Array
(
[0] => Array
(
[type] => Συγγραφέας
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 263562
[title] => Το παραδοσιακό δραματολόγιο του Καραγκιόζη
[subtitle] => Από τον προφορικό αυτοσχεδιασμό στο παραλογοτεχνικό ανάγνωσμα
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Ιστορία του Θεάτρου
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Χρειαζόμαστε άραγε ένα ακόμη βιβλίο για τον Καραγκιόζη;… Ασφαλώς όχι, αν πρόκειται για ένα ακόμη γυαλιστερό λεύκωμα, σχεδιασμένο να φέρει στα αστικά σαλόνια μας μια ζωηρόχρωμη πινελιά γραφικής λαϊκής τέχνης. Ασφαλώς όχι επίσης, αν πρόκειται για μια ακόμη βαρύγδουπη μελέτη, σχεδιασμένη να αποκαλύψει την καταγωγή των γελοιογραφικών τύπων του μπερντέ από τις αριστοφανικές κωμωδίες ή από τα Ελευσίνια Μυστήρια.
Αυτό που χρειαζόμαστε όμως οπωσδήποτε είναι κάποιου διαφορετικού είδους μελετήματα που θα νοιάζονται να ερευνήσουν το φαινόμενο της απροσδόκητης άνθησης του θεάτρου σκιών στην Ελλάδα του 20ού αιώνα, που θα επιχειρούν να λύσουν το γρίφο της εισβολής και διάδοσης ενός προνεωτερικού καλλιτεχνικού θεσμού στα εδάφη μιας κοινωνίας παραδομένης ολόψυχα, από ένα σημείο και πέρα, στα οράματα του αστικού εκσυγχρονισμού κι εξευρωπαϊσμού.
Η συλλογιστική που αναπτύσσεται στις σελίδες του τόμου αυτού επιχειρεί ακριβώς να εντάξει το εγχώριο λαϊκό θέατρο στην ευρύτερη ιστορική συγκυρία του Ανατολικού Ζητήματος και των οθωμανικών μεταρρυθμίσεων του Τανζιμάτ, της αναδιάταξης των νοτιοανατολικών συνόρων της Ευρώπης στα χρόνια που εγκυμονούσαν τους δύο Παγκόσμιους Πολέμους. Και δοκιμάζει να παρακολουθήσει βήμα προς βήμα την πορεία ενός λαού που κινήθηκε από την εργαστηριακή προς την εργοστασιακή παραγωγή ψυχαγωγίας για τις αταξικές μάζες θεατών κι αναγνωστών μιας αγοράς που έτεινε πλέον προς το φαινόμενο που συνήθως καλύπτουμε με τον ακαλαίσθητο αλλά τόσο χρήσιμο όρο της «παγκοσμιοποίησης».
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => το-παραδοσιακο-δραματολογιο-του-καραγκιοζη-520901
[deleted] => 0
[category_id] => 6
[publisher_id] => 112
[writter_id] => 23303
[area_id] => 71
[publish_date] => 1622494800
[first_publish_date] => 1622494800
[future_publish_date] => -2147483648
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_263562/263562.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/27/b263562.jpg
[isbn] => 978-960-524-624-2
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 264
[weight] => 0
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] => 37
[original_lang] => 37
[translated_from] => 0
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] => 0
[age_to] => 0
[price] => 18.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1642404981
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[1] => Array
(
[title_id] => 227700
[title] => Ρωμαίικος συβολισμός
[subtitle] => Διασταύρωση εγχώριας λαϊκής παράδοσης και ευρωπαϊκής πρωτοπορίας στο νεοελληνικό θέατρο ή Θέατρο και εθνική ταυτότητα στην Ελλάδα
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Ιστορία Θεάτρου: Νεοελληνικό Θέατρο
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Ο όρος "ρωμαίικος συβολισμός" επινοήθηκε από τον πολυσυζητημένο γλωσσικό αναμορφωτή Γιάννη Ψυχάρη στο γύρισμα του 19ου προς τον 20ό αιώνα, προκειμένου να δοθεί όνομα στο ορμητικό ρεύμα της εποχής για τη διασταύρωση εγχώριων λαϊκών παραδοσιακών στοιχείων και ευρωπαϊκών πρωτοποριακών αναζητήσεων κατά τη διαμόρφωση της εθνικής ταυτότητας των Νεοελλήνων.
Η παρούσα μελέτη επιχειρεί να παρακολουθήσει την ανάπτυξη ακριβώς της τάσης αυτής, όπως διαγράφεται επίμονα μέσα στον αποκαλυπτικό καθρέφτη του θεάτρου, από την εποχή της πρώτης αφύπνισης των σχετικών ανησυχιών, στα χρόνια του Διαφωτισμού, ως τη μεταπολεμική και μετεμφυλιακή περίοδο της επίσημης ένταξης της χώρας στους θεσμούς μιας επιφυλακτικά ενοποιημένης Ευρώπης.
Οι εξελίξεις, όλο αυτό το διάστημα, εμφανίζονται καταιγιστικές, καθώς η ντόπια συνείδηση αγωνίζεται να συμβιβάσει μια σειρά από αλληλοαναιρούμενες έννοιες: την προδιαφωτισμική της παράδοση με τον αστικό εκσυγχρονισμό, το ρομαντισμό με τον κλασικισμό, τον εθνικισμό με τον κοσμοπολιτισμό. Καθώς προσπαθεί να συνδέσει το δημοτικό «κλέφτικο» τραγούδι με τη σύγχρονη παραλογοτεχνία ληστρικών μυθιστορημάτων.
