

Μετά τα μεσάνυχτα
Νουβέλα
Νουβέλα
Δάφνη Ντι Μωριέ
Μετάφραση: Γωγώ Αρβανίτη
Αθήνα
Μελάνι
Αριθμός Έκδοσης: 1
2008
σ. 128
Σχήμα: 18χ13
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-6781-28-5
Γλώσσα πρωτοτύπου: αγγλικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Don't Look Now
Κυκλοφορεί
Τιμή: 11.21€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 26-06-2008)
Περίληψη:
"Μην κοιτάξεις" είπε ο Τζον στη γυναίκα του, "αλλά δυο τραπέζια πιο πέρα κάθονται δύο γεροντοκόρες που προσπαθούν να με υπνωτίσουν".
Η Λόρα, μπαίνοντας αμέσως στο νόημα, προσποιήθηκε με κομψό τρόπο ότι χασμουριέται κι ύστερα τέντωσε πίσω το κεφάλι της σαν να αναζητούσε στον ουρανό ένα ανύπαρκτο αεροπλάνο.
"Ακριβώς πίσω σου" πρόσθεσε ο Τζον. "Γι' αυτό δεν πρέπει να γυρίσεις αμέσως - θα προδοθείς".
Η Λόρα έκανε το αρχαιότερο κόλπο του κόσμου, έριξε κάτω την πετσέτα της κι έπειτα έσκυψε και τη μάζεψε ψαχουλευτά από τα πόδια της, ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά πάνω από τον αριστερό της ώμο καθώς ανασηκωνόταν. Ρούφηξε τα μάγουλά της, το πρώτο φανερό σημάδι ότι κρατιόταν με το ζόρι να μη γελάσει, και χαμήλωσε το κεφάλι.
"Λάθος, δεν είναι γεροντοκόρες" είπε. "Είναι δίδυμοι γέροι μεταμφιεσμένοι".
Η φωνή της έσπασε προς το τέλος, προμήνυμα για μια επαπειλούμενη κρίση ασυγκράτητου γέλιου και ο Τζον έσπευσε να ξαναγεμίσει με κιάντι το ποτήρι της. [...]
Η ιστορία στρέφεται γύρω από ένα νεαρό παντρεμένο ζευγάρι με δύο παιδιά. Έχοντας χάσει πρόσφατα τη μικρή τους κόρη από μηνιγγίτιδα ο Τζον και η Λόρα βρίσκονται στη Βενετία για να ξεχάσουν. Εκεί συναντούν δύο ηλικιωμένες δίδυμες αδελφές, η μία εκ των οποίων είναι τυφλή. Οι γυναίκες αυτές υποστηρίζουν πως η τυφλή αδελφή είναι μέντιουμ και βλέπει το κοριτσάκι μαζί με τους γονείς του. Η Λόρα χαίρεται ιδιαίτερα με αυτό, αλλά ο Τζον αντιμετωπίζει τις δύο γυναίκες με σκεπτικισμό. Σύντομα οι εξελίξεις ξεφεύγουν από τον έλεγχο του ζευγαριού, για να καταλήξουν σε ένα τέλος που συγκλονίζει τον αναγνώστη. Η νουβέλα μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη από τον Νίκολας Ρεγκ, με τίτλο "Don't Look Now" και πρωταγωνιστές τον Ντόναλντ Σάδερλαντ και την Τζούλι Κρίστι. Την ταινία αυτή την κατατάσσουν ανάμεσα στις 100 καλύτερες ταινίες του βρετανικού κινηματογράφου.
"Μην κοιτάξεις" είπε ο Τζον στη γυναίκα του, "αλλά δυο τραπέζια πιο πέρα κάθονται δύο γεροντοκόρες που προσπαθούν να με υπνωτίσουν".
Η Λόρα, μπαίνοντας αμέσως στο νόημα, προσποιήθηκε με κομψό τρόπο ότι χασμουριέται κι ύστερα τέντωσε πίσω το κεφάλι της σαν να αναζητούσε στον ουρανό ένα ανύπαρκτο αεροπλάνο.
"Ακριβώς πίσω σου" πρόσθεσε ο Τζον. "Γι' αυτό δεν πρέπει να γυρίσεις αμέσως - θα προδοθείς".
