Βιβλίο
Τοπική εκπαιδευτική ιστορία: Δάσκαλοι και δασκάλες μιλούν για την ιστορία των σχολείων τους
Πρακτικά συνεδρίου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης 11-12 Νοεμβρίου 2006

Συλλογικό έργο
Επιμέλεια: Χρήστος Τζήκας
Εισήγηση: Αντώνης Γ. Χουρδάκης
Εισήγηση: Αστέριος Κουκούδης
Εισήγηση: Ιωάννης Κασκαμανίδης
Εισήγηση: Δημήτριος Αθ. Σιαμάγκας
Εισήγηση: Ελένη Παταρίδου
Εισήγηση: Γιώργος Χαλκιάς
Εισήγηση: Κατερίνα Σαραφίδου
Εισήγηση: Κωνσταντίνος Μαργαριτόπουλος
Εισήγηση: Ιωάννης Α. Παπαθεμελής
Εισήγηση: Μελαχροινή Αραμπατζή
Εισήγηση: Ευαγγελία Γκράνα
Εισήγηση: Αικατερίνη Παπαγεωργίου
Εισήγηση: Στέργιος Λεβέντης
Εισήγηση: Κωνσταντίνος Παναγόπουλος
Εισήγηση: Αλκιβιάδης Δ. Σαλπιγκτής
Εισήγηση: Νικόλαος Γεωργιάδης
Εισήγηση: Λάζαρος Παπαδόπουλος
Εισήγηση: Σπύρος Τρίκος
Εισήγηση: Στυλιανός Παντουβάκης
Εισήγηση: Βασίλης Παρασκευόπουλος
Εισήγηση: Στυλιανή Γίδαρη
Εισήγηση: Παναγιώτα Παπαγεωργίου
Εισήγηση: Εμμανουήλ Αναστασόπουλος
Εισήγηση: Θεόδωρος Μπαγιώκης
Εισήγηση: Ελένη Τζιούτζια
Εισήγηση: Δημήτριος Τσιντίκης
Εισήγηση: Στυλιανή Πασχούδη
Εισήγηση: Μιχάλης Δαούτης
Εισήγηση: κ.ά.
Θεσσαλονίκη
Επίκεντρο
Αριθμός Έκδοσης: 1
2009
σ. 271
Σχήμα: 24χ17
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-458-220-4
Σημειώσεις: Πρόλογος: Χρήστος Τζήκας
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 15.28€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 28-07-2010)
Περίληψη:

Η παρούσα έκδοση περιλαμβάνει εργασίες εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και της προσχολικής αγωγής για την ιστορία σχολείων της περιοχής της Μακεδονίας μέχρι το τέλος του μεσοπολέμου.
Πρόκειται για μια προσπάθεια "εμπλοκής" των μάχιμων εκπαιδευτικών στην τοπική εκπαιδευτική ιστορία, στην έρευνα των αρχείων και την ανάδειξη της ιστορίας των σχολείων που υπηρετούν, υπηρέτησαν ή φοίτησαν, όπως και στη χρήση του αρχειακού υλικού για την εκπόνηση προγραμμάτων με τους/τις μαθητές/τριές τους.
Μέσα από τις εργασίες των εκπαιδευτικών θα δούμε να παρελαύνουν στατιστικά του τοπικού μαθητικού πληθυσμού, αφηγήσεις πρώην μαθητών -τριών και εκπαιδευτικών, ζητήματα συμπεριφορών εκπαιδευτικών και μαθητών- τριών, ζητήματα που αφορούν την αξιολόγηση, τις διώξεις ή τον εξαναγκασμό των εκπαιδευτικών σε δράσεις, κτιριακά προβλήματα και αρχιτεκτονικές των σχολικών κτιρίων, θα δούμε να αναδύεται ο αγώνας και το μεράκι γονέων και κοινοτήτων για την ίδρυση σχολείων, θα εμφανιστούν οι συγκλήσεις και οι αποκλίσεις από τις κεντρικές κρατικές ρυθμίσεις. Τέλος, θα δούμε να ενσωματώνονται ζητήματα της προσφυγιάς, της φτώχειας, των εθνικιστικών αντιπαραθέσεων με γειτονικούς λαούς, της κατοχής και της αντίστασης, ζητήματα που επηρέασαν την οργάνωση και την εξέλιξη των σχολείων στην περιοχή της Μακεδονίας από το 19ο αιώνα μέχρι το μεσοπόλεμο.