Array
(
[0] => Array
(
[type] => Συγγραφέας
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 283075
[title] => Τα θεατρικά. Πρώτος τόμος
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Όμορφη Πόλη
Φαύστα
Ο Κουτσός
Ένας ειλικρινής φορολογούμενος
Ο ήρωας της Κολομβίας
Ρωμαίος και Ιουλιέτα
[contents] =>
[notes] => Προλογικά: Κώστας Μποσταντζόγλου, συγγραφέας / Θανάσης Παπαγεωργίου, συγγραφέας, ηθοποιός, σκηνοθέτης / Ιάσονας Χανδρινός, ιστορικός.
[lang_code] => el
[seo_url] => τα-θεατρικα.-πρωτος-τομος-559927
[deleted] => 0
[category_id] => 3
[publisher_id] => 9781
[writter_id] => 20553
[area_id] => 1
[publish_date] => 1699999200
[first_publish_date] => 1699999200
[future_publish_date] => -2147483648
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_283075/283075.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/29/b283075.jpg
[isbn] => 978-618-5476-33-5
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 392
[weight] => 0
[dimensions] => 20x15
[series_no] => 0
[collection_isbn] => 978-618-5476-32-8
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] => 37
[original_lang] => 37
[translated_from] => 0
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] => 0
[age_to] => 0
[price] => 20.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1700031258
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[1] => Array
(
[title_id] => 199328
[title] => Η Φαύστα
[subtitle] => Και διάφορα διηγήματα
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Ελληνική Πεζογραφία
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => "Πέρασαν πενήντα δύο ήδη ολόκληρα χρόνια από τότε που ο πατέρας μου έγραψε τη "Φαύστα". Στο μυαλό μου όμως είναι σαν να την έγραψε χθες. Μου φαίνεται απίστευτο το ότι πέρασε ήδη μισός αιώνας από τότε που τον έβλεπα να δακτυλογραφεί το κείμενό του σκυφτός πάνω στην αρχαία γραφομηχανή του μάρκας Ολύμπια. Σχεδόν ακούω τον στακάτο ήχο της. Ακούω μαζί και τον σπηλαιώδη βρυχηθμό που είχε αντί για γέλιο ο πατέρας. Αυτός ο βρυχηθμός σήμαινε για την οικογένεια πως αυτό που έγραφε του φαινόταν και του ίδιου αστείο. Αστείο αστείο, γεγονός είναι πως πίσω από την ιστορία της «Φαύστας» κρύβεται ένα πραγματικά τραγικό συμβάν. Στην περιοχή του Κερατσινίου κάποτε, χάθηκε ένα παιδάκι την ώρα που κολυμπούσε. Οι εφημερίδες της εποχής ύστερα από έρευνες κατέληξαν στο συμπέρασμα πως το δυστυχισμένο φαγώθηκε από ένα τεράστιο ψάρι. Πιθανότατα από καρχαρία.
Με έναυσμα αυτή την τραγική ιστορία, που του είχε κάνει τρομερή εντύπωση, ο πατέρας έκανε ένα σκίτσο το 1961 το οποίο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Θεατής". Σε εκείνο το σκίτσο -εν σπέρματι- βρίσκεται η δομή όλης της "Φαύστας". Στο σκίτσο η κόρη χάνεται κολυμβώσα και, ως άλλος Ιωνάς, βγαίνει από το κήτος που ψάρεψε ο πατέρας της μετά από δέκα έτη. Επειδή όμως μύριζε ψάρι, όπως είναι φυσικό, την κατασπάραξαν οι γάτες. Κάποιοι γείτονες φέρνουν αργότερα ένα αγοράκι -που είχε βρεθεί σε άλλο ψάρι" διά συνοικέσιον, επειδή όμως το κοριτσάκι έχει ήδη φαγωθεί, δεν υπάρχει τέλος αίσιον".
Η "Φαύστα", έργο βαθύτατα πολιτικό, αν και δίνει την εντύπωση μιας απλής ανώδυνης σάτιρας, έγινε ένα από τα δημοφιλέστερα της σύγχρονης νεοελληνικής δραματουργίας. Οι υπόλοιπες ιστορίες διατηρούν τον αμίμητο και ιδιαίτερα σαρκαστικό τόνο του Μποστ.
[contents] =>
[notes] => Επανέκδοση: "Ερμείας", 1971.
