Βιβλίο
Μαΐστορες: Φώτης Ζαχαρίου (1900-2001), Αντώνης Γκλίνος (1936-1998)
Masters: Photis Zachariou (1909-2001), Antonis Glinos (1936-1998)

Συλλογικό έργο
Επιμελητής: Σοφία Γερογιώργη
Επιμελητής: Γιασμίνα Μωυσείδου
Σοφία Γερογιώργη
Νίκος Ζίας
Ελένη Κατσανίκα - Στεφάνου
Γιώργος Κορκόβελος
Δημήτριος Κωνστάντιος
Νίκος Μίνως
Σωτήριος Νικολακόπουλος
Δημήτρης Παυλόπουλος
Μεταφραστής: David Hardy
Αθήνα
Υπουργείο Πολιτισμού. Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο
Αριθμός Έκδοσης: 1
2006
σ. 124
Σχήμα: 26χ19
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-214-488-6
Γλώσσα πρωτοτύπου: ελληνικά
Σημειώσεις: Κατάλογος έκθεσης που πραγματοποιήθηκε από τις 27 Φεβρουαρίου έως τις 26 Απριλίου 2006 στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο. Πρόλογος: Δημήτριος Κωνστάνιος, διευθυντής το Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου.
Περιέχει Βιβλιογραφία
Φωτογράφηση: ΝΑΙ
Κυκλοφορεί
Τιμή: 10.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση: 23-06-2011)
Περίληψη:

Ο σεβασμός και η ανάδειξη της δουλειάς των πρωτοπόρων προσποιεί τιμή πρώτα και κύρια σ' αυτόν που αναλαμβάνει την πρωτοβουλία. Κοιτάζοντας πολλές φορές το παρελθόν της Υπηρεσίας και του Μουσείου ιδιαιτέρως, βλέπω κάθε φορά μπροστά μου τα ονόματα των πρωτεργατών, των μεγάλων μαϊστόρων και καλλιτεχνών που υπηρέτησαν την επιστήμη και την τέχνη. Εκείνων που έβαλαν τις βάσεις για τα σημερινά άλματα στους τομείς που σχετίζονται με τη συντήρηση και την προστασία της κληρονομιάς. Αυτή είναι η περίπτωση των συντηρητών-καλλιτεχνών Φώτη Ζαχαρίου και Αντώνη Γκλίνου. Μαΐστορες πραγματικοί, κάτοχοι δηλαδή της γνώσης, της εμπειρίας και της τέχνης. Δεν γνώρισα προσωπικά τον Ζαχαρίου. Όμως ήταν θρύλος στην Υπηρεσία. Συνάντησα τη δουλειά του όταν είδα και αποθήκευσα στα Γιάννινα, όπου υπηρετούσα, τις τοιχογραφίες της Παναγίας Πρεβέντζας. Εκεί γνώρισα και τον Γκλινό. Από τα χείλη του πρωτάκουσα τις λέξεις "προληπτική συντήρηση", καθώς έδινε οδηγίες για την κατασκευή των πάνινων καλυμμάτων των χειρογράφων του Μουσείου Ιωαννίνων.
Με τον Ζαχαρίου και τον Γκλίνο εκπαιδεύτηκε η νεώτερη γενιά των συντηρητών και δίπλα σ' αυτούς οι σημερινοί. Όμως αυτοί οι πολυτάλαντοι άνθρωποι δεν περιορίστηκαν στη συντήρηση. Συνδύασαν επιστήμη και τέχνη. Η ανάγκη για τη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς ξύπνησε την ανάγκη της πρωτότυπης δημιουργίας. Το πινέλο τους δημιούργησε όχι μόνο αντίγραφα αλλά έργα πρωτότυπα. Πρόκειται για έργα αληθινών καλλιτεχνών, μαϊστόρων της ζωγραφικής τέχνης, για προσωπογραφίες και τοπία, σε λάδι ή ακουαρέλα. [...]

Δρ. Δημήτριος Κωνστάντιος
Διευθυντής του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου