Array
(
[0] => Array
(
[type] => Συγγραφέας
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 243664
[title] => Τα ποιήματα του 2018
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Διαβάζοντας ένα ποίημα μπαίνεις στον κόσμο του ποιητή. Διαβάζοντας ένα καλό ποίημα μεταφέρεσαι σε έναν χώρο που δεν ήξερες ότι υπήρχε, είναι σαν μία ανακάλυψη. Διαβάζοντας ένα πολύ καλό ποίημα τότε βρίσκεσαι μπροστά σε μία έκπληξη, σε μία αποκάλυψη, κάτι σε συνεπαίρνει, κάτι ξυπνά μέσα σου και σε ωθεί να το συγκρίνεις με άλλα ποιήματα και ποιητές που σε έχουν συνεπάρει. Ο όγκος των ποιητών και ποιητριών στον ανά χείρας τόμο δεν παρουσιάζει πολλές εκπλήξεις. Πώς το 'πε ο Σεφέρης; "Λίγες οι νύχτες με φεγγάρια που μ' άρεσαν". Λίγα τα ποιήματα στον τόμο του 2018 που ξυπνάν κάτι μέσα σου και σε κάνουν να τα ξαναδιαβάσεις. Ίσως να φταίει η υπερπαραγωγή που ωθεί στην υπερπροσφορά αλλά με ελάχιστη ζήτηση. Ίσως να φταίει το διαδίκτυο που αποσπά την προσοχή του ποιητή και που τον οδηγεί σε εύκολες λύσεις και σε διακυμάνσεις αμφισημιών. Λείπει η υπαινικτικότητα, λείπει η λαχτάρα, λείπει το όραμα, λείπει το σφίξιμο της καρδιάς και το τρίξιμο της κλειδαριάς. Ως υπεύθυνος της σειράς εντοπίζω μια υποκειμενική αντιμετώπιση και ιδιαίτερα του ίδιου του αντικειμένου της ποίησης που θα έπρεπε να είναι οι Θερμοπύλες: η σύγχρονη ποίηση θα έπρεπε να φυλάει τις Θερμοπύλες και όχι να μετράει τα νούμερα της (αυτό) προβολής, του (αυτό) θαυμασμού και της δημοσιότητας.
Η παρούσα έκδοση αναπαριστά την κατάσταση μέσα στην οποία ζει και αναπνέει η ελληνική ποίηση το έτος 2018. Είναι οι ποιητές μέσα σε ένα ενυδρείο και γράφουν και παράγουν ποιήματα ενώ οι αναγνώστες τους κοιτάνε απ' έξω. Η ποίηση συνεχώς πλάθεται και μεταλλάσσεται και εξελίσσεται και επανεφευρίσκεται. Ο Ηλίας Κεφάλας και ο Γιάννης Στεφανάκις έσκυψαν με φροντίδα, αγάπη και αφοσίωση και διάβασαν περισσότερες από 300 συλλογές για να καταλήξουν στις 185. Θα έλεγα ότι στις επιλογές τους ήταν ευσπλαχνικοί και κουβαρντάδες, συμπεριλαμβάνοντας μεγάλο αριθμό ποιητών. Το θέμα όμως είναι, ανεξάρτητα από την ποσότητα, ότι η ελληνική ποίηση υπάρχει και είναι, εν γένει, δυνατή και σε σύγκριση με ό,τι γράφεται στον υπόλοιπο κόσμο σε περίοπτη θέση.
(Ντίνος Σιώτης, από τον Πρόλογο)
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => τα-ποιηματα-του-2018-481211
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 7862
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1572559200
[first_publish_date] => 1572559200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_243664/243664.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/25/b243664.jpg
[isbn] => 978-618-5179-25-0
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 202
[weight] =>
[dimensions] => 21x15
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 9.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1589281870
)
[1] => Array
(
[title_id] => 227774
[title] => Προστιθέμενη αξία
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => "Η προσωρινότητα αποτέλεσε πάντοτε την κύρια εσωτερική μου επιλογή. Γι’ αυτό φρόντιζα να ακυρώνω σιωπηρά όλες τις επιτυχίες που είχα κατά καιρούς. [...] Δεν αποτέλεσαν ποτέ τίτλους αρχής, αλλά κρεσέντο μουσικής για φινάλε εξόδου. Πάντοτε περαστικός. Μου αρέσει η έκφραση και δεν διστάζω να την επαναλαμβάνω".
Ο Κώστας Βρεττάκος, σε ηλικία ογδόντα ετών, συμφιλιώνεται με τον χρόνο, παρουσιάζοντας τα νεανικά ποιήματά του -τα "υπόλοιπα νεότητας", όπως τα χαρακτηρίζει- υπό τον γενικό τίτλο "Προστιθέμενη αξία". Ο αναγνώστης καλείται να γίνει συνένοχος στην τακτοποίηση-ανασκόπηση της ζωής του ποιητή, που αντιμετωπίζει πλέον τα ποιήματά του ως βιογραφικά στοιχεία - όπως κάποια αντικείμενα που τον περιβάλλουν και θεωρεί απαραίτητο να τα διασώσει.
Η ποίηση δεν προσφέρεται / σε επιπόλαιες συγκινήσεις. / Σκέψεις καταγράφει, πικρές / κι αδιέξοδες συχνά. /Θνήσκοντα αισθήματα / Αναλαμπές αισιοδοξίας / διαπιστώσεις ήττας.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => προστιθεμενη-αξια-449469
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 45
[writter_id] => 42006
[area_id] => 1
[publish_date] => 1525122000
[first_publish_date] => 1525122000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_227774/227774.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/23/b227774.jpg
[isbn] => 978-960-435-609-6
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 64
[weight] =>
[dimensions] => 21x14
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 12.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1561538430
)
[2] => Array
(
[title_id] => 211448
[title] => Ασκήσεις περιέργειας
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Ποταμόπλοια
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Η διάρκεια της ζωής μου ανακαλύπτω πως έχει αρχίσει να με κουράζει. Μπορώ, έστω και χαμηλόφωνα, να ομολογήσω κάτι που λίγα χρόνια νωρίτερα θα μου φαινόταν αδιανόητο. Να μην ελπίζω. Κι οι περιέργειες που έχω συσσωρεύσει τόσα χρόνια και τελικά περιφέρω αναίτια στους ώμους μου, αυτά τα άπειρα επιμελώς διατηρημένα ράκη, καταδικασμένα να χαθούν, χωρίς να έχουν αποκτήσει καμιά ταπεινή χρηστικότητα".
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => ασκησεις-περιεργειας-416855
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 364
[writter_id] => 42006
[area_id] => 1
[publish_date] => 1467320400
[first_publish_date] => 1467320400
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_211448/211448.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/22/b211448.jpg
[isbn] => 978-960-545-067-0
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 328
[weight] =>
[dimensions] => 21x14
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 13.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1482919560
)
[3] => Array
(
[title_id] => 185184
[title] => Στης μνήμης το διάστημα: Νικηφόρος Βρεττάκος
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => στης-μνημης-το-διαστημα:-νικηφορος-βρεττακος-364515
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 364
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1354312800
[first_publish_date] => 1354312800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_185184/185184.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/19/b185184.jpg
[isbn] => 978-960-545-003-8
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 0
[pages] => 208
[weight] =>
[dimensions] => 24x22
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 25.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1356004882
)
[4] => Array
(
[title_id] => 149056
[title] => Περαστικός από το Ρέικιαβικ
[subtitle] => Μυθιστορία
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Ένα ελεύθερο ταξίδι μέσα στη μνήμη με αφορμή απρόβλεπτες ματαιώσεις πτήσεων και ατέλειωτες καθυστερήσεις στα αεροδρόμια της Ευρώπης. Μια περιπαικτική ματιά, όχι πάντα ευχάριστη, πάνω σε γεγονότα των τελευταίων εξήντα χρόνων με τη μορφή μιας επιστολής που κινείται σαν εκκρεμές ανάμεσα στο τότε και το τώρα, έχοντας σαν οδηγό τις ακραίες εμμονές ενός ανθρώπου που βρίσκεται στα πρόθυρα της επαγγελματικής αποστρατείας. Πρόσωπα υπαρκτά, μπλέκονται συχνά με τα φανταστικά, αυθαδιάζουν και διεκδικούν μια παρουσία αυθύπαρκτη, δίνοντας την εντύπωση ενός αυτοβιογραφικού χρονικού. Είναι φανερή η διάθεση του συγγραφέα να μνημονευτεί διακριτικά το πέρασμα αγαπημένων φίλων, που εξακολουθούν και σήμερα να τον συντροφεύουν, ή που έφυγαν πρόωρα.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => περαστικος-απο-το-ρεικιαβικ-292707
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 364
[writter_id] => 42006
[area_id] => 1
[publish_date] => 1257026400
[first_publish_date] => 1257026400
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_149056/149056.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/15/b149056.jpg
[isbn] => 978-960-6691-50-8
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 288
[weight] => 448
[dimensions] => 21x14
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 18.35
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1259917912
)
[5] => Array
(
[title_id] => 136380
[title] => Τάσος Λειβαδίτης
[subtitle] => Συνομιλία με τον Νυχτερινό Επισκέπτη: Στίχοι, χειρόγραφα, κείμενα, μαρτυρίες
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Μικρό αφιέρωμα μνήμης στον Τάσο Λειβαδίτη για τη συμπλήρωση είκοσι χρόνων από το θάνατό του. Φίλοι και ομότεχνοι, με παλαιότερα και πιο πρόσφατα κείμενά τους, μιλούν για τον ποιητή και το έργο του. Ανάμεσά τους ο Γιάννης Ρίτσος με το ποίημα "Στον αδελφό μου Τάσο Λειβαδίτη". Τα υπόλοιπα κείμενα υπογράφουν οι: Κώστας Βρεττάκος, Γιώργος Δουατζής, Σπύρος Κατσίμης, Κώστας Κουλουφάκος, Γιώργος Μακρόπουλος, Απόστολος Μπενάτσης, Τίτος Πατρίκιος, Μανόλης Πρατικάκης και Δημήτρης Τσαλαπάτης. Η έκδοση περιλαμβάνει επίσης χειρόγραφα, αδημοσίευτες φωτογραφίες του ποιητή και μικρό απάνθισμα από το έργο του.
Περιέχονται τα κείμενα:
Χειρόγραφα Τάσου Λειβαδίτη
Μικρό απάνθισμα στίχων του Τάσου Λειβαδίτη
- Απόστολος Μπενάτσης, "Τάσος Λειβαδίτης: Βιογραφία - εργογραφία"
Κείμενα για τον Τάσο Λειβαδίτη
- Γιάννης Ρίτσος, "Στον αδελφό μου Τάσο Λειβαδίτη"
- Κώστας Βρεττάκος, "Η μουσική της αλήθειας του Τάσου Λειβαδίτη"
- Κώστας Κουλουφάκος, "Το απροσδόκητο στην ποίηση του Τάσου Λειβαδίτη"
- Τίτος Πατρίκιος, "Ζωή ταυτισμένη με την ποίηση"
- Γιώργος Μαρκόπουλος, "Από τη "Μάχη στην άκρη της νύχτας μέχρι το Μικρό βιβλίο για μεγάλα όνειρα""
- Σπύρος Κατσίμης, "Η μοναχική και ηρωική πορεία του Τάσου Λειβαδίτη"
- Απόστολος Μπενάτσης, "Τάσος Λειβαδίτης: Το συντροφικό όνειρο"
- Γιώργος Δουατζής, "Ο άγιος της ελληνικής ποίησης"
- Μανόλης Πρατικάκης, "Ο τελευταίος σταθμός του Τάσου Λειβαδίτη"
- Δημήτρης Τσαλαπάτης, "Χρέος τιμής"
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => τασος-λειβαδιτης-267841
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 21
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1220216400
[first_publish_date] => 1220216400
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_136380/136380.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/14/b136380.jpg
[isbn] => 978-960-04-3842-0
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 152
[weight] => 273
[dimensions] => 21x14
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 12.74
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1280300400
)
[6] => Array
(
[title_id] => 134906
[title] => Μάνος Ζαχαρίας: Ένας σκηνοθέτης παθιασμένος με την Ελλάδα
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Το βιβλίο αυτό εκδόθηκε με την ευκαιρία της τιμητικής εκδήλωσης για τον Μάνο Ζαχαρία και το έργο του από το 45ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη από 19 έως 28 Νοεμβρίου 2004. Κατά την τιμητική βραδιά προβλήθηκε η ταινία του σκηνοθέτη "Ένας από το εκτελεστικό απόσπασμα".