[lang_code] => el
[seo_url] => η-φαυστα-392673
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 348
[writter_id] => 20553
[area_id] => 1
[publish_date] => 1420063200
[first_publish_date] => 1420063200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_199328/199328.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/20/b199328.jpg
[isbn] => 978-960-566-608-8
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 189
[weight] => 316
[dimensions] => 21x14
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 12.20
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1422351400
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[2] => Array
(
[title_id] => 4155
[title] => Πεζά κείμενα
[subtitle] => 1960 - 1965
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => πεζα-κειμενα-7981
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 187
[writter_id] => 20553
[area_id] => 1
[publish_date] => 907189200
[first_publish_date] => 907189200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/placeholders/blank_page_cover.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/01/b4155.jpg
[isbn] => 978-960-320-076-5
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 315
[weight] =>
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 21.20
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1102244400
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 1
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[3] => Array
(
[title_id] => 18284
[title] => Μποστ (Μποσταντζόγλου)
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] => Συζητήσεις με τον Θανάση Λάλα
[series_title] => Το Βιβλίο της Ζωής: Πρώτη Σειρά
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => «Πρέπει, φαίνεται, να υποστεί κανείς ένα σοκ για να προχωρήσει παραπέρα! Άμα κάθεσαι ήρεμος, δεν βγαίνει τίποτα. Δημιουργώντας είναι σαν να ζητάς παρηγοριά, κατά κάποιο τρόπο, από τους συνανθρώπους σου, οι οποίοι μάλιστα, αν έχουν πονέσει κι αυτοί, θα σε καταλάβουν ακόμα περισσότερο! Διαφορετικά θα πουν: «Δεν μας ενδιαφέρει, ο κύριος ομιλεί σανσκριτικά»».
[contents] =>
[notes] => Τα βιβλία της πρώτης και δεύτερης σειράς πωλούνται όλα μαζί (18) στην τιμή των € 17,61. (χωρίς Φ.Π.Α.)
[lang_code] => el
[seo_url] => μποστ-μποσταντζογλου-35527
[deleted] => 0
[category_id] => 47
[publisher_id] => 11
[writter_id] => 20553
[area_id] => 1
[publish_date] => 820447200
[first_publish_date] => 820447200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_18284/18284.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/02/b18284.jpg
[isbn] => 978-960-03-1584-4
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 43
[weight] =>
[dimensions] => 15x10
[series_no] => 0
[collection_isbn] => 978-960-03-1580-6
[volume_no] => 4
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 1.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1378981434
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[4] => Array
(
[title_id] => 23649
[title] => Αληλογραφεία με τον Κόστα
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => αληλογραφεια-με-τον-κοστα-46145
[deleted] => 0
[category_id] => 28
[publisher_id] => 212
[writter_id] => 20553
[area_id] => 1
[publish_date] => 820447200
[first_publish_date] => 820447200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/placeholders/blank_page_cover.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/03/b23649.jpg
[isbn] => 978-960-211-250-2
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 192
[weight] =>
[dimensions] => 21x14
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 7.30
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 943607393
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[5] => Array
(
[title_id] => 45423
[title] => Σκίτσα και κείμενα
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => σκιτσα-και-κειμενα-88663
[deleted] => 0
[category_id] => 28
[publisher_id] => 11
[writter_id] => 20553
[area_id] => 1
[publish_date] => 820447200
[first_publish_date] => 820447200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 3
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_45423/45423.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/05/b45423.jpg
[isbn] => 978-960-03-1506-6
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 0
[weight] =>
[dimensions] => 34x24
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 14.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1386840435
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 1
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[6] => Array
(
[title_id] => 45424
[title] => Σκίτσα του Μποστ
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => σκιτσα-του-μποστ-88665
[deleted] => 0
[category_id] => 28
[publisher_id] => 11
[writter_id] => 20553
[area_id] => 1
[publish_date] => 820447200
[first_publish_date] => 820447200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 3
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_45424/45424.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/05/b45424.jpg
[isbn] => 978-960-03-1505-9
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 80
[weight] =>
[dimensions] => 34x24
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 11.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1386843068
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 1
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[7] => Array
(
[title_id] => 45425
[title] => Το λέφκομά μου
