Βιβλίο
Συλλογικό έργο
Νίκος Μπονόβας
Μαρία Νάνου
Νίκος Τουτός
Γεώργιος Μπουδαλής
Ηλέκτρα Καραγιαννίδου
Φωτογράφος: Λέων Μουρτζούκος
Βόλος
Βόλος
Αριθμός Έκδοσης: 1
2004
σ. 233
Σχήμα: 28χ23
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-85703-6-8
Περιέχει Βιβλιογραφία
Φωτογράφηση: ΝΑΙ
Κυκλοφορεί
Τιμή: 30.57€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 17-04-2007)
Εκ Χιονιάδων... σπουδές και ανθίβολα
130 έργα από τη συλλογή της οικογένειας Γιαννούλη
130 έργα από τη συλλογή της οικογένειας Γιαννούλη
Συλλογικό έργο
Νίκος Μπονόβας
Μαρία Νάνου
Νίκος Τουτός
Γεώργιος Μπουδαλής
Ηλέκτρα Καραγιαννίδου
Φωτογράφος: Λέων Μουρτζούκος
Βόλος
Βόλος
Αριθμός Έκδοσης: 1
2004
σ. 233
Σχήμα: 28χ23
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-85703-6-8
Περιέχει Βιβλιογραφία
Φωτογράφηση: ΝΑΙ
Κυκλοφορεί
Τιμή: 30.57€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 17-04-2007)
Περίληψη:
Ο όρος ανθίβολο θα πρέπει να είχε καθιερωθεί μέχρι τους υστεροβυζαντινούς χρόνους, περίοδο στην οποία χρησιμοποιείται από τον Κωνσταντινουπολίτη γραφέα Γρηγόριο Αλυάτη [...] για την υποδήλωση χρήσης αρχέτυπου. [...] Η αντίληψη του όρου από τον αντιγραφέα προσεγγίζει τον κώδικα με φορητή εικόνα και οδηγεί στην ειδοποιό ταύτιση του τελευταίου με τα σχέδια εργασίας. [...] Η προσέγγιση των σχεδίων εργασίας βάσει αισθητικών και τεχνοτροπικών χαρακτηριστικών επιτρέπει την εκτίμηση ότι ο όρος ανθίβολο αφορά στα εξοχότερα δείγματα των έκτυπων και διάτρητων σχεδίων, υπό την έννοια ότι η παραγωγή τους προϋποθέτει την ταύτιση χάρτου με το υπόδειγμα, όπως δηλώνουν οι όροι αθιβόλαιον, αθιβόλι(ν), αντιβόλι, αντιβόλαιον, αντίβολον [...] και έχει επισημανθεί [...] ότι καθιερώθηκε από τον Διονύσιο εκ Φουρνά [...]. Ειδικότερα, η ετυμολογία και η χρήση των όρων αθίβολο και ανθίβολο συνεκφράζουν τον τρόπο παραγωγής διάτρητων σχεδίων εγκλείοντας την καλλιτεχνική εμπειρία της αντιγραφής.
(Νίκος Μ. Μπονόβας, αρχαιολόγος, Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού)
Ο όρος ανθίβολο θα πρέπει να είχε καθιερωθεί μέχρι τους υστεροβυζαντινούς χρόνους, περίοδο στην οποία χρησιμοποιείται από τον Κωνσταντινουπολίτη γραφέα Γρηγόριο Αλυάτη [...] για την υποδήλωση χρήσης αρχέτυπου. [...] Η αντίληψη του όρου από τον αντιγραφέα προσεγγίζει τον κώδικα με φορητή εικόνα και οδηγεί στην ειδοποιό ταύτιση του τελευταίου με τα σχέδια εργασίας. [...] Η προσέγγιση των σχεδίων εργασίας βάσει αισθητικών και τεχνοτροπικών χαρακτηριστικών επιτρέπει την εκτίμηση ότι ο όρος ανθίβολο αφορά στα εξοχότερα δείγματα των έκτυπων και διάτρητων σχεδίων, υπό την έννοια ότι η παραγωγή τους προϋποθέτει την ταύτιση χάρτου με το υπόδειγμα, όπως δηλώνουν οι όροι αθιβόλαιον, αθιβόλι(ν), αντιβόλι, αντιβόλαιον, αντίβολον [...] και έχει επισημανθεί [...] ότι καθιερώθηκε από τον Διονύσιο εκ Φουρνά [...]. Ειδικότερα, η ετυμολογία και η χρήση των όρων αθίβολο και ανθίβολο συνεκφράζουν τον τρόπο παραγωγής διάτρητων σχεδίων εγκλείοντας την καλλιτεχνική εμπειρία της αντιγραφής.
(Νίκος Μ. Μπονόβας, αρχαιολόγος, Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού)