καθαιρεθεί. Στο ίδιο σημείο –στην διαφημιστική πινακίδα του πρώτου κινηματογράφου της πόλης-- ποζάρει γυμνή η Ζωή Λάσκαρη. Το έργο που παίζεται είναι ο ‘’Ο Κατήφορος’’. Αυτή ακριβώς η ιστορική και χρονική συγκυρία τυλίγει σα νήμα τη ζωή και το πεπρωμένο των ηρώων στο Φυγόδικος δεν ήμουν.
Η πόλη βρίσκεται στο Βορρά. Το σπίτι είναι πέτρινο: ριζωμένο στη γη. Οι ένοικοι πολλοί: ριζωμένοι στις εμμονές τους. Η δάφνη τετράψηλη: ριζωμένη στον κήπο. Η νύχτα είναι μία και είναι του Αύγουστου. Οι επισκέπτες είναι δύο: άντρας και γυναίκα. Εραστές. Ο άντρας είναι φυγάς. Η γυναίκα τον έφερε εδώ. Η πόλη, το σπίτι, οι ένοικοι του είναι άγνωστοι. Κανείς δεν τον περιμένει, κανείς δεν τον γνωρίζει, κάθε αγκωνάρι τον καταδιώκει, κάθε ένοικος είναι γι’ αυτόν πυρακτωμένο σίδερο. Η νύχτα είναι μία και είναι του Αύγουστου. Και η γυναίκα είναι κλειδωμένη στο δωμάτιο της. Θα βγει να χτυπήσει την πόρτα του μέσα στη νύχτα; Κάποιος από τους δυο τους πρέπει πάση θυσία να μιλήσει πρώτος στον άλλον. Αν όχι, η μεταξύ τους σχέση θα σκάσει σαν πυριτιδαποθήκη. Ξημερώνει. Ο ήλιος είναι ολοκαίνουργιος, τα σύννεφα τρέχουν και οι δρόμοι ξετυλίγονται. Το αρχοντικό –χάρη στο ανέφικτο της λήθης;-- ξεθάβει μυστικά, αποκαλύπτει λάθη, συγκαλυμμένες ρήξεις, ακλόνητες πεποιθήσεις, βγάζει στο φως μεγάλα λάθη, εύκολα λησμονημένα. Το αρχοντικό κοιτάζει ενοίκους και επισκέπτες στα μάτια, περιμένοντας την αντίδραση τους: Θα συμφιλιωθούν ή θα παραμείνουν ξένοι;
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Γιώργος Σταυρακίδης | Η Ισμήνη Καρυωτάκη παραδίνεται άνευ όρων στα τζιτζίκια της ακακίας ενός ακάλυπτου | https://parallaximag.gr | 28/3/2024 |
Αγγελική Σπηλιοπούλου | «Ιστορικές εκκαθαρίσεις» στην μετεμφυλιακή και χουντική Ελλάδα | "Fractal" | 26/3/2024 |
Γιώργος Ν. Περαντωνάκης | Από τη Φρειδερίκη στον «Κατήφορο» | www.bookpress.gr | 17/11/2022 |
Βαγγέλης Χατζηβασιλείου | Ένα φασματικό περιβάλλον | "Το Βήμα"/ "Βιβλία" | 30/10/2022 |
Μανώλης Πιμπλής | Σμιλεύοντας ψυχές και πέτρες | "Η Εποχή" | 18/9/2022 |
Ισμήνη Καρυωτάκη | Η δοκιμασία της σύγκρουσης με το «ξένο» | "Η Αυγή" | 11/9/2022 |
Αριστοτέλης Σαΐνης | Σπήλιος και Εριφύλη | "Εφημερίδα των Συντακτών" | 20/8/2022 |
Ευγενία Μπογιάνου | Ο Κατήφορος | "Η Αυγή" | 2/8/2022 |
Ελένη Πατσιατζή | «Εμφίλια» γραφή | frear.gr | 13/7/2022 |