

Πόλεμος και βιντεοπαιχνίδια
Από τον Σουν Τζου στο Xbox
Από τον Σουν Τζου στο Xbox
Ed Halter
Μετάφραση: Νεκτάριος Καλαϊτζής
Αθήνα
Scripta
Αριθμός Έκδοσης: 1
2008
σ. 456
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-7909-84-8
Γλώσσα πρωτοτύπου: αγγλικά
Τίτλος πρωτοτύπου: From Sun Tzu to Xbox: War and Video Games
Πολιτισμική Θεωρία - Κριτική
Κυκλοφορεί
Τιμή: 23.22€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 21-01-2011)
Περίληψη:
Αλλάζουν τα βιντεοπαιχνίδια τον τρόπο που μια νέα γενιά βλέπει τον πόλεμο; Γεμάτα όπλα υψηλής τεχνολογίας, ηρωικούς στρατιώτες της ερήμου και τρομοκρατικά σενάρια αντλημένα από τους τίτλους των τελευταίων ειδήσεων, τα σύγχρονα, καθ' υπερβολήν ρεαλιστικά βιντεοπαιχνίδια έχουν αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο στη στρατιωτικοποίηση της ποπ κουλτούρας. Πώς αυτό το κάποτε αθώο ψυχαγωγικό μέσο -που σήμερα συναγωνίζεται το Χόλιγουντ σε δημοτικότητα- ενεπλάκη τόσο βαθιά στην προσπάθεια της Αμερικής να κατισχύσει σε μια νέα παγκόσμια σύρραξη;
Με εμπεριστατωμένη ανάλυση της μακραίωνης σχέσης που συνδέει τα παιχνίδια με τη στρατιωτική κουλτούρα, από τα πρώτα παιχνίδια που αναπαρέστησαν τον πόλεμο στους αρχαίους πολιτισμούς μέχρι την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών υπολογιστών ως στρατιωτικών εργαλείων κατά την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου και την πρόσφατη σοδειά των χρηματοδοτούμενων από το Πεντάγωνο πολεμικών βιντεοπαιχνιδιών, των ακριβοσχεδιασμένων εμπορικών τίτλων και κάποιων ανατρεπτικών εναλλακτικών προσπαθειών.
Αλλάζουν τα βιντεοπαιχνίδια τον τρόπο που μια νέα γενιά βλέπει τον πόλεμο; Γεμάτα όπλα υψηλής τεχνολογίας, ηρωικούς στρατιώτες της ερήμου και τρομοκρατικά σενάρια αντλημένα από τους τίτλους των τελευταίων ειδήσεων, τα σύγχρονα, καθ' υπερβολήν ρεαλιστικά βιντεοπαιχνίδια έχουν αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο στη στρατιωτικοποίηση της ποπ κουλτούρας. Πώς αυτό το κάποτε αθώο ψυχαγωγικό μέσο -που σήμερα συναγωνίζεται το Χόλιγουντ σε δημοτικότητα- ενεπλάκη τόσο βαθιά στην προσπάθεια της Αμερικής να κατισχύσει σε μια νέα παγκόσμια σύρραξη;
Με εμπεριστατωμένη ανάλυση της μακραίωνης σχέσης που συνδέει τα παιχνίδια με τη στρατιωτική κουλτούρα, από τα πρώτα παιχνίδια που αναπαρέστησαν τον πόλεμο στους αρχαίους πολιτισμούς μέχρι την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών υπολογιστών ως στρατιωτικών εργαλείων κατά την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου και την πρόσφατη σοδειά των χρηματοδοτούμενων από το Πεντάγωνο πολεμικών βιντεοπαιχνιδιών, των ακριβοσχεδιασμένων εμπορικών τίτλων και κάποιων ανατρεπτικών εναλλακτικών προσπαθειών.
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Κωστής Παπαγιώργης | Πόλεμος και βιντεοπαιχνίδια | Περιοδικό "Αθηνόραμα" | 17/7/2008 | ||
Νίκος Κουνενής | Εικονικοί πόλεμοι, πραγματικές στοχεύσεις | "Η Αυγή" | 25 | 29/6/2008 | |
Τιτίκα Δημητρούλια | Πόλεμος στο ημίφως των internet cafe | "Η Καθημερινή"/ "Ειδική Έκδοση" | 44 | 22/6/2008 | |
Κώστας Θ. Καλφόπουλος | Πολεμική εικόνα και εικονικός πόλεμος | "Η Καθημερινή"/ "Τέχνες και Γράμματα" | 58 | 8/6/2008 | |
Κώστας Κατσουλάρης | Βιντεοπαιχνίδια σε επιστράτευση | "Ελεύθερος Τύπος" | 48 | 18/5/2008 | |
Βαγγέλης Χατζηβασιλείου | Τα βιντεοπαιχνίδια κάνουν πόλεμο | "Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία"/ Ένθετο "7: Τέχνες και Ζωή" | 336 | 22 | 26/4/2008 |
Φίλιππος Δ. Δρακονταειδής | Τα βιντεοπαιχνίδια ...εκστρατεύουν | "Ελευθεροτυπία"/ "Βιβλιοθήκη" | 499 | 22 | 18/4/2008 |
Αναστάσης Βιστωνίτης | Πώς το αίμα φτάνει στα παιδιά | "Το Βήμα"/ "Βιβλία" | 63 | 9/3/2008 | |
Γιώργος Βαϊλάκης | «Αθώα» παιχνίδια για τις ανάγκες του στρατού των ΗΠΑ | "Ημερησία" | 1/3/2008 | ||
Μάνια Στάικου | Ο πόλεμος των video games | "Ο Κόσμος του Επενδυτή"/ Ένθετο "Culture" | 40 | 16/2/2008 |