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => το-λεφκομα-μου-88667
[deleted] => 0
[category_id] => 28
[publisher_id] => 11
[writter_id] => 20553
[area_id] => 1
[publish_date] => 820447200
[first_publish_date] => 820447200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/placeholders/blank_page_cover.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/05/b45425.jpg
[isbn] => 978-960-03-1504-2
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 0
[weight] =>
[dimensions] => 34x24
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 11.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1224658800
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 1
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[8] => Array
(
[title_id] => 45426
[title] => Σκίτσα 73-74
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => σκιτσα-73-74-88669
[deleted] => 0
[category_id] => 28
[publisher_id] => 11
[writter_id] => 20553
[area_id] => 1
[publish_date] => 820447200
[first_publish_date] => 820447200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 3
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/placeholders/blank_page_cover.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/05/b45426.jpg
[isbn] => 978-960-03-1507-3
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 100
[weight] =>
[dimensions] => 34x24
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 11.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1386842975
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 1
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
)
)
[1] => Array
(
[type] => Εικονογράφηση
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 195942
[title] => Ιούλης '65
[subtitle] => Η έκρηξη
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Ιστορική Μνήμη
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Έπρεπε να περάσουν πενήντα ολόκληρα χρόνια από τον Ιούλιο του 1965 για να μπορέσουμε να αποκτήσουμε μια πιο ολοκληρωμένη αντίληψη για τη σημασία της περιόδου που αρχίζει από το 1963 και τελειώνει το 1967, την οποία και αποκαλούμε συνοπτικά, ίσως και περιοριστικά, "Ιουλιανά". Ήταν η κομβική στιγμή μιας θυελλώδους τετραετίας που στην ουσία σφράγισε την μετεμφυλιακή ελληνική ιστορία και αποτέλεσε το πρελούδιο της μεταπολίτευσης. Υπ' αυτή την έννοια, τα "Ιουλιανά" προδιαγράφουν εξελίξεις που επρόκειτο να ολοκληρωθούν στα σαράντα μεταπολιτευτικά χρόνια...
Τα Ιουλιανά, ο "μακρύς Ιούλης" του '65, είναι η πρώτη μεγάλη σύγκρουση ανάμεσα στις δυνάμεις που επιθυμούσαν τον ενδογενή εκσυγχρονισμό της ελληνικής κοινωνίας, έναν "εκσυγχρονισμό της παράδοσής" μας, και το μετεμφυλιακό κράτος, το οποίο επεχείρησε αρχικώς να ανακόψει και τελικώς να ακυρώσει αυτή την πορεία - τόσο με το παλατιανό πραξικόπημα του '65 όσο και με την δικτατορία του '67...
Το 1965 ο ριζοσπαστισμός των μαζών πυροδοτείται "από τα κάτω", από τις δυνάμεις του ίδιου του λαϊκού κινήματος, και προσκρούει στην αντίδραση του "συστήματος", ακόμα και των φιλολαϊκών κομμάτων, ενώ μετά τη μεταπολίτευση ο νέος ριζοσπαστισμός ελεγχόταν από τα πάνω...
Κατά την εικοσαετία 1990 - 2010 ο εκσυγχρονισμός και η παράδοση πήραν διαζύγιο μεταξύ τους, και έτσι ο εκσυγχρονιστικός κύκλος που άνοιξε το 1964-65, έκλεισε οριστικά με την μεταβολή του εκσυγχρονισμού σε παρασιτικό εκσυγχρονισμό.
Και μια νέα απόπειρα -ίσως η τελευταία- απαιτεί το υψηλότερο σημείο συνείδησης και εγρήγορσης. Ίσως "εμείς του '60 οι εκδρομείς", όσοι τουλάχιστον διατηρήσαμε την δυνατότητα να σκεφτόμαστε έξω και πέρα από τις εξουσίες, θα είχαμε κάτι να πούμε σ' αυτούς που αύριο, αναπόδραστα, θα ξαναπιάσουν από την αρχή το πανάρχαιο δράμα.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => ιουλης-65-385919
[deleted] => 0
[category_id] => 9
[publisher_id] => 241
[writter_id] => 13083
[area_id] => 1
[publish_date] => 1404162000
[first_publish_date] => 1404162000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_195942/195942.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/20/b195942.jpg
[isbn] => 978-960-427-153-5
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 111
[weight] => 163
[dimensions] => 21x12
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 10.65
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1437386172
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 1
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[1] => Array
(
[title_id] => 188632
[title] => Οδηγίαι προς τους ξελιγομένους κατά Μποστ: Ελλάς, η έφθυμος χείρα (του Ζητάους)
[subtitle] => Κάθε πέρση κε καλύτερα: είμεθα πανί με πανί
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Τα Νέα
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Περιέχονται οι ενότητες:
- Μαρίνα Κοτζαμάνη, "Οδηγίαι προς τους ξελιγομένους κατά Μποστ"
- Νίκος Σαραντάκος, "Η ζωή του Μποστ" (χρονολόγιο)
- Μέντης Μποσταντζόγλου, "Ολίγα λόγια δια τον καλλιτέχνη" (από τον τόμο "Πεζά κείμενα 1960-1965", Ερμής 1998)
- Είπαν για τον Μποστ: Ελένη Βλάχου, Κώστας Γεωργουσόπουλος, Μίκης Θεοδωράκης, Γιάννης Κοντός, Λεωνίδας Κύρκος, Θάνος Κωνσταντινίδης, Κώστας Μητρόπουλος, Κώστας Μποσταντζόγλου, Ανδρέας Πετρουλάκης, Γιάννης Τσαρούχης, Χαρίλαος Φλωράκης, Σοφιανός Χρυσοστομίδης (επιμ.-επιλογή: Μαρίνα Κοτζαμάνη)
- Σκίτσα του Μποστ από τον ημερήσιο και περιοδικό Τύπο 1959-1980 (κείμενα, επιμ. Νίκος Σαραντάκος, από το υλικό της έκθεσης "Cherchez να φαμ! Ο Μποστ του Τύπου", διοργάνωση: Μορφωτικό Ίδρυμα ΕΣΗΕΑ και Μουσείο Μπενάκη, επιμελήτρια: Μαρίνα Κοτζαμάνη).