Οι συγκρούσεις και τα σχετικά αδιέξοδα γίνονται ίσως καλύτερα αντιληπτά στην περίπτωση του Καραγκιόζη, που από παραδοσιακό θέατρο λαϊκού προφορικού αυτοσχεδιασμού κατάληξε σε βιομηχανία παραγωγής τυποποιημένων φυλλαδίων, έντυπων ψυχαγωγικών αναγνωσμάτων για τις περιορισμένης εγγραμματοσύνης μικροαστικές μάζες.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => ρωμαιικος-συβολισμος-449321
[deleted] => 0
[category_id] => 36
[publisher_id] => 112
[writter_id] => 23303
[area_id] => 71
[publish_date] => 1525122000
[first_publish_date] => 1525122000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_227700/227700.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/23/b227700.jpg
[isbn] => 978-960-524-514-6
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 536
[weight] =>
[dimensions] => 21x14
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 18.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1560250552
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[2] => Array
(
[title_id] => 202326
[title] => Λόγος και χρόνος στη νεοελληνική γραμματεία
[subtitle] => 18ος-19ος αιώνας: Πρακτικά συνεδρίου προς τιμή του Αλέξη Πολίτη, Ρέθυμνο 12-14 Απριλίου 2013
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Φιλολογία
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Ο τόμος απαρτίζεται από 32 κείμενα που έχουν την αφετηρία τους στις ανακοινώσεις του ομότιτλου συνεδρίου νεοελληνικών σπουδών που οργάνωσε το Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης το 2013 προς τιμήν του Αλέξη Πολίτη, κορυφαίου μελετητή του νεοελληνικού πολιτισμού. Με κεντρικούς άξονες τις διάφορες μορφές και λειτουργίες του λόγου και του χρόνου από την εποχή του Διαφωτισμού ως τις παραμονές των Βαλκανικών πολέμων ανιχνεύονται οι δράσεις, οι ιδέες και οι πραγματώσεις της ελληνικής κοινωνίας και χαρτογραφούνται οι σημαντικότεροι αναβαθμοί που οδήγησαν στη διαμόρφωσή της. Μέσα από ένα πλήθος πηγών και μεθόδων προσέγγισης συζητιούνται καίρια και δυσεπίλυτα προβλήματα της πνευματικής ιστορίας του τόπου μας, ανασυντίθενται οι σημαντικότερες ατομικές και συλλογικές πρωτοβουλίες που καταγράφηκαν στον ελλαδικό κόσμο και στα μεγάλα κέντρα του απόδημου Ελληνισμού, και αναδεικνύονται τα νοητικά, αισθητικά και κοινωνικά ρεύματα και η έκφραση των ατομικών συνειδήσεων. Το δημοτικό (κλέφτικο) τραγούδι στα ιστορικά του συμφραζόμενα, ο λαϊκότροπος έντυπος και χειρόγραφος λόγος, οι γλωσσικές, αισθητικές και ιδεολογικές αναζητήσεις πριν και μετά τον Αγώνα της Παλιγγενεσίας, η κληρονομιά αλλά και οι καινούργιες πραγματικότητες και ανάγκες του νεοσύστατου κράτους, η επικοινωνία και τα δίκτυα λογίων του ελλαδικού και του ευρωπαϊκού κόσμου στα χρόνια της Μεγάλης Ιδέας, οι αποτυπώσεις του Ρομαντισμού στη λογοτεχνία του 19ου αιώνα, η σχέση του δημιουργού με την ιστορική και λογοτεχνική συγκυρία, οι μύθοι και οι φαντασιακές κατασκευές σε μια εποχή που διέπεται από τα μεγάλα εθνικά και ιδεολογικά προτάγματα, αποτελούν μερικά μόνο από τα ζητήματα που οι συγγραφείς του τόμου αυτού πραγματεύονται με περισσή φροντίδα και γνώση στις μελέτες τους. Ο τόμος κλείνει με την εργογραφία του Αλέξη Πολίτη, και Ευρετήριο.
Περιεχόμενα:
ΜΕΡΟΣ Α' - ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
- Δημήτρης Δημητρόπουλος, "Το βουνό, οι κλέφτες: δυο κρίκοι της εθνικής αφήγησης"
- Μαριλίζα Μητσού, "Στα χνάρια του Φωριέλ. Οι συλλογές δημοτικών τραγουδιών του Κόμη de Marcellus"
- Ειρήνη Οικονόμου, "Η παρουσία του δημοτικού τραγουδιού στις ποιητικές ανθολογίες του 19ου αιώνα"
- Θ. Χατζηπανταζής, "Ελληνικό θέατρο και δημοτικό τραγούδι: το ξεκίνημα μιας δύσκολης σχέσης, "
ΜΕΡΟΣ B' - ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΥ
- Στέφανος Κακλαμάνης, "Ο Κωνσταντίνος (Καισάριος) Δαπόντες και η φαντασία της Σαντορίνης (1650)"
- Τριαντάφυλλος Σκλαβενίτης, "στοριογραφία και εθνικές συνειδητοποιήσεις στο τέλος του 18ου αιώνα"
- Στέση Αθήνη, "H παρουσία του Francois de Salignac de la Motte Fenelon στη νεοελληνική παιδεία (18ος-19ος αι.)"
- Αντώνης Γλυτζουρής: Πανούργες χήρες στο περιθώριο του νεοελληνικού Διαφωτισμού
- Peter Mackridge, "Περί Βουλής και Γερουσίας: ο Πλάτων Πετρίδης και η "νεοελληνική" μετάφραση του Ιονίου Συντάγματος του 1817"
- Κώστας Λάππας, "Δύο ωδές του Μιχαήλ Γ. Σχινά για την Πάργα και την Ισπανία (1819, 1820). Λογοτεχνία και πολιτική στις παραμονές της Ελληνικής Επανάστασης"
- Νάσια Γιακωβάκη, "Ο Λόγιος Ερμής και το ελληνικό κοινό"
- Μιχαήλ Πασχάλης, "Η μυθοπλασία του Παπατρέχα και ο εκλαϊκευτικός υπομνηματισμός της Ιλιάδας"
- Εμμανουήλ Φραγκίσκος, ""Νόστιμος, αστείος, πράος": Η αίσθηση του χιούμορ στον Αδαμάντιο Κοραή"
- Μίλτος Πεχλιβάνος, "Ο χρόνος και ο λόγος στα γαλλόφωνα προλεγόμενα του Κοραή"
- Αλέξης Καλοκαιρινός, "Ο Κοραής στην «άρθρωση του 1800""
- Δημήτρης Πολυχρονάκης, "Πινδαρικές αξίες και βιβλικά ιδεώδη στην αγωνιστική ποίηση της Επανάστασης"
- Δημήτρης Αρβανιτάκης, "Giuseppe Compagnoni: Σκηνές από τον βίο ενός "κατήγορου του γένους""
ΜΕΡΟΣ Γ' - ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΥ
- Νίκος Χατζηνικολάου, "Εκδοχές του Ρομαντισμού"
- Φίλιππος Παππάς, "Στοιχεία για τις μεταφραστικές τύχες λογοτεχνικών κειμένων του Διαφωτισμού την εποχή του ελληνικού ρομαντικού κλασικισμού (1830-1880). Μοντεσκιέ, Μαρμοντέλ, Βολταίρος ως ψυχωφελείς παραλλαγές των Φώτων"
- Έρη Σταυροπούλου, "Κριτική στη ρομαντική κοινωνία: Δ. Παπαρρηγόπουλος - Π. Πανάς"
ΜΕΡΟΣ Δ' - ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΡΕΥΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΥΣΤΕΡΟ 19o ΑΙΩΝΑ
- Μαρία Μαθιουδάκη, "Η πώληση εντύπων "εις τας οδούς" της Αθήνας, σύμφωνα με τις αγγελίες της εφημερίδας Ακρόπολις (1883-1890)"
- Αγγέλα Γιώτη, "Διανοούμενοι σε δημοσιογραφικές αποστολές: ο Βλάσης Γαβριηλίδης και οι συνεργάτες του"
- Αρετή Βασιλείου, "Από την οθωμανική άλωση της Πόλης έως το Μακεδονικό ζήτημα. Μια ανεξερεύνητη χειρόγραφη Πόλεως άλωσις του Αλ. Μωραϊτίδη"
- Ευαγγελία Μπαλτά, "Ο Κριμαϊκός πόλεμος και ο πόλεμος των κρινολίνων στην Πόλη. Συρμοί και παραδοσιακά ήθη
- Μάριος Χατζόπουλος, "(Απο)Τηγανίζοντας ψάρια στο Μπαλουκλί. Διάλογος για έναν θρύλο"
- Γιάννης Παπαθεοδώρου, "Το "Κρυφό Σχολειό" και η ρητορική της εικόνας"
- Παναγιώτης Στάθης, "Λογοτεχνία και ιστορική μνήμη: το Εικοσιένα στην πεζογραφία, 1830 -1880"
- Ulrich Moennig, "Η κατασκευή συλλογικής μνήμης στην Κωνσταντινούπολη. Οι ελληνικές και καραμανλίδικες εκδόσεις της Άλωσης του A. D. Mordtmann"
- Ουρανία Πολυκανδριώτη, "Λογοτεχνία, λαϊκότητα και παιδεία στο τέλος του 19ου αιώνα. Μια πρώτη προσέγγιση"
- Μιχάλης Χρυσανθόπουλος, "Διαμορφώνοντας τη δημόσια σφαίρα: λογοτεχνικές διαδρομές της ιστορίας"
- Δημήτρης Τζιόβας, "Περι-γράφοντας το έθνος: μια επανεξέταση της ηθογραφίας"
- Χριστίνα Ντουνιά, "Περικλής Γιαννόπουλος: από τον ευρωπαϊκό αισθητισμό στην ελληνοκεντρική αισθητική"
Αλέξης Πολίτης: Καλά περιβάλλοντα
Εργογραφία Αλέξη Πολίτη
Ευρετήριο ονομάτων
[contents] =>
[notes] => Προλογικά κείμενα: Σπύρος Ασδραχάς, Γρηγόρης Μ. Σηφάκης, Mario Vitti, Στέφανος Κακλαμάνης.
