

Οι λεύκες ασάλευτες
Μυθιστόρημα
Μυθιστόρημα
Μάρω Δούκα
Αθήνα
Εκδόσεις Πατάκη
2008
σ. 270
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-16-2857-8
Σύγχρονη Ελληνική Λογοτεχνία
Ονομασία Υποσειράς: Πεζογραφία
Α/Α Βιβλίου στην Υποσειρά: 236
Σημειώσεις: Επανέκδοση: "Κέδρος", 1987.
Κυκλοφορεί
Τιμή: 9.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 12-07-2012)
Περίληψη:
Η φιλόλογος Ασπασία Μαυράκη, κεντρική ηρωίδα στο βιβλίο, είναι αόρατος μάρτυς ενός φόνου, αλλά και ερευνητής της διαλεύκανσης, ψάχνοντας σε παλιές εφημερίδες τριάντα χρόνια μετά το γεγονός. Ο μύθος και η έρευνα χτίζονται και αυτοδιαλύονται. Ο χώρος γίνεται ένα ακαθόριστο διάστημα, ο χρόνος τέταρτη διάσταση αυτού του διαστήματος. Οι δολοφόνοι είναι πολλοί και κανένας, το θύμα είναι ένα και περισσότερα. Τελικά, ο θάνατος είναι παντού σαν έννοια και πουθενά σαν συγκεκριμένο γεγονός. Το ίδιο συμβαίνει με τον έρωτα, τις κοινωνικές καταστάσεις, τις οικογενειακές σχέσεις. Η Ασπασία μας παρασύρει σε έναν λαβύρινθο όπου χάνεται και η ίδια για να ξαναβρεί τον εαυτό της. Τα σύμβολα γίνονται σκοτεινά και περίπλοκα. Παραμένει, όμως, ενδιάμεσα, η καθαρή ματιά της που φωτίζει εν μέρει τα μυστήρια μέσα από την πραγματική της ζωή.
Για να απολαύσει κανείς το πλούσιο όσο και προκλητικό αυτό κείμενο, πρέπει να βυθιστεί με την ηρωίδα του στον κόσμο του μαγικού ρεαλισμού, να υπνωτιστεί από μια γλώσσα που σφυροκοπά χωρίς να αποκλείει ποιητικούς ρυθμούς και να παρασυρθεί στο υποσυνείδητο μιας στυγνής ευαισθησίας, που δουλεύει με νυστέρι αμείλικτης διεισδυτικότητας.
(Κρίτων Χουρμουζιάδης περ. "Γράμματα και τέχνες", Ιανουάριος-Μάρτιος 1988)
Η φιλόλογος Ασπασία Μαυράκη, κεντρική ηρωίδα στο βιβλίο, είναι αόρατος μάρτυς ενός φόνου, αλλά και ερευνητής της διαλεύκανσης, ψάχνοντας σε παλιές εφημερίδες τριάντα χρόνια μετά το γεγονός. Ο μύθος και η έρευνα χτίζονται και αυτοδιαλύονται. Ο χώρος γίνεται ένα ακαθόριστο διάστημα, ο χρόνος τέταρτη διάσταση αυτού του διαστήματος. Οι δολοφόνοι είναι πολλοί και κανένας, το θύμα είναι ένα και περισσότερα. Τελικά, ο θάνατος είναι παντού σαν έννοια και πουθενά σαν συγκεκριμένο γεγονός. Το ίδιο συμβαίνει με τον έρωτα, τις κοινωνικές καταστάσεις, τις οικογενειακές σχέσεις. Η Ασπασία μας παρασύρει σε έναν λαβύρινθο όπου χάνεται και η ίδια για να ξαναβρεί τον εαυτό της. Τα σύμβολα γίνονται σκοτεινά και περίπλοκα. Παραμένει, όμως, ενδιάμεσα, η καθαρή ματιά της που φωτίζει εν μέρει τα μυστήρια μέσα από την πραγματική της ζωή.
Για να απολαύσει κανείς το πλούσιο όσο και προκλητικό αυτό κείμενο, πρέπει να βυθιστεί με την ηρωίδα του στον κόσμο του μαγικού ρεαλισμού, να υπνωτιστεί από μια γλώσσα που σφυροκοπά χωρίς να αποκλείει ποιητικούς ρυθμούς και να παρασυρθεί στο υποσυνείδητο μιας στυγνής ευαισθησίας, που δουλεύει με νυστέρι αμείλικτης διεισδυτικότητας.
(Κρίτων Χουρμουζιάδης περ. "Γράμματα και τέχνες", Ιανουάριος-Μάρτιος 1988)
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Μαρία Κρασούλη | Παραβατικότητα ηρώων και τοπίο-περιβάλλον στα έργα Εις τον πάτο της εικόνας, Ουράνια μηχανική, Οι λεύκες ασάλευτες της Μάρως Δούκα | Περιοδικό "Πόρφυρας" | 161 | Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2016 | |
Κώστας Κατσουλάρης | Παγιδευμένη στην αδράνεια | "Ελεύθερος Τύπος" | 40 | 14/9/2008 | |
Γιώργος Ξενάριος | Η φαντασία απέναντι στη μιζέρια | "Ελευθεροτυπία"/ "Βιβλιοθήκη" | 517 | 21 | 29/8/2008 |
Ξενοφών Α. Μπρουντζάκης | Ο παλιός είναι αλλιώς! | "Το Ποντίκι" | 80 | 24/7/2008 | |
Σταυρούλα Παπασπύρου | «Λεύκες ασάλευτες» για πάντα | "Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία"/ Ένθετο "7: Τέχνες και Ζωή" | 341 | 29 | 1/6/2008 |
Μικέλα Χαρτουλάρη | Αναθεώρηση με όραμα | "Τα Νέα"/ "Βιβλιοδρόμιο" | 6 | 24/5/2008 |