[contents] =>
[notes] => 'Εκδοση με αφορμή την έκθεση "Cherchez να φαμ! Ο Μποστ του Τύπου", από το Μορφωτικό Ίδρυμα της ΕΣΗΕΑ και το Μουσείο Μπενάκη, στο Μουσείο Μπενάκη- κ��ίριο οδού Πειραιώς, μεταξύ 4.4-19.5.2013. Διανεμήθηκε δωρεάν μαζί με την εφημερίδα "Τα Νέα - Σαββατοκύριακο" στις 20.4.2013.
[lang_code] => el
[seo_url] => οδηγιαι-προς-τους-ξελιγομενους-κατα-μποστ:-ελλας,-η-εφθυμος-χειρα-του-ζηταους-371393
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 595
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1364763600
[first_publish_date] => 1364763600
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_188632/188632.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/19/b188632.jpg
[isbn] => 978-960-503-360-6
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 119
[weight] => 355
[dimensions] => 28x21
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 0.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1370866929
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 1
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[2] => Array
(
[title_id] => 36214
[title] => Δαβίδ Κόπερφιλντ
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Αστέρος
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => δαβιδ-κοπερφιλντ-70669
[deleted] => 0
[category_id] => 44
[publisher_id] => 139
[writter_id] => 493
[area_id] => 1
[publish_date] => 694216800
[first_publish_date] => 694216800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/placeholders/blank_page_cover.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/04/b36214.jpg
[isbn] => 978-960-203-215-2
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 11
[pages] => 294
[weight] =>
[dimensions] => 25x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 6.28
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 963918250
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 1
[metafrasmenos] => 1
[draft] => 0
)
[3] => Array
(
[title_id] => 145200
[title] => Οι τρεις σωματοφύλακες
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => οι-τρεις-σωματοφυλακες-285027
[deleted] => 0
[category_id] => 44
[publisher_id] => 439
[writter_id] => 696
[area_id] => 1
[publish_date] => 694216800
[first_publish_date] => 694216800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_145200/145200.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/15/b145200.jpg
[isbn] => 978-960-203-253-4
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 11
[pages] => 265
[weight] => 684
[dimensions] => 25x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] => 4
[translated_from] => 4
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 10.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1441961139
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 1
[metafrasmenos] => 1
[draft] => 0
)
[4] => Array
(
[title_id] => 145229
[title] => Τα ωραιότερα παιδικά παραμύθια
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Περιεχόμενα:
Δυο λόγια για τον Όσκαρ Ουάιλντ
Ο ευτυχισμένος Πρίγκιπας
Ο ψαράς και η ψυχή του
Ο αστρογεννημένος
Ο γίγαντας και το παιδάκι
Το αηδόνι και το τριαντάφυλλο
Ο αφοσιωμένος φίλος
Η βασιλοπούλα και ο νάνος
Ένας ζητιάνος
Μια σπουδαία ρουκέτα
Ο μικρός Χριστός
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => τα-ωραιοτερα-παιδικα-παραμυθια-285085
[deleted] => 0
[category_id] => 44
[publisher_id] => 439
[writter_id] => 2467
[area_id] => 1
[publish_date] => 536450400
[first_publish_date] => 536450400
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_145229/145229.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/15/b145229.jpg
[isbn] =>
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 11
[pages] => 159
[weight] => 467
[dimensions] => 25x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] => 1
[translated_from] => 1
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 10.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1441958504
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 1
[metafrasmenos] => 1
[draft] => 0
)
[5] => Array
(
[title_id] => 145240
[title] => Το παλαιοπωλείο
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Ο Κάρολος Ντίκενς είχε ένα χάρισμα να δημιουργεί πρόσωπα, που κυκλοφορούν σήμερα γύρω μας. Τα βιβλία του είχαν σαν αποτέλεσμα να διορθωθούν πολλά κοινωνικά κακά και αδικίες. Αλλά η μεγαλύτερη απόλαυση του Ντίκενς, ήταν να σκιαγραφεί τις καθημερινές χαρές των καθημερινών ανθρώπων.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => το-παλαιοπωλειο-285107
[deleted] => 0
[category_id] => 44
[publisher_id] => 439
[writter_id] => 493
[area_id] => 1
[publish_date] => 504914400
[first_publish_date] => 504914400
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 3
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_145240/145240.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/15/b145240.jpg
[isbn] =>
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 11
[pages] => 166
[weight] => 507
[dimensions] => 25x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] => 1
[translated_from] => 1
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 9.90
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1441966604
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 1
[metafrasmenos] => 1
[draft] => 0
)
)
)
[2] => Array
(
[type] => Ζωγράφος
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 122633
[title] => Όψεις της μορφής. Σημάνσεις του τοπίου
[subtitle] => Έλληνες ζωγράφοι από τη Συλλογή Αντώνη και Άζιας Χατζηιωάννου στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => O Αντώνης Χατζηιωάννου και η Άζια Χατζηιωάννου - Δημοτάκη, ξεκίνησαν τη δημιουργία της Συλλογής τους εδώ και τρεις περίπου δεκαετίες, επιλέγοντας να εστιάσουν το ενδιαφέρον τους στην ελληνική παραστατική ζωγραφική. Έκτοτε, τον κεντρικό άξονα της συλλογής τους συνέθεσαν ανθρωποκεντρικά κατά την πλειοψηφία τους έργα, ενώ δεν απουσιάζουν και οι τοπιογραφίες σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
Στον φιλόξενο, υποδειγματικό χώρο της Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων, παρουσιάζεται η έκθεση με τίτλο "Όψεις της Μορφής - Σημάνσεις του Τοπίου", με έργα μικρών και μεγάλων διαστάσεων από τη Συλλογή τους, δημιουργώντας ένα πρωτότυπο σύνολο που αποτελεί την πρώτη δημόσια προβολή της.
Το μεγαλύτερο μέρος της Συλλογής συγκροτείται από πίνακες ζώντων Ελλήνων καλλιτεχνών, ενώ δε λείπουν και κάποιοι ιστορικοί εκπρόσωποι παλαιότερων γενεών. Σημαντική ακόμη είναι η παρουσία κορυφαίων εκπροσώπων της Ελληνικής Ζωγραφικής της γενιάς του ’50-’70, ενώ ιδιαίτερο βάρος έχει δοθεί στην απόκτηση ζωγράφων της γενιάς του ’80-’90, που εργάστηκαν με καινούριο όραμα και εξακολουθούν να διαγράφουν μια σπουδαία πορεία στο πλαίσιο των αναζητήσεων της νεότερης παραστατικής τέχνης. Πολλοί από αυτούς, αντιπροσωπεύονται με σημαντικό αριθμό χαρακτηριστικών έργων τους, πορτραίτων, τοπίων, ή άλλων συνθέσεων στη Συλλογή, ενώ έχουν εδώ και πολλά χρόνια διαμορφώσει σχέσεις αμοιβαίας φιλίας με το ζεύγος των συλλεκτών. Στην περίπτωση αυτή, γεννήθηκε ως εκ τούτου το ζήτημα της επιλογής. Κατ’ αναλογία με τον υψηλό αριθμό των διαθέσιμων στη Συλλογή έργων τους, αντιπροσωπεύονται στην πρώτη αυτή παρουσίαση μέρους της με περισσότερα από ένα έργα.
Ένα ακόμη στοιχείο που αποτελεί, πιστεύω, καινοτομία και πλεονέκτημα της Συλλογής, που θα διαφανεί ξεκάθαρα στο εγγύς μέλλον, είναι η συνειδητή απόφαση του Αντώνη και της Άζιας Χατζηϊωάννου να εντάξουν σε αυτήν έργα παραστατικής ζωγραφικής που υπογράφονται από μια νεότερη, λαμπρή γενιά καλλιτεχνών, που εμφανίστηκαν στο εικαστικό προσκήνιο λίγο πριν ή και μετά το 2000. Είναι εκείνοι που συνθέτουν ένα ανανεωμένο τοπίο της ελληνικής παραστατικής ζωγραφικής, καταθέτοντας νέους δρόμους, και προτείνοντας ένα καινούριο λεξιλόγιο στο ζήτημα του θεματολογίου, της τολμηρής χρήσης της γραμμής και του χρωστήρα, της επιλογής μοντέλου από το στενό περιβάλλον τους στις προσωπογραφίες, της απεικόνισης του κατατμημένου αστικού χώρου χωρίς την πρόθεση εξωραϊσμού.
Στο πλαίσιο αυτής της καταγραφής, διαφαίνονται, πιστεύω, κάποιες μικρές εμμονές, που χαρακτηρίζουν τις επιλογές του Αντώνη και της Άζιας Χατζηϊωάννου. Θα έλεγα ότι αδιαμφισβήτητα πρωτοστατεί το ζήτημα του κάλλους και ότι για το λόγο αυτό, συχνά θέλγονται από την απεικόνιση της νεότητας, στο πλαίσιο ενός γυμνού, μιας ονειρικής φιγούρας ή μιας προσωπογραφίας. Αποκύημα ίσως αυτού, ο μεγάλος σχετικά αριθμός των έργων της Συλλογής που καταπιάνονται με το ζήτημα του Χρόνου και της μεταφυσικής ερμηνείας του. Διακριτό επίσης κριτήριο αγοράς υπήρξε, τουλάχιστον κατά το παρελθόν, το ζήτημα της εντοπιότητας των έργων, από απόψεως θέματος και γραφής. Ωστόσο, τα τολμηρότερα αποκτήματα των τελευταίων ετών, συνηγορούν για μια σαφώς ωριμότερη θέαση της ουσίας της ζωγραφικής πράξης, όπου πρωταρχικό ζητούμενο αποτελούν η πρωτοτυπία του θέματος, η ποιότητα της σύνθεσης, του χρωστήρα και της γραφής, απαλλαγμένα από τα ζητήματα της εντοπιότητας ή της πρόθεσης εξωραϊσμού. [...]
Καθώς αισθάνομαι την ανάγκη να εκφράσω με τη σειρά μου τη χαρά για την πρώτη αυτή δημόσια παρουσίαση της Συλλογής και να ευχαριστήσω τον Αντώνη και την Άζια Χατζηϊωάννου για την εμπιστοσύνη τους, τους εκπροσώπους της Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων για το συστηματικό έργο και τη φιλοξενία τους, τους ζωγράφους που τιμούν, ελπίζω, κι εμένα με τη φιλία τους, την Αφροδίτη Παναγιωτάκου για την καίρια προσθήκη στην έκδοση, καθώς και το Μιχάλη Βαρουξή για τον άθλο στον οποίο τον εξαναγκάσαμε -με εξαιρετικό, ωστόσο, αποτέλεσμα, κλείνω αυτό το σημείωμα με την παράθεση μιας πρόσφατης, δημοσιευμένης σημείωσης του Christopher Butler για την εν δυνάμει σχέση μας με τα έργα τέχνης, που συμπυκνώνει, πιστεύω, με τον καλύτερο τρόπο τις εικαστικές αξίες, την εντιμότητα της διαδικασίας και το τελικό κριτήριο επιλογής της παρούσας Συλλογής: "Η σχέση μας με τα έργα τέχνης, είναι αντίστοιχη με εκείνη που συνάπτουμε με τους ανθρώπους, και αυτό, αποτελεί σημαντικό παράγοντα κατά τη διαδικασία της απόλαυσης, όπου δεν μπορούν να αποκλειστούν η δημιουργία μιας ξεχωριστής συνθήκης ή συμπάθειας. Απολαμβάνοντάς τα, επιλέγουμε "την παρέα μας", το αντικείμενο συναναστροφής μας, έτσι ώστε θετικά αισθήματα οικειότητας, συμπάθειας και ευαρέσκειας να εμπεριέχονται στην επιλογή αυτή. Είναι ετούτες οι βασικές αμφίδρομες ανθρώπινες αξίες, που συνεπάγονται την πνευματική αλληλεγγύη με μια ορισμένη ομάδα, και που συχνά υποθάλπουν την απόλαυσή μας σε κάθε πεδίο τέχνης" (βλ. Christopher Butler, "Pleasure and the Arts", Oxford University Press, 2005).
Ίρις Κρητικού
Eπιμελήτρια της έκθεσης
[contents] =>
[notes] => Κατάλογος έκθεσης 20 Απριλίου - 20 Ιουνίου 2007. Πρόλογος: Γιώργος Βουλγαράκης, Υπ. Πολιτισμού, Μανώλης Αλιφιεράκης, πρόεδρος Δ.Σ. Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων. Εισαγωγή: Ίρις Κρητικού.