[lang_code] => el
[seo_url] => λογος-και-χρονος-στη-νεοελληνικη-γραμματεια-398651
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 112
[writter_id] => 7912
[area_id] => 71
[publish_date] => 1430427600
[first_publish_date] => 1430427600
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_202326/202326.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/21/b202326.jpg
[isbn] => 978-960-524-422-4
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 11
[pages] => 846
[weight] =>
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] => 1
[translated_from] => 1
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 50.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1524645787
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 1
[draft] => 0
)
[3] => Array
(
[title_id] => 198428
[title] => Διάγραμμα ιστορίας του νεοελληνικού θεάτρου
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Από τις αρχές της δεκαετίας του 1980, που η μελέτη της ιστορίας και θεωρίας του θεάτρου εισχώρησε επίσημα -με σημαντική καθυστέρηση- στα πανεπιστημιακά ιδρύματα και στα ερευνητικά κέντρα της χώρας, η επιστημονική έρευνα στο συγκεκριμένο τομέα έχει αναπτυχτεί με πολύ εντυπωσιακούς ρυθμούς. Έχουν επομένως ωριμάσει πλέον οι συνθήκες για να αξιοποιηθούν τα επιμέρους ευρήματά της στη σύνθεση μιας γενικής ιστορίας του νεοελληνικού θεάτρου, στην επιφυλακτική έστω συνεκτίμηση του αποθησαυρισμένου νέου υλικού για το σχεδιασμό μιας εικόνας συνόλου. Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να ανοίξει το δρόμο προς αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση. Παίρνοντας υπόψη τις μαρτυρίες για τη θεατρική δραστηριότητα στις ελληνόγλωσσες κοινότητες της ανατολικής Μεσογείου, από τα χρόνια του Κυπριακού Κύκλου των Παθών και του Κρητικού Θεάτρου, ως το κίνημα του μεταμοντερνισμού στην Αθήνα των τελευταίων δεκαετιών του 20ού αιώνα, η αφήγηση επιχειρεί να επισημάνει τα βασικότερα ρεύματα που κυριάρχησαν στην εδώ τέχνη της σκηνής, για ένα διάστημα μεγαλύτερο της μισής χιλιετίας. Και φροντίζει να χαρτογραφήσει τις αφετηρίες και τους σταθμούς, τις συνέχειες και τις ρήξεις, που έχουν συμβάλει στη διαμόρφωση μιας συμπαγούς τοπικής καλλιτεχνικής παράδοσης. Στόχος δεν είναι εδώ να απογραφούν απλώς όσο γίνεται περισσότερα πρόσωπα και γεγονότα που έχουν πάρει μέρος στη σχετική ζύμωση. Στόχος είναι να αναδειχτούν και να αναλυθούν τα σημαντικότερα ανάμεσά τους. Και κυρίως να ερμηνευτούν και να τοποθετηθούν σε ένα όσο γίνεται ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => διαγραμμα-ιστοριας-του-νεοελληνικου-θεατρου-390877
[deleted] => 0
[category_id] => 36
[publisher_id] => 112
[writter_id] => 23303
[area_id] => 71
[publish_date] => 1414792800
[first_publish_date] => 1414792800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_198428/198428.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/20/b198428.jpg
[isbn] => 978-960-524-433-0
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 11
[pages] => 672
[weight] =>
[dimensions] => 21x14
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 20.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1418128554
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[4] => Array
(
[title_id] => 183694
[title] => Από του Νείλου μέχρι του Δουνάβεως
[subtitle] => Τόμοι Β1, Β2: Το χρονικό της ανάπτυξης του ελληνικού επαγγελματικού θεάτρου στο ευρύτερο πλαίσιο της Ανατολικής Μεσογείου, από την ίδρυση του ανεξάρτητου κράτους ως τη Μικρασιατική Καταστροφή
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Ανθρωπιστικές Επιστήμες
[subseries_title] => Ιστορία του Θεάτρου
[technical_requirements] =>
[summary] => [set δύο τόμων]
Ο Τόμος Β΄ συνεχίζει τη δημοσίευση των πορισμάτων του σχετικού με την ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου ερευνητικού προγράμματος που διεξάγεται στο Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών του Ρεθύμνου από το 1988, κάτω από τη διεύθυνση του συγγραφέα. Στις δυόμισι χιλιάδες ελληνόφωνες παραστάσεις του πρώτου τόμου, έρχονται τώρα να προστεθούν άλλες δεκατρεισήμισι χιλιάδες, για να οδηγήσουν τη διερεύνηση της δραστηριότητας των εγχώριων επαγγελματιών της σκηνής ως το τέλος του 19ου αιώνα.
Tο Χρονικό που προκύπτει από τη σύνθεση όλων αυτών των στοιχείων σε μια ενιαία αφήγηση καταγράφει την πρώτη ακμή του νεοελληνικού θεάτρου, κατά τους χρόνους της πρώιμης προσπάθειας αστικού εκσυγχρονισμού της χώρας κάτω από την ηγεσία του Χαρίλαου Τρικούπη. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στην ανανέωση του δραματολογίου με τη βοήθεια της μεγάλης ηθογραφικής επανάστασης στις τάξεις των εγχώριων συγγραφέων και των προσπαθειών υπέρβασης των πρώτων λαογραφικών αναζητήσεων για την πραγματοποίηση κάποιων τολμηρών πειραματισμών στο χώρο της αστικής ηθογραφίας. Σημαντικό στοιχείο της ακμής αυτής αποτελεί και η ενηλικίωση της τέχνης του εγχώριου ηθοποιού, με την εγκαθίδρυση, από τη μια μεριά, του συστήματος του βεντετισμού και με την παράλληλη εμφάνιση μιας πρώτης σειράς θεωρητικών κειμένων για την υποκριτική. Αναπόσπαστο μέρος της άνθησης αποτελεί και η ανάπτυξη των λαϊκών θεαμάτων της Παντομίμας, του Φασουλή και του Καραγκιόζη, η δραστηριότητα των οποίων ενσωματώνεται για πρώτη φορά εδώ στο σύνολο της ιστορίας του θεάτρου. Πεδίο γόνιμης σύνθεσης όλων των παραπάνω διεργασιών αναδείχτηκε τελικά το πανελλήνιο αίτημα για την ίδρυση Εθνικού Θεάτρου, ένα κίνημα που πέρασε στο στάδιο της πραγμάτωσης πριν κλείσει ο αιώνας.
