Βιβλίο
Ο Παρθενώνας στην ποίηση
Μια ανθολογία

Συλλογικό έργο
Ανθολόγος: Λιάνα Γιαννακοπούλου
Επιμελητής: Λιάνα Γιαννακοπούλου
Byron
John Keats
Thomas Hardy
Herman Melville
Lawrence Durrell
Άγγελος Σικελιανός
Κωστής Παλαμάς
Γεώργιος Δροσίνης
Ναπολέων Λαπαθιώτης
Νίκος Εγγονόπουλος
Κώστας Μόντης
Κική Δημουλά
Κατερίνα Αγγελάκη - Ρουκ
κ.ά.
Μεταφραστής: Συλλογικό έργο
Αθήνα
Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο (Ε.Λ.Ι.Α.)
Αριθμός Έκδοσης: 1
2009
σ. 237
Σχήμα: 24χ17
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-201-193-5
Σημειώσεις: Χορηγοί: Ίδρυμα Ι. Φ. Κωστόπουλου, Ίδρυμα Α. Γ. Λεβέντη.
Περιέχει Βιβλιογραφία
Φωτογράφηση: ΝΑΙ
Κυκλοφορεί
Τιμή: 20.39€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση: 21-12-2009)
Περίληψη:

[...] Σκοπός της ανθολογίας είναι να συγκεντρώσει και ν' αναδείξει ποιήματα που, ενώ "χάνονται" μέσα στα άπαντα των ποιητών και στις πολυάριθμες σελίδες των περιοδικών, συγκεντρωμένα αποκτούν διαφορετική δύναμη και σημασία. Κρυσταλλωμένα γύρω από το θέμα "Παρθενώνας", μιλούν
για το μνημείο με τρόπο πρωτόγνωρο ως προς την ποικιλία και το βάθος του.

Πράγματι, ενώ τα αισθητικά, αρχαιολογικά, ιδεολογικά και περιηγητικά κείμενα για τον Παρθενώνα ομόφωνα, σχεδόν, εξαίρουν την ιδανική ομορφιά του και τη βαθιά επίδραση που άσκησε σε πολλά επίπεδα της ζωής μας, οι ποιητές τολμούν να περάσουν από τον θαυμασμό στη σάτιρα και από την αποδοχή στην εκ βάθρων απόρριψη. Ο λόγος της ποίησης ξεφεύγει από θεωρήσεις που, σε μεγάλο βαθμό, θεωρούνται σήμερα ως δεδομένες ή ακόμα και κοινότοπες και τολμά ν' αγγίξει ευαισθησίες που δύσκολα θα μπορούσαν να θιγούν έξω από τον ποιητικό χώρο. Η ποικιλία αυτή των αντιδράσεων χαρακτηρίζει όλα τα ποιήματα, τόσο τα ελληνικά όσο κι αυτά που είναι γραμμένα στ' αγγλικά.

Η ανθολογία παρουσιάζει τα ποιήματα σε χρονολογική σειρά, ασχέτως συγγραφέα και γλώσσας. Έτσι, ελληνικά και ξένα ποιήματα εναλλάσσονται και ποιήματα του ίδιου ποιητή, που είναι γραμμένα σε διαφορετικές περιόδους, τοποθετούνται στην εποχή που γράφτηκαν. Πιστεύω πως η παρουσίαση αυτή έχει τα εξής πλεονεκτήματα: ο αναγνώστης μπορεί να συνδέσει άμεσα το κείμενο με το ιστορικοκοινωνικό του πλαίσιο και να το δει σε σχέση με άλλα σύγχρονα ποιήματα (αν υπάρχουν)· μπορεί, όμως, και να το δει διαχρονικά, παρακολουθώντας έτσι τις αλλαγές και τις εξελίξεις στην πρόσληψη του μνημείου πιο εύκολα και πιο παραστατικά. [...]

(από τον πρόλογο της ανθολόγου)

Κριτικές - Παρουσιάσεις: