Βιβλίο
Έκανα λάθος για την Ιαπωνία
Το ταξίδι ενός πατέρα με το γιο του

Πίτερ Κάρεϊ
Μετάφραση: Άρτεμις Λόη
Ευθύνη Σειράς: Άρης Μαραγκόπουλος
Αθήνα
Ελληνικά Γράμματα
Αριθμός Έκδοσης: 1
2006
σ. 127
Σχήμα: 23χ15
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-442-297-5
Γλώσσα πρωτοτύπου: αγγλικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Wrong About Japan
Ταξιδιώτες του Κόσμου
Κυκλοφορεί
Τιμή: 12.13€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 09-05-2006)
Περίληψη:

Όταν ο εξαιρετικά συνεσταλμένος Τσάρλι παθιάζεται με τα ιαπωνικά μάνγκα και τα κινούμενα σχέδια (που οι Ιάπωνες αποκαλούν με το γαλλικό όρο "ανιμέ"), ο Πίτερ Κάρεϊ, ο πατέρας του, όχι μόνο δεν απορεί με το γιο του, αλλά σύντομα μαγεύεται και ο ίδιος. Αρχίζει έτσι ένα ταξίδι, με τον πατέρα να μοιράζεται τα εξωτικά κόμικς του δωδεκάχρονου γιου του, που τους φέρνει τελικά στο Τόκιο, όπου ένας περίεργος νεαρός Ιάπωνας θα γίνει οδηγός τους. Σύντομα οι επισκέπτες αρχίζουν την περιπλάνηση στα πιο "περίεργα" και προχωρημένα μέρη της σύγχρονης Ιαπωνίας, συναντώντας σχεδιαστές μάνγκα και σκηνοθέτες κινούμενων σχεδίων, εντυπωσιακούς σωσίες, τους λεγόμενους "απεικονιστές", οι οποίοι, μέσα από αλλόκοτες εμφανίσεις, υποδύονται διάφορες προσωπικότητες καθώς και μοναχικούς οτάκου, που βιώνουν τον κόσμο αποκλειστικά μέσα απ' την οθόνη του υπολογιστή. Απ' τις συναντήσεις αυτές προκύπτει μια εξαιρετική σύνοψη της ιαπωνικής ιστορίας και κουλτούρας, της υψηλής αλλά και της λαϊκής - απ' τους σαμουράι μέχρι τους μισθωτούς υπαλλήλους, από το Θέατρο Καμπούκι μέχρι τη μεταπολεμική φρενίτιδα με τα ρομπότ.
Οι παρατηρήσεις του Πίτερ Κάρει είναι πάντα προκλητικές, ακόμη και όταν οι οικοδεσπότες τού υποδεικνύουν, ευγενικά πάντα, ότι για άλλη μια φορά έχει κάνει λάθος όσον αφορά την Ιαπωνία. Οι περιπέτειες που ζει με τον Τσάρλι είναι κωμικές, αναπάντεχες αλλά και βαθιά συγκινητικές, καθώς πατέρας και γιος, που αναγκάζονται να αντεπεξέλθουν σ' έναν περίεργο τόπο μακριά απ' την πατρίδα τους, καταλήγουν να γνωρίσουν καλύτερα ο ένας τον άλλο.
Το βιβλίο αυτό, του βραβευμένου δυο φορές με το βραβείο Μπούκερ συγγραφέα, είναι το εντυπωσιακό πορτρέτο μιας κουλτούρας, της Ιαπωνίας (αλλά και της εφηβείας), που μπορεί παραδόξως να φαίνεται οικεία, αλλά παραμένει, ωστόσο, δελεαστικά απρόσιτη στον έξω κόσμο.