Μαζί με την έντυπη έκδοση του τόμου, παραδίδεται στον αναγνώστη και ένα πλήρες παραστασιολόγιο σε ηλεκτρονική μορφή. Το παραστασιολόγιο περιλαμβάνει και ολόκληρη την ύλη του πρώτου τόμου, έτσι ώστε οι ενδιαφερόμενοι να έχουν σε εύχρηστο σχήμα το σύνολο των δεκαέξι περίπου χιλιάδων γνωστών επαγγελματικών εκδηλώσεων του 19ου αιώνα, προκειμένου να το αξιοποιήσουν στις έρευνές τους.
[contents] =>
[notes] => Τόμος Β1: Σημαιοφόροι ιεραπόστολοι του εθνικισμού, 1876-1897. Τόμος Β2: Παράρτημα - κίνηση ελληνικών θιάσων, 1876-1897. Συγγραφική υπευθυνότητα: "Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών".
[lang_code] => el
[seo_url] => απο-του-νειλου-μεχρι-του-δουναβεως-361545
[deleted] => 0
[category_id] => 36
[publisher_id] => 112
[writter_id] => 23303
[area_id] => 71
[publish_date] => 1349038800
[first_publish_date] => 1349038800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_183694/183694.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/19/b183694.jpg
[isbn] => 978-960-524-379-1
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 1341
[weight] => 3152
[dimensions] => 28x20
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 2
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 80.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1443786572
[vivliografia] => 1
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[5] => Array
(
[title_id] => 149299
[title] => Πολυφωνία
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Ο Σ. Ν. Φιλιππίδης δίδαξε για 25 χρόνια κλασική και νεοελληνική φιλολογία, καθώς και θεωρία της λογοτεχνίας στο Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Με την αποχώρησή του από την ενεργό διδασκαλία, συνάδελφοι και μαθητές τον αποχαιρέτησαν με τα δοκίμια που συγκεντρώνονται σε τούτον τον τόμο.
Ο αναγνώστης θα βρει εδώ μελέτες φιλολογικές, θεατρολογικές, ιστορικές, ψυχαναλυτικές και συγκριτολογικές, για τον Καζαντζάκη και τον Όμηρο, τον Καζαντζάκη σεναριογράφο ή τον Καζαντζάκη και την Αίγυπτο, για τον "Ορφέα" του Σολωμού, τον Ιωάννη Ισ. Σκυλίτση, την ελληνική υποδοχή της ευρωπαϊκής πεζογραφίας 1830-1880, τον Παπαδιαμάντη, τον Ξενόπουλο και τον Άγγελο Σικελιανό, για τις αναπαραστάσεις της Κλυταιμνήστρας στο νεοελληνικό θέατρο και την παράσταση ενός έργου του Ντ’ Αννούντσιο το 1896 κοντά στις Μυκήνες, για τη λυρική πεζογραφία της γενιάς του ’30 και τον μυστικισμό του Άγγελου Τερζάκη, τέλος για τις σχέσεις του Μιχαήλ Μπαχτίν με τον Φρήντριχ Σλέγκελ.
Περιεχόμενα:
Αγγέλα Καστρινάκη, "Σ. Ν. Φιλιππίδης, Βίος και Πραγματείες"
Εργογραφία Σ. Ν. Φιλιππίδη
- Οδυσσέας Τσαγκαράκης, "Ο Οδυσσέας του Ομήρου στον Καζαντζάκη"
- Θόδωρος Χατζηπανταζής, "Στη βαριά σκιά της Κλυταιμνήστρας: το ελληνικό θέατρο σε αναζήτηση ενός νέου Αισχύλου"
- Μιχαήλ Πασχάλης, "Γύρω από τον σολωμικό Ορφέα"
- Αλέξης Πολίτης, "Η αγάπη για την ποίηση και οι αναγκαστικές μεταφράσεις πεζογραφίας. Ο Ιωάννης Ισιδωρίδης Σκυλίτσης αυτοβιογραφείται".
- Μαρία Μαθιουδάκη, "Η ελληνική υποδοχή της ευρωπαϊκής πεζογραφίας 1830-1880"
- Νίκος Παπαχριστόπουλος, ""Όνειρο στο κύμα": ο ναρκισσισμός της αντιγραφής"
- Μαρίνα Αρετάκη, "Ειδολογική ένταξη και αναγνωστικές πρακτικές στη Μαργαρίτα Στέφα του Γρ. Ξενόπουλου"
- Γιάννης Δημητρακάκης, "Η ενθουσιαστική εμπειρία της επιβλητικής Φύσης στον "Αλαφροΐσκιωτο" του Άγγελου Σικελιανού"
- Ελένη Κωβαίου, "Ο Καζαντζάκης και η Αίγυπτος"
- Παναγιώτα Μήνη, "Εικόνες και "υποκειμενική πραγματικότητα" στο σενάριο του Καζαντζάκη "Δον Κιχώτης" (1932)"
- Αντώνης Γλυτζουρής, "Μια "ανάσταση" του Αγαμέμνονα και της Αντιγόνης στον αργολικό κάμπο του 1896"
- Κέλη Δασκαλά, ""Ερασιτέχνες" και "επαγγελματίες" λυρικοί πεζογράφοι στη δεκαετία του 1930"
- Αγγέλα Καστρινάκη, "Ο μυστικός Τερζάκης. Θεολογικές αγωνίες και σκοπιμότητες".
- Δημήτρης Πολυχρονάκης, "Φρήντριχ Σλέγκελ και Μιχαήλ Μπαχτίν. Ο σωκρατικός κόσμος των μυθιστορημάτων".
[contents] =>
[notes] => Συνέκδοση: Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Kρήτης (ISBN: 978-960-9430-00-5)
[lang_code] => el
[seo_url] => πολυφωνια-293193
[deleted] => 0
[category_id] => 41
[publisher_id] => 112
[writter_id] => 7912
[area_id] => 71
[publish_date] => 1257026400
[first_publish_date] => 1257026400
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_149299/149299.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/15/b149299.jpg
[isbn] => 978-960-524-291-6
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 320
[weight] =>
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 20.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1259920209
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[6] => Array
(
[title_id] => 140608
[title] => "Εν έτει... 1936, 1894, 1940"
[subtitle] => 9 και 10 Νοεμβρίου 2006· 15 και 16 Φεβρουαρίου 2007· 15 και 16 Νοεμβρίου 2007
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => "Εν έτει..."
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Όταν ξεκινούσε το "Εν έτει...", είχαμε πει ότι σκοπός της σειράς ήταν να ενημερώσει για γεγονότα πον θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν "μικρά", σύντομα, περαστικά, γιατί και αυτά δρουν ανεπαίσθητα, στον μέσο και μακρό χρόνο, στη συνείδηση του κοινωνικού υποκειμένου· "μικρά" γεγονότα ενός έτους· απ' αυτά που αποθέτουν τη δράση τους στο βάθος των κοινωνικών σχέσεων και που πολλά μαζί μπορεί να σχηματίσουν το πλαίσιο για την ανάδειξη του "μεγάλου" γεγονότος.
Αυτά τα μικρά, τα υπόκωφα, τα τρέχοντα και περιφρονημένα, που εκφράζουν και διαπλάθουν νοοτροπίες και συμπεριφορές, δεν τα γνωρίζουν όσοι δεν είναι ιστορικοί -και απ' αυτούς πολλοί τα αγνοούν και δεν τα θεωρούν "γεγονότα" -και, κυρίως, δε γνωρίζουν ότι έχουν κάποια σημασία· ότι έχουν δράση στη διαμόρφωση του παρελθόντος, δηλαδή της Ιστορίας.
[...]
(από τον πρόλογο του βιβλίου)
Διήμερο: "Εν έτει... 1936: 9 & 10 Νοεμβρίου 2006
Περιέχονται τα κείμενα:
- Γιώργος Παπαδάκης, "Μουσικής και μουσικών περιπέτειες"
- Κώστας Γεωργουσόπουλος, "Θεατρικά θεσμικά, άρρητα κι αθέμιτα του '36"
- Δημήτρης Σαπρανίδης, "Η χρονιά του μαύρου χιούμορ"
- Βασίλης Κρεμμύδας, "Ένα λουλούδι είναι η γυναίκα. Προφυλαχθήτε όμως από τ' αγκάθια του..."
Διήμερο: "Εν έτει... 1894: 15 & 16 Φεβρουαρίου 2007
Περιέχονται τα κείμενα:
- Σοφία Ντενίση, "Ημερολόγιον της δεσποινίδος Λεσβίου" της Αλεξάνδρας Παπαδοπούλου: θέσεις, αντιθέσεις, επιθέσεις"
- Θόδωρος Χατζηπανταζής, "Το θεατρικό 1894 στο σταυροδρόμι τού χτες με το αύριο"
- Αλέξης Δημαράς, "Ο 'ευεργέτης του κλάδου'"
- Παναγιώτης Νούτσος, "Γιορτάζοντας την εργατική Πρωτομαγιά"
Διήμερο: "Εν έτει... 1940: 15 & 16 Νοεμβρίου 2007
Περιέχονται τα κείμενα:
- Αλεξάνδρα Πατρικίου, "'Δια την επαύριον του πολέμου'. Ο 'διάλογος' για την Ευρώπη στην αθηναϊκή αρθρογραφία του 1940"
[- Κώστας Γεωργουσόπουλος, "Θέατρο υπόψιν και ενόψει πολέμου" (:η ανακοίνωση του κ. Γεωργουσόπουλου δεν περιλαμβάνεται στον τόμο)]
- Βαγγέλης Καραμανωλάκης, "Το 'αρχαιόπληκτο Πανεπιστήμιον και ο Τρίτος Ελληνικός Πολιτισμός. Σκέψεις ενός υφηγητή"
- Φίλιππος Κάραμποτ, "'Κύριε Διευθυντά...': τα μικρά της στήλης των αναγνωστών σε δύο αθηναϊκές εφημερίδες"
[contents] =>
[notes] => Πρόλογος: Βασίλης Κρεμμύδας.
[lang_code] => el
[seo_url] => εν-ετει...-1936,-1894,-1940-276275
[deleted] => 0
[category_id] => 45
[publisher_id] => 691
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1233439200
[first_publish_date] => 1233439200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_140608/140608.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/15/b140608.jpg
[isbn] => 978-960-259-124-6
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 358
[weight] => 426
[dimensions] => 18x13
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 15.28
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1279782000
[vivliografia] => 1
[fotografisi] => 1
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[7] => Array
(
[title_id] => 121922
[title] => Ζητήματα ιστορίας του νεοελληνικού θεάτρου
[subtitle] => Μελέτες αφιερωμένες στον Δημήτρη Σπάθη
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Συμβολές στις Επιστήμες του Ανθρώπου
[subseries_title] => Φιλολογία
[technical_requirements] =>
[summary] => Σημαίνουσα μορφή της ελληνικής θεατρολογίας, ο Δημήτρης Σπάθης, με το πλούσιο ερευνητικό έργο του, τον ανήσυχο επιστημονικό στοχασμό του, τη διδακτική του θητεία και τη συνέπεια του βίου του, υπήρξε, άμεσα ή έμμεσα, δάσκαλος για πολλούς νεότερους θεατρολόγους.
Ιδιαίτερα σημαντική είναι η συμβολή του στην έρευνα πάνω στην ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου, την οποία συνεχίζει ώς σήμερα με νεανικό πάθος και πρωτότυπη σκέψη. Οι συνεργάτες του παρόντος τόμου αποφάσισαν να τον τιμήσουν για την προσφορά του, χαρίζοντάς του μια πρόσφατη επιστημονική εργασία τους. Τα μελετήματα που συγκεντρώθηκαν αναφέρονται σε ζητήματα ιστορίας του νεοελληνικού θεάτρου, κυρίως των τριών τελευταίων αιώνων, και δημοσιεύονται με τη χρονολογική σειρά του θέματός τους, προσφέροντας έτσι στον αναγνώστη τη δυνατότητα μιας ενδιαφέρουσας ιστορικής διαδρομής. Είναι αξιοσημείωτο ότι τα περισσότερα μελετήματα σχετίζονται με περιοχές που καλλιέργησε ο ίδιος ο τιμώμενος: επτανησιακό θέατρο, φαναριώτικη σάτιρα, ελληνικός διαφωτισμός, συγγραφείς και κείμενα του 19ου αιώνα, σκηνική δραστηριότητα στον 20ό αιώνα, τύχες της ξένης δραματουργίας στην ελληνική σκηνή, ζητήματα θεατρικής σκηνοθεσίας.