Περιέχονται τα κείμενα:
- Μιχάλης Δημόπουλος, Γιώργος Μπράμος, "Μάνος Ζαχαρίας, ένας σκηνοθέτης παθιασμένος με την Ελλάδα" (εισαγωγή)
- Γιάννης Μπακογιαννόπουλος, "Μάνος Ζαχαρίας, ένας στρατευμένος κινηματογραφιστής"
- Κώστας Βρεττάκος, "Ο Μάνος του κινηματογράφου"
- Φώτος Λαμπρινός, "Μάνος Ζαχαρίας: ένας από εμάς αλλά όχι σαν όλους εμάς"
- Ανδρέας Πάντζης, "Η γνωριμία μου με τον Μάνο και το έργο του"
- Άλκη Ζέη, "Μάνος για πάντα"
- "Μάνος Ζαχαρίας: τα διλήμματα μιας γενιάς", συζήτηση του Μάνου Ζαχαρία με τον Γιώργο Μπράμο και τον Λευτέρη Ξανθόπουλο
- Φιλμογραφία
[contents] =>
[notes] => Πρόγραμμα τιμητικής εκδήλωσης στο πλαίσιο του 45ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Εισαγωγή: Μιχάλης Δημόπουλος, Γιώργος Μπράμος.
[lang_code] => el
[seo_url] => μανος-ζαχαριας:-ενας-σκηνοθετης-παθιασμενος-με-την-ελλαδα-264917
[deleted] => 0
[category_id] => 34
[publisher_id] => 6760
[writter_id] => 7912
[area_id] => 74
[publish_date] => 1099260000
[first_publish_date] => 1099260000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_134906/134906.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/14/b134906.jpg
[isbn] =>
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 40
[weight] => 180
[dimensions] => 31x23
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 4.04
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1294395511
)
[7] => Array
(
[title_id] => 81740
[title] => Νίκος Παναγιωτόπουλος
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Προς τα μέσα της δεκαετίας του '70, ο ελληνικός κινηματογράφος ευτύχησε να έχει τρεις σκηνοθέτες, όχι μόνο διεθνούς βεληνεκούς, αλλά και με αυτόνομη, νεωτερική και ξεχωριστή γραφή. Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο Παντελής Βούλγαρης και ο Νίκος Παναγιωτόπουλος δεν συνδέονται ως προς την ομοιογένεια και την επικοινωνία των αισθητικών επιλογών, ενώ ξεχωρίζουν από την διαφορετικότητα των δημιουργικών κινηματογραφικών τους προτάσεων. Το μόνο κοινό, ενοποιητικό στοιχείο τους είναι η γενναία, ρηξικέλευθη και αποτελεσματική αναθεώρηση των θεματικών και αισθητικών επιλογών του παλιού εμπορικού εγχώριου κινηματογράφου που, άλλωστε, τότε έπνεε τα λοίσθια, παραδομένος άνευ όρων την τηλεοπτική πλημμυρίδα. Η πρώτη ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου ("Τα χρώματα της ίριδος") ήταν η πιο απρόσμενη δημιουργία του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου· γιατί έμοιαζε να παρακάμπτει τα επείγοντα αιτήματα εκείνου του κινηματογράφου, που τότε ήταν η σχέση του με την αναγκαιότητα της ιστορικής μνήμης ("Μέρες του '36", και "Ο θίασος" του Αγγελόπουλου, "Χάππυ Νταίη" του Βούλγαρη), ή τη ριζοσπαστική οπτική πάνω στην ελληνική κοινωνική πραγματικότητα ("Αναπαράσταση" του Αγγελόπουλου, "Το προξενιό της Άννας" του Βούλγαρη). Ο Παναγιωτόπουλος έδωσε μιαν άλλη διάσταση, εξίσου σημαντική. Ο δικός του κινηματογράφος ερχόταν απ' τη γαλλική nouvelle vague, όχι όμως σαν μια τυπική, ελληνική εκδοχή της, μια μίμηση της ελευθερίας και της ανατροπής που ο Godard κυρίως είχε διαμορφώσει, αλλά σαν εντελώς νέα κινηματογραφική πρόταση, με πλήρως διαμορφωμένη την προσωπική χειραφέτηση της κινηματογραφικής γραφής. [...]