[lang_code] => el
[seo_url] => οψεις-της-μορφης.-σημανσεις-του-τοπιου-240451
[deleted] => 0
[category_id] => 29
[publisher_id] => 7800
[writter_id] => 7912
[area_id] => 239
[publish_date] => 1175374800
[first_publish_date] => 1175374800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_122633/122633.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/13/b122633.jpg
[isbn] => 978-960-88093-7-6
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 190
[weight] => 1233
[dimensions] => 30x24
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 30.57
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1369844981
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 1
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[1] => Array
(
[title_id] => 119807
[title] => 20 Χρόνια Πανελλήνια Πολιτιστική Κίνηση
[subtitle] => Εικαστικό αφιέρωμα: 10-17 Νοεμβρίου 1997, Γκάζι - κτίριο Δ7
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Το εικαστικό αφιέρωμα για τα 20 χρόνια της Π.Π.Κ., εκφράζει την διαρκή παρουσία της στα εικαστικά πράγματα του τόπου μας και σηματοδοτεί τη συμμετοχή της στο καλλιτεχνικό γίγνεσθαι του μέλλοντος.
Τιμούμε εκείνους που συμπαραστάθηκαν στις προσπάθειες της Π.Π.Κ. για την υποστήριξη της καλλιτεχνικής δημιουργίας στη χώρα μας και την ενεργητική συμμετοχή τους στην ανάπτυξη του πολιτισμού μας. Κι ακόμα απλώνουμε τη ματιά μας στο μέλλον, με την ελπίδα να διατηρήσουμε το συλλογικό όραμα ζωντανό και στέρεο άμυνας, απέναντι στις αρνητικές επιδράσεις της τυποποίησης και της εξατομίκευσης.
Είναι μια εικαστική γιορτή, που σίγουρα έχει αισθητικό και ιστορικό χαρακτήρα, χωρίς όμως να αποτελεί και μια προσπάθεια ανθολόγησης της εικαστικής δημιουργίας των τελευταίων ετών, προσπάθεια που θα απαιτούσε απεριόριστα τεχνικά μέσα και χώρους. Οι απουσίες είναι το ίδιο σημαντικές με τις παρουσίες των φίλων μας. Σε όλες τις γιορτές άλλωστε, κάποιοι πάντα μας λείπουν.
Στην έκθεση αυτή παρουσιάζονται σημαντικοί και καταξιωμένοι καλλιτέχνες, που έφυγαν, χωρίς όμως το έργο και η ψυχή τους να πάψει να στέκει ζωντανό στις καρδιές μας. Και άλλοι, που αποτελούν σταθερή αναφορά του καλλιτεχνικού μας παρόντος. Και νεώτεροι, που προβάλουν τα οράματα του μέλλοντος. Όχι όλοι. Ούτε καν πολλοί. Λίγοι, που προσδιορίζουν το χθες, το σήμερα και το αύριο.
[contents] =>
[notes] => Κατάλογος της "Έκθεσης εικαστικών για τα 20 χρόνια της Πανελλήνιας Πολιτιστικής Κίνησης", που πραγματοποιήθηκε στις 10-17 Νοεμβρίου 1997, στην Αθήνα (Γκάζι). Προλογίζουν: Δημήτρης Λ. Αβραμόπουλος, Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Καζάκος, Πρόεδρος του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Πολιτιστικής Κίνησης.
[lang_code] => el
[seo_url] => 20-χρονια-πανελληνια-πολιτιστικη-κινηση-234811
[deleted] => 0
[category_id] => 29
[publisher_id] => 7734
[writter_id] => 0
[area_id] => 1
[publish_date] => 878335200
[first_publish_date] => 878335200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_119807/119807.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/12/b119807.jpg
[isbn] =>
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 55
[weight] => 404
[dimensions] => 34x23
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 0.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1246431600
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 1
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
)
)
)
ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Αγαπητοί συνεργάτες, Η νέα ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ τέθηκε σε εφαρμογή και για ένα μικρό χρονικό διάστημα θα ενσωματώνει προτάσεις βελτίωσης. Στη φάση αυτή, η καταγραφή των νέων εκδόσεων γίνεται με αργούς ρυθμούς, λόγω διαφόρων τροποποιήσεων. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, οι εκδότες θα έχουν τη δυνατότητα να καταγράφουν αφ' εαυτού τις νέες κυκλοφορίες.
Συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Μποσταντζόγλου, Μέντης (Μποστ), 1918-1996
Μέντης Μποσταντζόγλου (Χρύσανθος Βοσταντζόγλου), (1918-1996). Ο Χρύσανθος Βοσταντζόγλου του Κλεόβουλου και της Ουρανίας (γνωστός ως Μέντης Μποσταντζόγλου ή Μποστ) γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Το 1920 η οικογένειά του κατέφυγε στο Γαλάτσι της Ρουμανίας και το 1926 εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα. Από παιδί έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις εγκυκλοπαιδικές γνώσεις, τις ξένες γλώσσες και τη ζωγραφική. Το παρατσούκλι Μέντης τον συνόδευε από τα γυμνασιακά του χρόνια. Το 1939 έδωσε εξετάσεις στην Σχολή Καλών Τεχνών, σταμάτησε όμως να παρακολουθεί μαθήματα έξι μήνες αργότερα, καθώς ήθελε να ακολουθήσει προσωπικό δρόμο. Την ίδια χρονιά πρωτοεμφανίστηκε ως εικονογράφος, στο περιοδικό "Νεοελληνικά Γράμματα" του Δημήτρη Φωτιάδη. Στο χώρο των γραμμάτων πρωτοεμφανίστηκε το 1945 με την έκδοση του βιβλίου "Ο Άγιος Φανούριος". Θέμα για δούλεμα. Βοήθημα διά την κατανόησιν των κινέζων κλασικών του 20ου αιώνος, ήτοι των συγγραφέων Γκά-τσου και Βου-σβου-νι, με εμφανή ήδη στοιχεία, τις επιρροές που δέχτηκε από το καλλιτεχνικό ρεύμα του υπερρεαλισμού αλλά και του ιδιότυπου σατιρικού λόγου του. Το 1948 παντρεύτηκε τη Μαρία Παπαγιαννακοπούλου με την οποία απέκτησε δύο γιους, τον ζωγράφο Κώστα και τον ηθοποιό Γιάννη. Πέθανε το 1996 στην Αθήνα. Πολύπλευρη και ανήσυχη προσωπικότητα, ο Μποστ ασχολήθηκε τόσο με τις εικαστικές τέχνες όσο και με την τέχνη του λόγου. Σκιτσογράφος, εικονογράφος, γελοιογράφος, χαρτογράφος και ζωγράφος, συνεργάστηκε με πολλές εφημερίδες, περιοδικά και εκδοτικούς οίκους, πραγματοποίησε εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό και εξέδωσε λευκώματα με τη δουλειά του, από τα οποία σημειώνουμε ενδεικτικά την ιδιαίτερα επιτυχημένη έκδοση "Σκίτσα του Μποστ" με πρόλογο του Ηλία Πετρόπουλου (1959). Στίχοι του μελοποιήθηκαν από τον Μίκη Θεοδωράκη, σε συνεργασία με τον οποίο ο Μποστ έγραψε και τα κείμενα για την παράσταση "Όμορφη Πόλη" που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στο θέατρο Παρκ το καλοκαίρι του 1962. Είχε προηγηθεί το πρώτο θεατρικό έργο του με τίτλο "Δον Κιχώτης" (1961). Σταθμός ωστόσο στην πορεία του ως θεατρικού συγγραφέα υπήρξε η "Φαύστα ή Η απολεσθείς κόρη" (1964). Ο θεατρικός λόγος του Μποστ εκφράζει την αγωνία του για τη σύγχρονη Ελλάδα μέσα από τη δίοδο της ευφυούς σάτιρας και αποτελεί καρπό δημιουργικής αφομοίωσης των διαβασμάτων του συγγραφέα αλλά και της λαϊκής ελληνικής παράδοσης. Έγραψε επίσης πεζά κείμενα και ευθυμογραφήματα. Παράλληλα ασχολήθηκε για χρόνια με το πολιτικό χρονογράφημα, ενώ για την αγωνιστική του δράση στο χώρο της Αριστεράς γνώρισε διώξεις ήδη από την περίοδο της γερμανικής κατοχής αλλά και στη διάρκεια της απριλιανής δικτατορίας. Για περισσότερα βιογραφικά στοιχεία του Μέντη Μποσταντζόγλου βλ. Γιώργος Π. Πεφάνης, "Χρονολόγιο Χρύσανθου Βοσταντζόγλου (Μποστ)", στο πρόγραμμα της παράστασης της "Φαύστας" από τη Νέα Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, θεατρική περίοδος 1996-1997, σ.37-51.
(Πηγή: Αρχείο Ελλήνων Λογοτεχνών, Ε.ΚΕ.ΒΙ.)
We use cookies to enhance your experience. By clicking "Accept All Cookies," you agree to the use of all cookies on our website.