Στον τόμο συνεργάζονται 21 θεατρολόγοι, συνάδελφοι και μαθητές του τιμωμένου.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => ζητηματα-ιστοριας-του-νεοελληνικου-θεατρου-239041
[deleted] => 0
[category_id] => 36
[publisher_id] => 112
[writter_id] => 7912
[area_id] => 71
[publish_date] => 1183237200
[first_publish_date] => 1183237200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_121922/121922.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/13/b121922.jpg
[isbn] => 978-960-524-239-8
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 384
[weight] => 810
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 32.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1184835266
[vivliografia] => 1
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[8] => Array
(
[title_id] => 106115
[title] => Το ελληνικό ιστορικό δράμα
[subtitle] => Από το 19ο στον 20ό αιώνα
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Συμβολές στις Επιστήμες του Ανθρώπου
[subseries_title] => Ιστορία του Θεάτρου
[technical_requirements] =>
[summary] => Το Ιστορικό Δράμα καλλιεργήθηκε από τους Έλληνες συγγραφείς των δύο τελευταίων αιώνων, με μια μαζικότητα, πάθος και διάρκεια, που δεν παρατηρούνται στη δραματική παραγωγή κανενός άλλου λαού της Ευρώπης. Υιοθετημένο από τους πρωτοπόρους του ρομαντικού κινήματος στα χρόνια της Μεγάλης Ιδέας (Ιωάννης Ζαμπέλιος, Αλέξανδρος Ραγκαβής, Δημήτριος Βερναρδάκης, Αντώνιος Αντωνιάδης) κληροδοτήθηκε στους επιγόνους τής μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή εποχής (Νίκος Καζαντζάκης, Γιώργος Θεοτοκάς, Άγγελος Σικελιανός, Βασίλης Ρώτας κ.ά.) για να γίνει βασικό μέσο σχολιασμού των νέων εθνικών περιπετειών, ως τα χρόνια της Μεταπολίτευσης και της ένταξης της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Κατά πάσα πιθανότητα, το φαινόμενο οφείλεται στην ιστοριοκρατική διάπλαση της εγχώριας εθνικής ταυτότητας και στα σχήματα συλλογικής και όχι ατομικής συνείδησης που επικράτησαν στο βίο ενός λαού με καθυστερημένη προσέλευση στην αστική και βιομηχανική οργάνωση του Δυτικού κόσμου. Μέσα από την εξέταση των σημαντικότερων ιστορικών δραμάτων της περιόδου, η παρούσα μελέτη επιχειρεί να παρακολουθήσει την ιδεολογική πορεία και τις ταλαντεύσεις στους προσανατολισμούς της εγχώριας κοινωνίας στα διακόσια τελευταία χρόνια. Προσπαθεί να παρακολουθήσει τις αυξομειώσεις των αντιευρωπαϊκών και φιλοευρωπαϊκών ρευμάτων στη χώρα, τις απόπειρες σύνθεσης της χριστιανικής και της αρχαίας ελληνικής παράδοσης, την όψιμη και δισταχτική αρχικά ενσωμάτωση του λαϊκού πολιτισμού στην εθνική παιδεία, την όψιμη και δισταχτική ένταξη των γυναικών στο σώμα των πολιτών, την ταλάντευση ανάμεσα σε αντίπαλα γλωσσικά πρότυπα, τις προσπάθειες μετάβασης από τον πατροπαράδοτο εθνικισμό στον διεθνισμό των νεότερων χρόνων... Στο εκτενές Παράρτημα του τόμου, καταγράφονται όλα τα στοιχεία διακοσίων πενήντα περίπου βασικών κειμένων του συγκεκριμένου δραματικού είδους.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => το-ελληνικο-ιστορικο-δραμα-207519
[deleted] => 0
[category_id] => 36
[publisher_id] => 112
[writter_id] => 23303
[area_id] => 71
[publish_date] => 1141164000
[first_publish_date] => 1141164000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_106115/106115.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/11/b106115.jpg
[isbn] => 978-960-524-221-3
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 530
[weight] => 1084
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 19.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1251183600
[vivliografia] => 1
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[9] => Array
(
[title_id] => 75363
[title] => Από του Νείλου μέχρι του Δουνάβεως
[subtitle] => Το χρονικό της ανάπτυξης του ελληνικού επαγγελματικού θεάτρου στο ευρύτερο πλαίσιο της Ανατολικής Μεσογείου, από την ίδρυση του ανεξάρτητου κράτους ως τη Μικρασιατική Καταστροφή: 1828-1875
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] => Από του Νείλου μέχρι του Δουνάβεως
[series_title] => Συμβολές στις Επιστήμες του Ανθρώπου
[subseries_title] => Ιστορία
[technical_requirements] =>
[summary] => Με τον πρώτο αυτό τόμο αρχίζει η δημοσίευση των πορισμάτων του ερευνητικού προγράμματος για την ιστορία του ελληνικού θεάτρου, που έχει αναπτυχθεί κατά τα τελευταία δώδεκα χρόνια στο Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών στο Ρέθυμνο. Παρακολουθείται η εισαγωγή στην πρώιμη μετεπαναστατική ελληνική κοινωνία του πρωτοεμφανιζόμενου θεσμού των τακτικών θεατρικών παραστάσεων, και η επίπονη ανάδυση ενός νέου επαγγελματικού κλάδου που κατορθώνει τελικά να εδραιωθεί, χάρις στο σύστημα των ασταμάτητων περιοδειών των μελών του, στα αστικά κέντρα της Ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας. Στοιχειοθετείται η αυτοσχέδια σταδιακή ανάπτυξη της τέχνης του εγχώριου ηθοποιού, και καταγράφεται η αμήχανη ταλάντευση των σύγχρονων δραματουργών ανάμεσα στα ιδανικά του νεοκλασικισμού και του ρομαντισμού, στο πλαίσιο της υιοθέτησης δυσαφομοίωτων ευρωπαϊκών προτύπων για τη σφυρηλάτηση μιας νέας εθνικής ταυτότητας.
[contents] =>
[notes] => τ Α1: Ως φοίνιξ εκ της τέφρας του... : 1828-1875. τ. Α2: Παράρτημα: 1828-1875. Συγγραφική υπευθυνότητα: "Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών".