(από την εισαγωγή του Μιχάλη Δημόπουλου)
[contents] =>
[notes] => Συνέκδοση: 44ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Πρόλογος: Θόδωρος Αγγελόπουλος. Εισαγωγή: Μιχάλης Δημόπουλος.
[lang_code] => el
[seo_url] => νικος-παναγιωτοπουλος-159765
[deleted] => 0
[category_id] => 34
[publisher_id] => 448
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1041372000
[first_publish_date] => 1041372000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_81740/81740.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/09/b81740.jpg
[isbn] => 978-960-322-206-4
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 255
[weight] => 860
[dimensions] => 26x21
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 19.17
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1265097600
)
)
)
[1] => Array
(
[type] => Φωτογράφος
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 87290
[title] => Πόρτες
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => [...] Οι πόρτες που περιλαμβάνονται σ' αυτό το βιβλίο χωρίζονται βασικά σε δύο κατηγορίες. Τις απλές με λιτή διακόσμηση, που κύριο μέλημα του κατασκευαστή τους ήταν η λειτουργικότητα των θυρόφυλλων, και τις σύνθετες, με ιδιαίτερη προσοχή στην πορτοσιά, που πολλές φορές έδινε στην πόρτα ένα χαρακτήρα μνημειακό. Τα περισσότερα διακοσμητικά μοτίβα που χρησιμοποιήθηκαν ήταν παρμένα από γνωστές αρχαίες ανάγλυφες παραστάσεις (ρόδακες, ανθέμια, κ.ά.) και πολλές φορές, σε μέρη όπου συναντήθηκαν διαφορετικοί πολιτισμοί (Κρήτη, Ρόδος), κοντά στις κλασικές αναβιώσεις προστέθηκαν στοιχεία του δυτικού μπαρόκ και διακοσμητικά στοιχεία με έντονη ανατολίζουσα προέλευση. [...]
[contents] =>
[notes] => Επανέκδοση: Τρία Φύλλα, 1982
Σχολιασμός, επίμετρο: Περικλής Παντελεάκης.
[lang_code] => el
[seo_url] => πορτες-170845
[deleted] => 0
[category_id] => 26
[publisher_id] => 364
[writter_id] => 0
[area_id] => 1
[publish_date] => 1072908000
[first_publish_date] => 1072908000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_87290/87290.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/09/b87290.jpg
[isbn] => 978-960-8350-59-5
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 11
[pages] => 203
[weight] => 1082
[dimensions] => 27x21
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 20.39
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1207213124
)
[1] => Array
(
[title_id] => 87338
[title] => Greek Doors
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => [...] The examples included in this volume are essentially divided into two categories: the simple doors which, constructed with functionality in mind, display minimal decoration on the door leaves; and complex doors, where special care was taken over the surrounds, which often lend the whole a monumental character. Most of the decorative motifs used are taken from the familiar carved motifs of antiquity (rosettes, palmettes, etc.) which are often joined by Western Baroque elements and decorative motifs of an intensely orientalising nature in regions which witnessed the meeting of different cultures (Crete, Rhodes, etc.) [...]
