Βιβλίο
Σχολικός εγγραματισμός
Λειτουργικός, κριτικός, επιστημονικός

Συλλογικό έργο
Επιμελητής: Ηλίας Γ. Ματσαγγούρας
Ηλίας Γ. Ματσαγγούρας
Roger Beard
Άννα Ιορδανίδου
Τζίνα Καλογήρου
Άντα Κατσίκη - Γκίβαλου
Αλεξάνδρα Κουλουμπαρίτση
Δημήτρης Ματθαίου
Μαρία Ρεπούση
Σταυρούλα Τσιπλάκου
Paul Wagstaff
Σταμάτης Βούλγαρης
Χαρά Δαφέρμου
Μαρία Δημοπούλου
Γιάννης Δρυς
Αναστάσιος Ζόμπολας
Ευάγγελος Ιντζίδης
Ελένη Καραντζόλα
Διονυσία Καρούσου
Καλλιόπη Κύρδη
Γεώργιος Μαντάς
Νίκη Μιχαηλίδου
Θεανώ Όρρου - Ιακωβίδου
Μαρία Παλαμαρά
Εισηγητής: Γιάννης Παπαδάτος
Αθανάσιος Παπαδόπουλος
Δημήτρης Πολίτης
Αικατερίνη Σακκά
Άρης Σιούτης
Ανδρέας Σοφοκλέους
Τατιάνα Σπανέλλη
Γιάννης Στυλιανού
Κατερίνα Τικτοπούλου
Γιώργος Τόουλος
Θεοδώρα Τσιαγκάνη
Αρμόδιος Τσιβάς
Αθήνα
Γρηγόρη
Αριθμός Έκδοσης: 1
2007
σ. 608
Σχήμα: 24χ17
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-333-518-4
Σημειώσεις: Εισαγωγή: Ηλίας Γ. Ματσαγγούρας.
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 47.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση: 23-02-2012)
Περίληψη:

Ο Σχολικός Εγγραμματισμός είναι μια πολύπλοκη και ιδιαίτερα σημαντική ικανότητα με γλωσσικές, γνωστικές και κοινωνικές διαστάσεις, που καθορίζει αποφασιστικά τη σχολική πρόοδο των μαθητών και τις προϋποθέσεις κοινωνικής ανέλιξής τους. Λόγω της υψηλής σημασίας του απασχολεί τις δύο τελευταίες δεκαετίες τη σύγχρονη διεθνή παιδαγωγική βιβλιογραφία, αλλά και την ελληνική κατά τα τελευταία χρόνια.

Το θέμα του Σχολικού Εγγραμματισμού κατέστη επίκαιρο και επιτακτικό στη χώρα μας λόγω των πρόσφατων διεθνών εκθέσεων, οι οποίες εμφανίζουν την Ελλάδα μεταξύ των τελευταίων χωρών στη διεθνή κατάταξη, αλλά και λόγω των νέων σχολικών βιβλίων, που συνειδητά θέτουν στις προτεραιότητές τους την ανάπτυξη του Σχολικού Εγγραμματισμού.

Οι συγγραφείς του τόμου εξοικειώνουν τους εκπαιδευτικούς με επεξεργασμένες θεωρητικές αναλύσεις του γραπτού λόγου και δοκιμασμένες διδακτικές πρακτικές του Λειτουργικού, Κριτικού και Επιστημονικού Εγγραμματισμού, κατάλληλες να καταστήσουν τους μαθητές ικανούς: 1. να κατανοούν σε βάθος και να ερμηνεύουν το νοηματικό περιεχόμενο των (σχολικών) κειμένων και την κοινωνική πρακτική που αντιπροσωπεύουν, 2. να εντάσσουν τα κείμενα τόσο στο κειμενικό είδος όσο και στο κοινωνικό πλαίσιο μέσα στο οποίο παράγονται και λειτουργούν, 3. να αναλύουν κριτικά τις σχέσεις των λεξικο-γραμματικών μέσων με τις επιδιωκόμενες λειτουργίες των επιμέρους κειμενικών ειδών και 4. να συνθέτουν κείμενα ποικίλων ειδών και τύπων για τις μαθησιακές και αργότερα για τις κοινωνικές και επαγγελματικές ανάγκες τους.