[lang_code] => el
[seo_url] => απο-του-νειλου-μεχρι-του-δουναβεως-147093
[deleted] => 0
[category_id] => 36
[publisher_id] => 112
[writter_id] => 23303
[area_id] => 71
[publish_date] => 1130796000
[first_publish_date] => 1038693600
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_75363/75363.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/08/b75363.jpg
[isbn] => 978-960-524-148-3
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 1154
[weight] =>
[dimensions] => 29x21
[series_no] => 0
[collection_isbn] => 978-960-524-147-6
[volume_no] => 1
[total_volumes] => 3
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 2
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 58.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1357549220
[vivliografia] => 1
[fotografisi] => 1
[eikonografisi] => 1
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[10] => Array
(
[title_id] => 85744
[title] => Η ελληνική κωμωδία και τα πρότυπά της στο 19ο αιώνα
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Συμβολές στις Επιστήμες του Ανθρωπού
[subseries_title] => Ιστορία
[technical_requirements] =>
[summary] => Καθρέφτης της εγχώριας κοινωνίας σε μια από τις συναρπαστικότερες φάσεις της νεότερης ιστορίας της -στην περίοδο κατά την οποίαν κάποιες παραδοσιακές επαρχίες της Οθωμανικής αυτοκρατορίας κατορθώνουν να αποσπαστούν από το ανατολίτικο πλαίσιό τους για να μετεξελιχθούν σε σύγχρονο ανεξάρτητο κράτος με ευρωπαϊκούς θεσμούς- το ελληνικό θέατρο προσφέρει για μελέτη στους ερευνητές όχι μόνο τα δραματουργικά πρότυπα που ενέπνευσαν τους κωμωδιογράφους του, δηλαδή τα υποδείγματα του Αριστοφάνη και του Μολιέρου, του Γκολντόνι και του Λαμπίς· αποκαλύπτει επίσης με ολοζώντανο τρόπο και τα κοινωνικά πρότυπα που κυριάρχησαν στην αλλαγή των ηθών του ίδιου του κοινού του. Καθώς οι συγγραφείς εμφανίζονται μετέωροι ανάμεσα στα ηθογραφικά και στα ηθοπλαστικά ιδεώδη της ευρωπαϊκής δραματουργίας, ανάμεσα στο διδακτικό και στο αμιγώς ψυχαγωγικό θέατρο, καθώς παλινδρομούν αμήχανοι ανάμεσα στους κώδικες της καθαρεύουσας και της δημοτικής, των τοπικών διαλέκτων και της αρχαΐζουσας γλώσσας, σχεδιάζουν με αδρές πινελιές την εικόνα μιας ρευστής κοινωνίας που παραπαίει επίσης αναποφάσιστη ανάμεσα στη φουστανέλα και στο ευρωπαϊκό φράκο, ανάμεσα στον καρσιλαμά και στο καν καν, ανάμεσα στην αυθεντική μεταβυζαντινή και στην πλασματική αρχαιοελληνική παράδοση των πολιτών της, στον οργανικό και στον επιδερμικό εξευρωπαϊσμό τους. Σε τελευταία ανάλυση, οι ελληνικές κωμωδίες τής πριν από τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο εποχής αποτελούν το πληρέστερο χρονικό της τεθλασμένης πορείας του τόπου προς το μυθικό Ελδοράδο του αστικού εκσυγχρονισμού.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => η-ελληνικη-κωμωδια-και-τα-προτυπα-της-στο-19ο-αιωνα-167757
[deleted] => 0
[category_id] => 36
[publisher_id] => 112
[writter_id] => 23303
[area_id] => 71
[publish_date] => 1075586400
[first_publish_date] => 1075586400
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_85744/85744.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/09/b85744.jpg
[isbn] => 978-960-524-169-8
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 270
[weight] =>
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 2
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 18.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1251183600
[vivliografia] => 1
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[11] => Array
(
[title_id] => 171827
[title] => Της ασιάτιδος μούσης ερασταί...
[subtitle] => Η ακμή του Αθηναϊκού Καφέ Αμάν στα χρόνια της βασιλείας του Γεωργίου του Α’. Συμβολή στη μελέτη της προϊστορίας του ρεμπέτικου
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Η μελέτη αυτή επιχειρεί να φωτίσει μιαν ανεξερεύνητη μέχρι τώρα πτυχή της εγχώριας λαϊκής καλλιτεχνικής δραστηριότητας, την καλλιέργεια της ανατολίτικης μουσικής στην Ελλάδα, στα χρόνια πριν από την εμφάνιση του ρεμπέτικου τραγουδιού.
Στο Παράρτημα Κειμένων αναδημοσιεύεται ένα απάνθισμα σημαντικών και σπάνιων άρθρων, από τον Τύπο της εποχής, που περιγράφουν με κάποια διεξοδικότητα τη λειτουργία του καφέ αμάν.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => της-ασιατιδος-μουσης-ερασται...-337923
[deleted] => 0
[category_id] => 33
[publisher_id] => 6648
[writter_id] => 23303
[area_id] => 1
[publish_date] => 507592800
[first_publish_date] => 507592800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_171827/171827.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/18/b171827.jpg
[isbn] =>
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 164
[weight] => 251
[dimensions] => 20x15
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 14.91
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1319633850
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
)
)
[1] => Array
(
[type] => Ευθύνη Σειράς
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 202947
[title] => "Διά την διανοητικήν εξύψωσιν του λαού"
[subtitle] => Η απόπειρα ίδρυσης Εθνικού Θεάτρου στις απαρχές της πρώτης βενιζελικής κυβέρνησης
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Ιστορία του Θεάτρου
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => δια-την-διανοητικην-εξυψωσιν-του-λαου-399891
[deleted] => 0
[category_id] => 36
[publisher_id] => 112
[writter_id] => 34664
[area_id] => 71
[publish_date] => 1433106000
[first_publish_date] => 1433106000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_202947/202947.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/21/b202947.jpg
[isbn] => 978-960-524-442-2
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 206
[weight] => 322
[dimensions] => 21x14
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 12.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1435143850
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[1] => Array
(
[title_id] => 104374
[title] => Σαιξπηριστής, άρα περιττός
[subtitle] => Ο ηθοποιός Νικόλαος Λεκατσάς και ο δύσβατος δρόμος της θεατρικής ανανέωσης στην Ελλάδα του 19ου αιώνα
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Ιστορία του Θεάτρου
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Tον Aύγουστο του 1881, μέσα σε ένα κλίμα εύθραυστης στασιμότητας και διάχυτης επιφυλακτικότητας απέναντι στους εργάτες της ελληνικής σκηνής, εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Aθήνα ο Nικόλαος Λεκατσάς: ένας ηθοποιός γεννημένος στην Iθάκη που, μετά από είκοσι πέντε χρόνια παραμονής στη Mεγάλη Bρετανία, επιστρέφει στην πατρίδα του και πρώτος γνωρίζει στο ελληνικό κοινό τον Σάυλοκ, τον Pωμαίο, τον Bασιλιά Ληρ, τον Pιχάρδο III, διευρύνοντας έτσι σημαντικά το ισχνό μέχρι τότε σαιξπηρικό ρεπερτόριο.
H άφιξή του προκαλεί έκρηξη ενθουσιασμού και δημιουργεί ελπίδες για την ποιοτική αναβάθμιση της υποκριτικής τέχνης στην Eλλάδα, ενώ ταυτόχρονα γίνεται αφορμή να επανεκτιμηθεί η δυνατότητα προσφοράς των ηθοποιών στην πνευματική ζωή του τόπου. Mε ενορχηστρωτές τα επίσημα δημοσιογραφικά όργανα της λογοτεχνικής γενιάς του 1880 και τους υποστηρικτές της τρικουπικής πολιτικής, η δραστηριότητά του μετατρέπεται σε βαρύ πυροβολικό στη μάχη κατά της ρομαντικής αντίληψης στον χώρο του θεάτρου.
