

Το κίτρινο σκυλί
Μονόλογος
Μονόλογος
Μισέλ Φάις
Αθήνα
Εκδόσεις Πατάκη
Αριθμός Έκδοσης: 1
2009
σ. 80
Σχήμα: 17χ11
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-16-3299-5
Σύγχρονη Ελληνική Λογοτεχνία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 7.65€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 12-03-2010)
Περίληψη:
"Το κίτρινο σκυλί" είναι ένα κείμενο επείγουσας γλωσσικής πραγματικότητας.
Ο συγγραφέας, με αφορμή την επίθεση με βιτριόλι, τον περασμένο Δεκέμβριο, κατά της Βουλγάρας καθαρίστριας Κωνσταντίνας Κούνεβα, έγραψε τον μακρύ, πυρετικό μονόλογο μιας νέας γυναίκας.
Η Ρούσκα Ρούσεβα αναπνέει μέσα από φωνές που καταλαμβάνουν την καθημερινότητά της· πρόσωπα οικεία, τυχαία, υπερβατικά τη μεταμορφώνουν σ' ένα πολυφωνικό παραμιλητό. Αυτό είναι ένα αφηγηματικό παράδοξο. Η ηρωίδα του Φάις διεκδικεί έναν κόσμο αγάπης, ταυτόχρονα, μέσα από την πολιτική του ανυπεράσπιστου εαυτού και τη μεταφυσική του μη περαιτέρω εαυτού. Αυτό είναι ένα ηθικό παράδοξο.
"Το κίτρινο σκυλί" πιάνει το νήμα του μονόλογου "Κοιμόσουν..." ("Αυτοβιογραφία ενός βιβλίου", 1994), του διηγήματος "Θαμμένη (ζωντανή) ιστορία" ("Απ' το ίδιο ποτήρι", 1999), του αφηγήματος "Aegypius monachus" (2001) και του φωτογραφικού βιβλίου "Η πόλη στα γόνατα" (2002).
Πρόκειται για ένα περιδινούμενο κείμενο, όπου ο ρεαλισμός της επιθυμίας χωνεύει μοτίβα της ετερότητας, του αποδιοπομπαίου θύματος και του απομαγευμένου κόσμου.
"Το κίτρινο σκυλί" είναι ένα κείμενο επείγουσας γλωσσικής πραγματικότητας.
Ο συγγραφέας, με αφορμή την επίθεση με βιτριόλι, τον περασμένο Δεκέμβριο, κατά της Βουλγάρας καθαρίστριας Κωνσταντίνας Κούνεβα, έγραψε τον μακρύ, πυρετικό μονόλογο μιας νέας γυναίκας.
Η Ρούσκα Ρούσεβα αναπνέει μέσα από φωνές που καταλαμβάνουν την καθημερινότητά της· πρόσωπα οικεία, τυχαία, υπερβατικά τη μεταμορφώνουν σ' ένα πολυφωνικό παραμιλητό. Αυτό είναι ένα αφηγηματικό παράδοξο. Η ηρωίδα του Φάις διεκδικεί έναν κόσμο αγάπης, ταυτόχρονα, μέσα από την πολιτική του ανυπεράσπιστου εαυτού και τη μεταφυσική του μη περαιτέρω εαυτού. Αυτό είναι ένα ηθικό παράδοξο.
"Το κίτρινο σκυλί" πιάνει το νήμα του μονόλογου "Κοιμόσουν..." ("Αυτοβιογραφία ενός βιβλίου", 1994), του διηγήματος "Θαμμένη (ζωντανή) ιστορία" ("Απ' το ίδιο ποτήρι", 1999), του αφηγήματος "Aegypius monachus" (2001) και του φωτογραφικού βιβλίου "Η πόλη στα γόνατα" (2002).
Πρόκειται για ένα περιδινούμενο κείμενο, όπου ο ρεαλισμός της επιθυμίας χωνεύει μοτίβα της ετερότητας, του αποδιοπομπαίου θύματος και του απομαγευμένου κόσμου.
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Άννα-Μαρία Δρουμπούκη | Το "αλάτι της μνήμης" | "The Books' Journal" | 44 | Ιούνιος 2014 |
Κατερίνα Σχινά | Στο τέλος πάντα η μουσική | "The Books' Journal" | 44 | Ιούνιος 2014 |
Αριστοτέλης Σαΐνης | Από το χειρόγραφο του εαυτού στην αυτοβιογραφία του πλήθους | "The Books' Journal" | 44 | Ιούνιος 2014 |
Κώστας Βούλγαρης | Το κείμενο του Μισέλ Φάις και η πραγματικότητα Κωνσταντίνα Κούνεβα | "Η Αυγή" | 23/4/2011 | |
Έφη Μαυροπούλου | Δύο βιβλία, ένα θέμα: Μετανάστευση | www.critique.gr | 22/11/2009 | |
Bart Soethaert | «Η αγάπη είναι υπόθεση ασεβής» | Περιοδικό "Εντευκτήριο" | 86 | Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2009 |
Σταυρούλα Σκαλίδη | «Η αγάπη είναι το δυνατότερο οξύ» | "Βραδυνή" | 20/6/2009 | |
Γιάννης Ασδραχάς | Το κίτρινο σκυλί | "Εξπρές" | 7/6/2009 | |
Μπέλλα Μελισσηνού | Το κίτρινο σκυλί | Περιοδικό "Index" | 32 | Ιούνιος 2009 |
Βαγγέλης Χατζηβασιλείου | Ο μονόλογος της οργής | www.critique.gr | 26/5/2009 | |
Μικέλα Χαρτουλάρη | Ακαριαία λογοτεχνία | "Τα Νέα"/ "Βιβλιοδρόμιο" | 2/5/2009 |