

Η αλεπού ήταν και τότε ο κυνηγός
Μυθιστόρημα
Μυθιστόρημα
Χέρτα Μύλλερ
Μετάφραση: Κώστας Κοσμάς
Αθήνα
Εκδόσεις Καστανιώτη
Αριθμός Έκδοσης: 1
2011
σ. 230
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-03-5230-6
Γλώσσα πρωτοτύπου: γερμανικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Der Fuchs war damals schon der Jäger
Συγγραφείς απ' όλο τον Κόσμο
Κυκλοφορεί
Τιμή: 14.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 28-03-2011)
Περίληψη:
Ρουμανία, τέλη της δεκαετίας του '80: Η Αντίνα είναι μια μελαγχολική αλλά αποφασιστική δασκάλα, η Κλάρα μια ωραία, ξέγνοιαστη εργάτρια σ' ένα εργοστάσιο συρμάτων, και οι δυο τους κάτι περισσότερο από στενές φίλες. Τυχαίνει όμως να ζουν σε μια από τις σκληρότερες δικτατορίες της Ευρώπης, όπου η φιλία μετατρέπεται σε εργαλείο της Σεκουριτάτε, ο έρωτας αποτελεί συνώνυμο του άγχους και οι καλύτεροι αναγνώστες της ποίησης τελικά είναι οι πράκτορες του Τσαουσέσκου, που ψάχνουν ανάμεσα στις γραμμές για απαγορευμένα μηνύματα. Κάτι όμως συνδέει τους συνταξιούχους που προσπαθούν να ξεχάσουν την πείνα τους, τους γιατρούς που μιλούν για αυτοκτονίες ασθενών τους και τους πράκτορες της Σεκουριτάτε στις μικροαποτυχίες τους: η φράση «δε βαριέσαι» συνοψίζει τον φόβο, την κρυφή απειλή και την παραίτηση, και πλαισιώνει ολόκληρο το μυθιστόρημα, από το μότο της αρχής μέχρι το καταληκτικό του κεφάλαιο. Κι όταν το καθεστώς θα καταρρεύσει, κάποιοι από τους φίλους θα παραμείνουν εξαφανισμένοι, ο διευθυντής θα γίνει αρχιεργάτης και ο αρχιεργάτης διευθυντής, φυσικός υπεύθυνος για την αλλαγή και τον εκδημοκρατισμό: η αλεπού θα παραμείνει ο κυνηγός...
Ρουμανία, τέλη της δεκαετίας του '80: Η Αντίνα είναι μια μελαγχολική αλλά αποφασιστική δασκάλα, η Κλάρα μια ωραία, ξέγνοιαστη εργάτρια σ' ένα εργοστάσιο συρμάτων, και οι δυο τους κάτι περισσότερο από στενές φίλες. Τυχαίνει όμως να ζουν σε μια από τις σκληρότερες δικτατορίες της Ευρώπης, όπου η φιλία μετατρέπεται σε εργαλείο της Σεκουριτάτε, ο έρωτας αποτελεί συνώνυμο του άγχους και οι καλύτεροι αναγνώστες της ποίησης τελικά είναι οι πράκτορες του Τσαουσέσκου, που ψάχνουν ανάμεσα στις γραμμές για απαγορευμένα μηνύματα. Κάτι όμως συνδέει τους συνταξιούχους που προσπαθούν να ξεχάσουν την πείνα τους, τους γιατρούς που μιλούν για αυτοκτονίες ασθενών τους και τους πράκτορες της Σεκουριτάτε στις μικροαποτυχίες τους: η φράση «δε βαριέσαι» συνοψίζει τον φόβο, την κρυφή απειλή και την παραίτηση, και πλαισιώνει ολόκληρο το μυθιστόρημα, από το μότο της αρχής μέχρι το καταληκτικό του κεφάλαιο. Κι όταν το καθεστώς θα καταρρεύσει, κάποιοι από τους φίλους θα παραμείνουν εξαφανισμένοι, ο διευθυντής θα γίνει αρχιεργάτης και ο αρχιεργάτης διευθυντής, φυσικός υπεύθυνος για την αλλαγή και τον εκδημοκρατισμό: η αλεπού θα παραμείνει ο κυνηγός...
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Ανταίος Χρυσοστομίδης | Μια γυναίκα χωρίς πατρίδα, χωρίς γλώσσα | "Η Αυγή" | 17/6/2012 | |
Ανταίος Χρυσοστομίδης | Μνήμες στο ανοιξιάτικο Βερολίνο | "Η Αυγή" | 1/4/2012 | |
Λάμπρος Σκουζάκης | Ο κόσμος του όξινου φόβου | "Πανδοχείο" | 11/1/2012 | |
Ανταίος Χρυσοστομίδης | Η αλεπού ήταν και τότε ο κυνηγός | "Η Αυγή" | 10/7/2011 | |
Victor Ivanovici | Ιστορίες ομηρίας και προδοσίας (από την Μεσευρώπη) | "The Athens Review of Books" | 20 | Ιούλιος-Αύγουστος 2011 |
Ξενοφών Α. Μπρουντζάκης | Γραφές του κόσμου | "Το Ποντίκι"/ "Βιβλιοπόντικας" | 215 | Καλοκαίρι 2011 |
Σοφία Νικολαΐδου | Εμείς και οι «Άλλοι» | "Τα Νέα"/ "Βιβλιοδρόμιο" | 25/6/2011 | |
Ευτυχία Παναγιώτου | Κυνηγώντας τη μνήμη και το μελάνι | "Η Αυγή" | 7/6/2011 | |
Ξενοφών Α. Μπρουντζάκης | Η αλεπού ήταν και τότε ο κυνηγός | "Το Ποντίκι" | 11/5/2011 | |
Βασίλης Κ. Καλαμαράς | Το φάντασμα του ολοκληρωτισμού | "Ελευθεροτυπία" | 19/4/2011 | |
Σκληρή ζωή με φόντο τη Ρουμανία του Τσαουσέσκου | "Ημερησία" | 16/4/2011 | ||
Γρηγόρης Μπέκος | Η Σεκουριτάτε του Διαβόλου | "Το Βήμα"/ "Βιβλία" | 3/4/2011 |