O συγγραφέας του βιβλίου αυτού εξετάζει την καλλιτεχνική φυσιογνωμία του N. Λεκατσά και τα αποτελέσματα της ανανεωτικής του προσπάθειας, παρακολουθώντας τις αδιάκοπες περιπλανήσεις του στα θέατρα της βικτωριανής Aγγλίας, στην Eλλάδα και στα αστικά κέντρα της Oθωμανικής Aυτοκρατορίας, στη Mαύρη Θάλασσα και στην Aμερική.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => σαιξπηριστης,-αρα-περιττος-204043
[deleted] => 0
[category_id] => 36
[publisher_id] => 112
[writter_id] => 60089
[area_id] => 71
[publish_date] => 1136066400
[first_publish_date] => 1136066400
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_104374/104374.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/11/b104374.jpg
[isbn] => 978-960-524-214-5
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 469
[weight] => 919
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 19.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1251183600
[vivliografia] => 1
[fotografisi] => 1
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
)
)
[2] => Array
(
[type] => Εισήγηση
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 227623
[title] => Το αρχαίο ελληνικό θέατρο και η προσληψή του
[subtitle] => Πρακτικά Δ΄ πανελλήνιου θεατρολογικού συνεδρίου
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] => pdf
[summary] =>
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => το-αρχαιο-ελληνικο-θεατρο-και-η-προσληψη-του-449169
[deleted] => 0
[category_id] => 36
[publisher_id] => 10192
[writter_id] => 7912
[area_id] => 181
[publish_date] => 1433106000
[first_publish_date] => 1433106000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 14
[image_url] => /assets/images/books/book_227623/227623.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/23/b227623.jpg
[isbn] => 978-960-89231-1-9
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 0
[pages] => 534
[weight] =>
[dimensions] =>
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 0.00
[vat] => 24
[related_url] => http://www.theatrum.de/fileadmin/pdf-dokumente/%CE%A7%CF%81._%CE%A0%CE%B1%CF%80%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%B7-von_Moock_%CE%91._%CE%A3%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CF%81%CE%AC.pdf
[last_update] => 1526549419
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 0
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
)
)
[3] => Array
(
[type] => Επιμέλεια
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 28351
[title] => Το κωμειδύλλιο
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] => Το κωμειδύλλιο
[series_title] => Νέα Ελληνική Βιβλιοθήκη
[subseries_title] => Θέατρο
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] => Εισαγωγή: Θοδ. Χατζηπανταζής.
Η τιμή αφορά συνολικά και τους δύο τόμους.
[lang_code] => el
[seo_url] => το-κωμειδυλλιο-55349
[deleted] => 0
[category_id] => 36
[publisher_id] => 12
[writter_id] => 0
[area_id] => 1
[publish_date] => 1009836000
[first_publish_date] => 725839200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_28351/28351.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/03/b28351.jpg
[isbn] => 978-960-05-1008-9
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 295
[weight] => 319
[dimensions] => 17x12
[series_no] => 0
[collection_isbn] => 978-960-05-1007-2
[volume_no] => 1
[total_volumes] => 2
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 8.66
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1366019191
[vivliografia] => 1
[fotografisi] => 1
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 1
[draft] => 0
)
[1] => Array
(
[title_id] => 28353
[title] => Το κωμειδύλλιο
[subtitle] => Η τύχη της Μαρούλας. Ο Μπαρμπαλινάρδος. Η λύρα του Γερονικόλα
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] => Το κωμειδύλλιο
[series_title] => Νέα Ελληνική Βιβλιοθήκη
[subseries_title] => Θέατρο
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] => Η τιμή αφορά συνολικά και τους δύο τόμους
[lang_code] => el
[seo_url] => το-κωμειδυλλιο-55353
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 12
[writter_id] => 0
[area_id] => 1
[publish_date] => 1009836000
[first_publish_date] => 725839200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_28353/28353.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/03/b28353.jpg
[isbn] => 978-960-05-1009-6
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 277
[weight] => 260
[dimensions] => 17x12
[series_no] => 0
[collection_isbn] => 978-960-05-1007-2
[volume_no] => 2
[total_volumes] => 2
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 8.66
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1366019191
[vivliografia] => 1
[fotografisi] => 1
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 1
[draft] => 0
)
[2] => Array
(
[title_id] => 28045
[title] => Η αθηναϊκή επιθεώρηση
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] => Η αθηναϊκή επιθεώρηση
[series_title] => Νέα Ελληνική Βιβλιοθήκη
[subseries_title] => Θέατρο
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] => Η τιμή αφορά και τους τρεις τόμους.
[lang_code] => el
[seo_url] => η-αθηναικη-επιθεωρηση-54745
[deleted] => 0
[category_id] => 36
[publisher_id] => 12
[writter_id] => 0
[area_id] => 1
[publish_date] => 220917600
[first_publish_date] => 220917600
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/placeholders/blank_page_cover.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/03/b28045.jpg
[isbn] =>
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 253
[weight] =>
[dimensions] => 17x12
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 1
[total_volumes] => 3
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 14.27
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1366019191
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 1
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 1
[draft] => 0
)
[3] => Array
(
[title_id] => 28052
[title] => Η αθηναϊκή επιθεώρηση
[subtitle] => Λίγα απ' όλα: Κινηματογράφος 1908
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] => Η αθηναϊκή επιθεώρηση
[series_title] => Νέα Ελληνική Βιβλιοθήκη
[subseries_title] => Θέατρο
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] => Η τιμή αφορά και τους τρεις τόμους.
[lang_code] => el
[seo_url] => η-αθηναικη-επιθεωρηση-54759
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 12
[writter_id] => 13624
[area_id] => 1
[publish_date] => 0
[first_publish_date] => 0
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/placeholders/blank_page_cover.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/03/b28052.jpg
[isbn] =>
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 245
[weight] =>
[dimensions] => 17x12
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 2
[total_volumes] => 3
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 14.27
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1366019191
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 1
[eikonografisi] => 0
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
[4] => Array
(
[title_id] => 28056
[title] => Η αθηναϊκή επιθεώρηση
[subtitle] => Παναθήναια 1911: Ξιφίρ Φαλέρ
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] => Η αθηναϊκή επιθεώρηση
[series_title] => Νέα Ελληνική Βιβλιοθήκη
[subseries_title] => Θέατρο
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] => Η τιμή αφορά και τους τρεις τόμους.
[lang_code] => el
[seo_url] => η-αθηναικη-επιθεωρηση-54767
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 12
[writter_id] => 13965
[area_id] => 1
[publish_date] => -2147483648
[first_publish_date] => -2147483648
[future_publish_date] => -2147483648
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/placeholders/blank_page_cover.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/03/b28056.jpg
[isbn] =>
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 583
[weight] => 0
[dimensions] => 17x12
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 3
[total_volumes] => 3
[lang] => 0
[original_lang] => 0
[translated_from] => 0
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] => 0
[age_to] => 0
[price] => 14.27
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1688964787
[vivliografia] => 0
[fotografisi] => 1
[eikonografisi] => 1
[metafrasmenos] => 0
[draft] => 0
)
)
)
)
ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Αγαπητοί συνεργάτες, Η νέα ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ τέθηκε σε εφαρμογή και για ένα μικρό χρονικό διάστημα θα ενσωματώνει προτάσεις βελτίωσης. Στη φάση αυτή, η καταγραφή των νέων εκδόσεων γίνεται με αργούς ρυθμούς, λόγω διαφόρων τροποποιήσεων. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, οι εκδότες θα έχουν τη δυνατότητα να καταγράφουν αφ' εαυτού τις νέες κυκλοφορίες.
Συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Χατζηπανταζής, Θεόδωρος
Καθηγητής Θεατρολογίας στο Τμήμα Φιλολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης το διάστημα 1982-2005. Διευθυντής ερευνητικού προγράμματος "Πηγές της ιστορίας του νεοελληνικού θεάτρου", Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών (ΙΤΕ) 1988-2007. Βραβείο εξαίρετης πανεπιστημιακής διδασκαλίας το 2004.
We use cookies to enhance your experience. By clicking "Accept All Cookies," you agree to the use of all cookies on our website.