Βιβλίο
Σύγχρονη πολιτική οικονομία

Συλλογικό έργο
Μιχάλης Ζουμπουλάκης
Γιάννης Βαρουφάκης
Νίκος Θεοχαράκης
Περσεφόνη Τσαλίκη
Λευτέρης Τσουλφίδης
Μιχάλης Βεληζιώτης
Ευκλείδης Τσακαλώτος
Μιχάλης Χλέτσος
Άρης Παπαγεωργίου
Gianni Vaggi
Γιώργος Σταθάκης
Χάρης Ναξάκης
Χρήστος Κόλλιας
Ευθύνη Σειράς: Χρήστος Κόλλιας
Ευθύνη Σειράς: Χάρης Ναξάκης
Ευθύνη Σειράς: Μιχάλης Χλέτσος
Επιμέλεια: Μιχάλης Ζουμπουλάκης
Επιμέλεια: Χρήστος Κόλλιας
Αθήνα
Εκδόσεις Πατάκη
Αριθμός Έκδοσης: 1
2010
σ. 268
Σχήμα: 24χ17
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-16-3112-7
Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες
Ονομασία Υποσειράς: Επιστήμη και Κοινωνία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 19.87€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 12-03-2010)
Περίληψη:

Τα παραδοσιακά εγχειρίδια που απευθύνονται στους φοιτητές των οικονομικών υιοθετούν την κρατούσα αντίληψη της λειτουργίας του οικονομικού συστήματος και αναπαράγουν τις γνώσεις που περιέχονται στη λεγόμενη "νεοκλασική σύνθεση". Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται η ψευδαίσθηση ότι η οικονομική γνώση έχει ολοκληρωθεί και ότι οι μόνες διαφωνίες που μπορούν να υπάρξουν αφορούν ζητήματα πολιτικής και ιδεολογίας ως προς την εφαρμογή αυτής της γνώσης στην πράξη. Ωστόσο, η οικονομική είναι μία εξ ορισμού πλουραλιστική κοινωνική επιστήμη, όπου οι επιστήμονες όχι μόνο διαφωνούν σε βασικά ζητήματα, αλλά και έχουν αναπτύξει παράλληλες και ριζικά διαφορετικές μεθοδολογικές και θεωρητικές προσεγγίσεις.

Παρουσιάζονται και αναπτύσσονται εδώ εναλλακτικές προσεγγίσεις της οικονομικής επιστήμης προς την κυρίαρχη οικονομική σκέψη με τρόπο εύληπτο και κατανοητό. Στο βιβλίο αυτό δεν υπάρχουν καθησυχαστικές απαντήσεις στα μεγάλα ερωτήματα που απασχολούν τους οικονομολόγους, γιατί κανείς από τους συγγραφείς δεν τις γνωρίζει. Υπάρχουν όμως εννιά κριτικά κείμενα, γραμμένα με ειλικρίνεια και πάθος από Έλληνες ακαδημαϊκούς οικονομολόγους για την κατανόηση του περίπλοκου και εν πολλοίς άγνωστου κόσμου του 21ου αιώνα. Είναι δε ενδεχόμενο τα ερωτήματα που θα έχει ο αναγνώστης μετά την ανάγνωση του βιβλίου να είναι πολύ περισσότερα από πριν. Έτσι θεωρήσαμε σωστό να γίνει, γιατί η γνώση δεν παράγεται από τον εφησυχασμό.

Κριτικές - Παρουσιάσεις: