

Σημειωματάριο από την Ε.Σ.Σ.Δ. 1934
Αντρέ Μαλρώ
Επιμέλεια: François de Saint - Cheron
Μετάφραση: Έφη Πυρπάσου
Αθήνα
Εκδόσεις Πατάκη
2009
σ. 143
Σχήμα: 20χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-16-3408-1
Γλώσσα πρωτοτύπου: γαλλικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Carnet d' U.R.S.S. 1934
Ξένη Λογοτεχνία
Σημειώσεις: Αποκατάσταση κειμένου, υποσημειώσεις: Francois de Saint-Cheron. Πρόλογος: Jean-Yves Tadie.
Περιέχει Βιβλιογραφία
Φωτογράφηση: ΝΑΙ
Κυκλοφορεί
Τιμή: 4.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 12-07-2012)
Περίληψη:
Τα σημειωματάρια ανήκουν σε κάποιο λογοτεχνικό είδος; Μέσα από τις σημειώσεις τους μπορεί ν' ανακαλύψει κανείς ξανά τον Φλομπέρ, τον Προυστ, τον Τζέιμς. Η εντύπωση της στιγμής, η εκκολαπτόμενη ιδέα, μια εικόνα που σβήνει, ένας λόγος που συνέλαβε η ακοή για να μεταμορφώσει στη συνέχεια η γραφή, πρόσωπα ανάμεσα στο πραγματικό και το φανταστικό, ένα έργο που θα μπορούσε να υπάρξει, το σημειωματάριο είναι για το μυθιστόρημα ό,τι το σκίτσο για τον ζωγραφικό πίνακα ή, ενίοτε, ό,τι το ασυνείδητο για το συνειδητό, ένας κόσμος που ζητά να γεννηθεί. Συχνά χρησιμοποιήθηκε από τους ταξιδιώτες, που αντικατέστησαν μ' αυτό τη φωτογραφία, σαν μια σειρά λεκτικών ενσταντανέ. Η επιθυμία για τη σύλληψη του ασύλληπτου σ' έναν κόσμο που διαρκώς κινείται είναι έντονη.
Ο Μαλρό καταγράφει στο σημειωματάριό του αυτά που βλέπει και αφηρημένες σκέψεις, όχι τα συναισθήματά του και τις πράξεις του. Τίποτα ενδόμυχο ή ναρκισσιστικό δεν υπάρχει σ' αυτό εκπληκτικό ντοκουμέντο για μια επίσης εκπληκτική εποχή...
Τα σημειωματάρια ανήκουν σε κάποιο λογοτεχνικό είδος; Μέσα από τις σημειώσεις τους μπορεί ν' ανακαλύψει κανείς ξανά τον Φλομπέρ, τον Προυστ, τον Τζέιμς. Η εντύπωση της στιγμής, η εκκολαπτόμενη ιδέα, μια εικόνα που σβήνει, ένας λόγος που συνέλαβε η ακοή για να μεταμορφώσει στη συνέχεια η γραφή, πρόσωπα ανάμεσα στο πραγματικό και το φανταστικό, ένα έργο που θα μπορούσε να υπάρξει, το σημειωματάριο είναι για το μυθιστόρημα ό,τι το σκίτσο για τον ζωγραφικό πίνακα ή, ενίοτε, ό,τι το ασυνείδητο για το συνειδητό, ένας κόσμος που ζητά να γεννηθεί. Συχνά χρησιμοποιήθηκε από τους ταξιδιώτες, που αντικατέστησαν μ' αυτό τη φωτογραφία, σαν μια σειρά λεκτικών ενσταντανέ. Η επιθυμία για τη σύλληψη του ασύλληπτου σ' έναν κόσμο που διαρκώς κινείται είναι έντονη.
Ο Μαλρό καταγράφει στο σημειωματάριό του αυτά που βλέπει και αφηρημένες σκέψεις, όχι τα συναισθήματά του και τις πράξεις του. Τίποτα ενδόμυχο ή ναρκισσιστικό δεν υπάρχει σ' αυτό εκπληκτικό ντοκουμέντο για μια επίσης εκπληκτική εποχή...
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Δημήτρης Δαλδάκης | Σημειωματάριο από την Ε.Σ.Σ.Δ. 1934 | "Ελευθεροτυπία"/ "Βιβλιοθήκη" | 601 | 29/4/2010 |
Κατερίνα Σχινά | Η Ε.Σ.Σ.Δ. δεν είχε απαντήσεις | "Η Καθημερινή"/ "Τέχνες και Γράμματα" | 14/2/2010 | |
Γιόλα Αργυροπούλου-Παπαδοπούλου | Σημειωματάριο από την Ε.Σ.Σ.Δ. 1934 | Περιοδικό "Τηλέραμα" | 6/2/2010 | |
Γ. Σωτηροπούλου | Εικόνες με άρωμα Ρωσίας | "Αγγελιοφόρος" | 9/1/2010 | |
Τιτίκα Δημητρούλια | Συγγραφείς στα ίχνη της Σοβιετικής Επανάστασης | "Η Καθημερινή"/ "Ειδική Έκδοση" | 13/12/2009 | |
Τάκης Θεοδωρόπουλος | Άραγε γέλασε ποτέ ο Λένιν; | "Τα Νέα"/ "Βιβλιοδρόμιο" | 28/11/2009 | |
Όλγα Σελλά | Ο Μαλρό στη Μόσχα του 1934 | "Η Καθημερινή" | 28/11/2009 |