Η Λόρα έκανε το αρχαιότερο κόλπο του κόσμου, έριξε κάτω την πετσέτα της κι έπειτα έσκυψε και τη μάζεψε ψαχουλευτά από τα πόδια της, ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά πάνω από τον αριστερό της ώμο καθώς ανασηκωνόταν. Ρούφηξε τα μάγουλά της, το πρώτο φανερό σημάδι ότι κρατιόταν με το ζόρι να μη γελάσει, και χαμήλωσε το κεφάλι.
"Λάθος, δεν είναι γεροντοκόρες" είπε. "Είναι δίδυμοι γέροι μεταμφιεσμένοι".
Η φωνή της έσπασε προς το τέλος, προμήνυμα για μια επαπειλούμενη κρίση ασυγκράτητου γέλιου και ο Τζον έσπευσε να ξαναγεμίσει με κιάντι το ποτήρι της. [...]
Η ιστορία στρέφεται γύρω από ένα νεαρό παντρεμένο ζευγάρι με δύο παιδιά. Έχοντας χάσει πρόσφατα τη μικρή τους κόρη από μηνιγγίτιδα ο Τζον και η Λόρα βρίσκονται στη Βενετία για να ξεχάσουν. Εκεί συναντούν δύο ηλικιωμένες δίδυμες αδελφές, η μία εκ των οποίων είναι τυφλή. Οι γυναίκες αυτές υποστηρίζουν πως η τυφλή αδελφή είναι μέντιουμ και βλέπει το κοριτσάκι μαζί με τους γονείς του. Η Λόρα χαίρεται ιδιαίτερα με αυτό, αλλά ο Τζον αντιμετωπίζει τις δύο γυναίκες με σκεπτικισμό. Σύντομα οι εξελίξεις ξεφεύγουν από τον έλεγχο του ζευγαριού, για να καταλήξουν σε ένα τέλος που συγκλονίζει τον αναγνώστη. Η νουβέλα μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη από τον Νίκολας Ρεγκ, με τίτλο "Don't Look Now" και πρωταγωνιστές τον Ντόναλντ Σάδερλαντ και την Τζούλι Κρίστι. Την ταινία αυτή την κατατάσσουν ανάμεσα στις 100 καλύτερες ταινίες του βρετανικού κινηματογράφου.
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Νίκος Γρηγοριάδης | Μετά τα μεσάνυχτα | 2/11/2016 | |||
Γιάννης Ε. Στάμος | Ταινίες εν ψυχρώ και εν θερμώ, δίπλα μας για πάντα | "Ελευθεροτυπία"/ "Βιβλιοθήκη" | 649 | 2/4/2011 | |
Γιώργος Βαϊλάκης | Μετά τα μεσάνυχτα | "Ημερησία" | 27/3/2010 | ||
Αργυρώ Μαντόγλου | Όταν το μέλλον παραμονεύει | "Ελευθεροτυπία"/ "Βιβλιοθήκη" | 585 | 8/1/2010 | |
Αγγέλα Γαβρίλη | Μετά τα μεσάνυχτα | www.diavasame.gr | Οκτώβριος 2008 | ||
Τάσος Γουδέλης | Σε άλλη διάσταση | "Ελευθεροτυπία"/ "Βιβλιοθήκη" | 520 | 6 | 19/9/2008 |
Χρήστος Σιάφκος | Τα κλασικά που επιμένουν | "Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία"/ Ένθετο "7: Τέχνες και Ζωή" | 355 | 28 | 7/9/2008 |
Θανάσης Μήνας | Επιστροφή στην πόλη με... μυστήριες ιστορίες | "Athens Voice" | 4/9/2008 | ||
Πέτρος Τατσόπουλος | Μεταφυσικός τρόμος στα κανάλια της Βενετίας | "Τα Νέα"/ "Βιβλιοδρόμιο" | 5 | 16/8/2008 | |
Ελένη Γκίκα | Μυστήριο και δράση στα κανάλια της Βενετίας | "Έθνος" | 89 | 10/8/2008 | |
Νίκος Βατόπουλος | Φωνές που ζωντανεύουν | "Η Καθημερινή" | 26 | 9/8/2008 | |
Κώστας Κατσουλάρης | Θάνατοι στη Βενετία | "Ελεύθερος Τύπος" | 40 | 27/7/2008 |