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => greek-doors-170941
[deleted] => 0
[category_id] => 26
[publisher_id] => 364
[writter_id] => 0
[area_id] => 1
[publish_date] => 1072908000
[first_publish_date] => 1072908000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_87338/87338.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/09/b87338.jpg
[isbn] => 978-960-8350-67-0
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 11
[pages] => 202
[weight] => 1087
[dimensions] => 27x21
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 20.39
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1237276800
)
[2] => Array
(
[title_id] => 66311
[title] => Εκκλησιές στα νησιά του Αιγαίου
[subtitle] =>
[parallel_title] => Churches in the islands of the Aegean
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => εκκλησιες-στα-νησια-του-αιγαιου-129413
[deleted] => 0
[category_id] => 32
[publisher_id] => 6601
[writter_id] => 42004
[area_id] => 1
[publish_date] => 599608800
[first_publish_date] => 599608800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 3
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_66311/66311.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/07/b66311.jpg
[isbn] =>
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 10
[pages] => 111
[weight] =>
[dimensions] => 24x24
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 26.87
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1331813272
)
[3] => Array
(
[title_id] => 66312
[title] => Άθως
[subtitle] => Αγιορείτικα χρώματα και μορφές
[parallel_title] => Athos: Colours and forms of the holy mountain
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => αθως-129415
[deleted] => 0
[category_id] => 32
[publisher_id] => 6601
[writter_id] => 42006
[area_id] => 1
[publish_date] => 599608800
[first_publish_date] => 599608800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 3
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_66312/66312.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/07/b66312.jpg
[isbn] =>
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 10
[pages] => 110
[weight] =>
[dimensions] => 24x24
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 26.87
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1331813259
)
)
)
[2] => Array
(
[type] => Επιμέλεια
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 104522
[title] => Νικηφόρος Βρεττάκος
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => "Ζει ο Νικηφόρος Βρεττάκος κοντά στο βουνό του, στο αρχείο του, στη σκέψη των φίλων του".
Με αυτά τα λόγια οι φίλοι του ποιητή R. Lavaguini, S. Nicosia και το Instituto di Filologia Greca του Πανεπιστημίου του Παλέρμο χαιρέτισαν την ίδρυση του αρχείου του ποιητή στη Σπάρτη, στις 9 Δεκεμβρίου 2000.
Ενός αρχείου που είναι σημαντικό όχι μόνο για την αυταπόδεικτη αξία του περιεχομένου του αλλά και για το γεγονός ότι αποτελεί την εκπλήρωση της επιθυμία του ίδιου του ποιητή, την οποία εξέφρασε μόλις 10 ημέρες πριν το θάνατό του, κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σπάρτης.
Το Αρχείο του Νικηφόρου Βρεττάκου και η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σπάρτης παραδίδει στην πνευματική κοινότητα της χώρας μας το αφιέρωμα στη ζωή και το έργο του ποιητή σε μορφή CDROM ελπίζοντας ότι πραγματοποιείται ακόμη ένα βήμα προς το στόχο, που θα δικαιώσει τα λόγια της δημοσιογράφου Μαρίας Κατσουνάκη στην εφημερίδα "Καθημερινή" (12 Δεκεμβρίου 2000, εγκαίνια του Αρχείου Νικηφόρου Βρεττάκου).
"Έτσι, κάπως, η ποίηση γίνεται πράξη, η μνήμη δεν είναι έννοια καθημαγμένη -εξαιτίας της αοριστίας της- και καλλωπιστική και ο πολιτισμός αποκτά αισθητική και υπόσταστη".
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σπάρτης
[contents] =>
[notes] => Διανέμεται δωρεάν με το τεύχος του Ιανουαρίου 2002 του περιοδικού "Διαβάζω".
Το φωτογραφικό υλικό προέρχεται από το Αρχείο Νικηφόρος Βρεττάκος, της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκη Σπάρτης. Η μουσική επένδυση και το ηχητικό ντοκουμέντο είναι ευγενική προσφορά του συνθέτη Κώστα Δημουλέα και του Χρ. Αδαμόπουλου αντίστοιχα.
[lang_code] => el
[seo_url] => νικηφορος-βρεττακος-204337
[deleted] => 0
[category_id] => 47
[publisher_id] => 6924
[writter_id] => 42006
[area_id] => 216
[publish_date] => 1009836000
[first_publish_date] => 1009836000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 4
[image_url] => /assets/images/books/book_104522/104522.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/11/b104522.jpg
[isbn] =>
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 14
[pages] => 0
[weight] => 87
[dimensions] => 12x14
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 0.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1140510278
)
)
)
)
ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Αγαπητοί συνεργάτες, Η νέα ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ τέθηκε σε εφαρμογή και για ένα μικρό χρονικό διάστημα θα ενσωματώνει προτάσεις βελτίωσης. Στη φάση αυτή, η καταγραφή των νέων εκδόσεων γίνεται με αργούς ρυθμούς, λόγω διαφόρων τροποποιήσεων. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, οι εκδότες θα έχουν τη δυνατότητα να καταγράφουν αφ' εαυτού τις νέες κυκλοφορίες.
Συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Βρεττάκος, Κώστας, 1938-2018
Ο Κώστας Βρεττάκος (1938-2018) γεννήθηκε στην Αθήνα. Από πολύ νωρίς γοητεύτηκε από τον κινηματογράφο, τέχνη στην οποία όμως ποτέ δεν αφοσιώθηκε αποκλειστικά. Σπούδασε κινηματογράφο στην Ελλάδα και την Ιταλία και παράλληλα με τις κινηματογραφικές του ενασχολήσεις συνέχισε να εργάζεται βιοποριστικά ως επιμελητής εκδόσεων, παραγωγός διαφημιστικών ταινιών και περιστασιακά ως δημοσιογράφος. Τον καιρό της δικτατορίας εργάστηκε ως μεταφραστής λαϊκών μυθιστορημάτων και ως φωτογράφος εγκυκλοπαιδειών. Τις πρώιμες λογοτεχνικές συνεργασίες με την "Επιθεώρηση Τέχνης" ακολούθησαν δύο ποιητικές συλλογές το 1971 και 1977 με τον τίτλο "Ανάριθμα". Από το 1977, παράλληλα με τη φωτογραφική του δραστηριότητα, ασχολήθηκε πάλι με τον κινηματογράφο γυρίζοντας ως το 1987 μια σειρά από ταινίες από τις οποίες ξεχώρισαν το ντοκιμαντέρ "Το στρώμα της καταστροφής" (1980) και η ταινία μεγάλου μήκους "Τα παιδιά της Χελιδόνας" (1987). Παράλληλα, η μακροχρόνια φωτογραφική του συνεργασία με την Εμμανουέλα ντε Νόρα οδήγησε στην ίδρυση του εκδοτικού οίκου "Τρία Φύλλα". Από το 1990 εγκατέλειψε πάλι τις εκδόσεις, τη φωτογραφία και τον κινηματογράφο και ασχολήθηκε με την πολιτική διαχείριση της ελληνικής κινηματογραφίας αρχικά ως Ειδικός Σύμβουλος Κινηματογραφίας του Υπουργείου Πολιτισμού (1989), στη συνέχεια ως πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (1991-1998) και ως εκπρόσωπος της Ελλάδας στο Eurimages, στο Συμβούλιο της Ευρώπης (1991-2006). Το 2009 εξέδωσε τη μυθιστορία "Περαστικός από το Ρέικιαβικ" (εκδ. Ποταμός), το 2016 το πεζογράφημα "Ασκήσεις περιέργειας" (μυθιστορία με αυτοβιογραφικά στοιχεία, σύμφωνα με τον ίδιο, εκδ. Ποταμός), που τιμήθηκε με το Βραβείο του Ιδρύματος Πέτρου Χάρη της Ακαδημίας Αθηνών, και το 2018 την ποιητική συλλογή με νεανικά του ποιήματα, "Προστιθέμενη αξία" (εκδ. Πόλις). Έφυγε από τη ζωή στην Αθήνα στις 6 Νοεμβρίου 2018, σε ηλικία 80 ετών.
Εκδότης:
Ποταμός
ISBN: 978-960-8350-59-5
Αθήνα, 2004
Εκδότης:
Ποταμός
ISBN: 978-960-8350-67-0
Αθήνα, 2004
We use cookies to enhance your experience. By clicking "Accept All Cookies," you agree to the use of all cookies on our website.