Βιβλίο
Τέχνη, παιχνίδι, αφήγηση
Ψυχολογικές και ψυχοπαιδαγωγικές διαστάσεις

Επιμελητής: Μάριος Α. Πουρκός
Συλλογικό έργο
Νίκος Ανδρεαδάκης
Μανόλης Δαφέρμος
Λήδα Θασίτη
Φιλία Ίσσαρη
Μαρία Καΐλα
Θάλεια Καλλιάντα
Παναγιώτης Α. Κανελλόπουλος
Ηλίας Ε. Κουρκούτας
Ιωάννης Μακρής
Κατερίνα Μαυραντωνάκη
Βενετία Μπαλή
Γιώτα Ξανθάκου
Αγγελική Πολύζου
Μάριος Α. Πουρκός
Δημήτρης Προύσαλης
Γιώργος Σακελλαρίδης
Δήμητρα Σαχαρίδου
Δέσποινα Σταματοπούλου
Αγνή Στρουμπούλη
Μαρίνα Σωτηροπούλου - Ζορμπαλά
Σταμάτης Ν. Φιλιππίδης
Κωνσταντίνος Χρηστίδης
Αθήνα
Τόπος
Αριθμός Έκδοσης: 1
2009
σ. 660
Σχήμα: 24χ17
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-6863-17-2
Βιβλιοθήκη Ψυχολογίας
Σημειώσεις: Εισαγωγή: Μάριος Α. Πουρκός.
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 49.93€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 22-05-2009)
Περίληψη:

Η τέχνη, το παιχνίδι, η αφήγηση είναι δραστηριότητες συνυφασμένες με την καθημερινή ζωή των ανθρώπων, που απαντούν σε όλες τις κοινωνίες και τους πολιτισμούς και εμπλουτίζουν τη ζωή μας με έναν ιδιαίτερο και μοναδικό τρόπο. Ανθρώπινες εκφράσεις, που χάνονται στα βάθη των αιώνων, κέντρισαν το ενδιαφέρον των μελετητών, από τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη έως εκπροσώπους της σύγχρονης επιστήμης, οι οποίοι θέτουν θεμελιώδη ερωτήματα όπως:
- Τι κάνει τους ανθρώπους να ενδιαφέρονται για την τέχνη, το παιχνίδι και την αφήγηση;
- Γιατί οι άνθρωποι δημιουργούν έργα τέχνης, παίζουν και αφηγούνται;
- Ποιος ο ρόλος των συγκινήσεων και των συναισθημάτων στη δραστηριότητα του παιχνιδιού, στην παραγωγή-δημιουργία και την πρόσληψη-κατανόηση της τέχνης και της αφήγησης;
- Τι ρόλο παίζουν η φαντασία, η δημιουργικότητα, η αντίληψη και οι γνωστικές, γενικά, λειτουργίες στις δραστηριότητες της τέχνης, του παιχνιδιού και της αφήγησης;

Ο διεπιστημονικός αυτός τόμος παρουσιάζει θεμελιώδεις θεωρητικούς και ερευνητικούς προβληματισμούς σχετικά με τις ψυχολογικές και ψυχοπαιδαγωγικές διαστάσεις της τέχνης, του παιχνιδιού και της αφήγησης. Μερικά από τα θέματα που εξετάζει αφορούν:
- τις ψυχολογικές και ψυχοπαιδαγωγικές θέσεις και κριτικές του L.S. Vygotsky σχετικά με την τέχνη και τα αισθητικά φαινόμενα, αλλά και το ρόλο που αυτά παίζουν στη ζωή του ατόμου και στην κοινωνία γενικότερα,
- τις βασικές προσεγγίσεις της Αισθητικής Παιδείας όσον αφορά τους απώτερους σκοπούς της και τις μεθόδους της,