

Η Οδύσσεια του πλαστογράφου Κωνσταντίνου Σιμωνίδη
Η περιπετειώδης ιστορία του Έλληνα που ξεγέλασε την Ευρώπη και παράλληλα εφηύρε την αρχαιότητα
Η περιπετειώδης ιστορία του Έλληνα που ξεγέλασε την Ευρώπη και παράλληλα εφηύρε την αρχαιότητα
Rüdiger Schaper
Μετάφραση: Νατάσα Σεχίδου
Αθήνα
Νεφέλη
Αριθμός Έκδοσης: 1
2012
σ. 259
Σχήμα: 21χ12
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-504-040-6
Γλώσσα πρωτοτύπου: γερμανικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Die Odyssee des Fälschers: Die abenteuerliche Geschichte des Konstantin Simonides, der Europa zum Narren hielt und nebenbei die Antike erfand
Βιογραφίες
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 15.50€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 30-10-2012)
Περίληψη:
Βρισκόμαστε στην αρχή του 19ου αιώνα, η Ελλάδα αγωνίζεται για την ελευθερία της. Σε ένα νησί του Αιγαίου έρχεται στη ζωή ο Κωνσταντίνος Σιμωνίδης. Εξόριστος στον Άθω εξαιτίας μιας απόπειρας δηλητηρίασης, μαθαίνει την τέχνη της επεξεργασίας παλαιών χειρογράφων. Από κει ξεκινάει η οδύσσειά του: Αθήνα, Κωνσταντινούπολη, Παρίσι, Λιψία, Λονδίνο - ο μυστηριώδης Έλληνας εμφανίζεται παντού και προσφέρει έργα που ξυπνούν τον πόθο σε κάθε συλλέκτη. Από πού προέρχεται όμως η πραμάτεια του; Είναι τα πολύτιμα έργα που προσφέρει αυθεντικά; Μόνιμος συνοδός του Σιμωνίδη: το χάος - ένα διεθνές σκάνδαλο, φυλακή, μια πλαστή βιογραφία και νεφελώδεις συνθήκες θανάτου.
Η πραγματική ιστορία ενός μεγαλοφυούς πλαστογράφου, που εξακολουθεί και σήμερα να συναρπάζει.
"Όποτε εμφανίζεται το όνομά του, τρόμος απλώνεται ανάμεσα στους συλλέκτες και τους επιμελητές των μουσείων. Έχει κατασκευάσει και μας έχει κληροδοτήσει εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες αρχαία τεκμήρια, διασταυρώνοντας το παλαιό με το καινούριο, μέχρις ότου γίνουν αγνώριστα. Ο Σιμωνίδης ήταν καλλιτέχνης που δημιούργησε ένα δικό του σύμπαν από σκοτεινή ύλη, ανοίγοντας μαύρες τρύπες στις καλύτερες συλλογές του κόσμου. Τα έργα του μοιάζουν με τοξικά δάνεια βρόμικων τραπεζικών ισολογισμών. Είναι βόμβες χρόνου, αντιύλη σε έναν κόσμο όπου βασιλεύουν η απληστία και η επιστήμη, αφοσιωμένες στο φετίχ του αυθεντικού. Με τον ενθουσιασμό και τη δύναμη της πειθούς που διαθέτει, σε άλλους καιρούς θα γινόταν τραπεζικός επενδυτής, ένας Μάντοφ της αρχαιολογίας και του εμπορίου τέχνης. Τα χειρόγραφά του τινάζουν επιστημονικές έννοιες στον αέρα, κάνουν ακαδημίες και μουσεία να τρέμουν συθέμελα. Επιπλώνει, διακοσμεί και ζωντανεύει τον θαμμένο χώρο στον οποίο εισβάλλουν οι σύγχρονοί του με μεγάλη απληστία και περιέργεια."
Βρισκόμαστε στην αρχή του 19ου αιώνα, η Ελλάδα αγωνίζεται για την ελευθερία της. Σε ένα νησί του Αιγαίου έρχεται στη ζωή ο Κωνσταντίνος Σιμωνίδης. Εξόριστος στον Άθω εξαιτίας μιας απόπειρας δηλητηρίασης, μαθαίνει την τέχνη της επεξεργασίας παλαιών χειρογράφων. Από κει ξεκινάει η οδύσσειά του: Αθήνα, Κωνσταντινούπολη, Παρίσι, Λιψία, Λονδίνο - ο μυστηριώδης Έλληνας εμφανίζεται παντού και προσφέρει έργα που ξυπνούν τον πόθο σε κάθε συλλέκτη. Από πού προέρχεται όμως η πραμάτεια του; Είναι τα πολύτιμα έργα που προσφέρει αυθεντικά; Μόνιμος συνοδός του Σιμωνίδη: το χάος - ένα διεθνές σκάνδαλο, φυλακή, μια πλαστή βιογραφία και νεφελώδεις συνθήκες θανάτου.
Η πραγματική ιστορία ενός μεγαλοφυούς πλαστογράφου, που εξακολουθεί και σήμερα να συναρπάζει.
"Όποτε εμφανίζεται το όνομά του, τρόμος απλώνεται ανάμεσα στους συλλέκτες και τους επιμελητές των μουσείων. Έχει κατασκευάσει και μας έχει κληροδοτήσει εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες αρχαία τεκμήρια, διασταυρώνοντας το παλαιό με το καινούριο, μέχρις ότου γίνουν αγνώριστα. Ο Σιμωνίδης ήταν καλλιτέχνης που δημιούργησε ένα δικό του σύμπαν από σκοτεινή ύλη, ανοίγοντας μαύρες τρύπες στις καλύτερες συλλογές του κόσμου. Τα έργα του μοιάζουν με τοξικά δάνεια βρόμικων τραπεζικών ισολογισμών. Είναι βόμβες χρόνου, αντιύλη σε έναν κόσμο όπου βασιλεύουν η απληστία και η επιστήμη, αφοσιωμένες στο φετίχ του αυθεντικού. Με τον ενθουσιασμό και τη δύναμη της πειθούς που διαθέτει, σε άλλους καιρούς θα γινόταν τραπεζικός επενδυτής, ένας Μάντοφ της αρχαιολογίας και του εμπορίου τέχνης. Τα χειρόγραφά του τινάζουν επιστημονικές έννοιες στον αέρα, κάνουν ακαδημίες και μουσεία να τρέμουν συθέμελα. Επιπλώνει, διακοσμεί και ζωντανεύει τον θαμμένο χώρο στον οποίο εισβάλλουν οι σύγχρονοί του με μεγάλη απληστία και περιέργεια."
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Rüdiger Schaper | Ο άνδρας με τα πολλά προσωπεία | "Ελευθεροτυπία" | 29/6/2013 | |
Αριστοτέλης Σαΐνης | Η δύναμη της πλαστότητας | "Εφημερίδα των Συντακτών" | 6/4/2013 | |
Γιώργος Βαϊλάκης | Η ιστορία της πλαστογραφίας... | "Ημερησία" | 15/3/2013 | |
Χαρίκλεια Γ. Δημακοπούλου | Κωνσταντίνος Σιμωνίδης | "Εστία" | 23/2/2013 | |
Πρόσωπα, ιδέες, απόπειρες | "Το Βήμα"/ "Βιβλία" | 16/12/2012 | ||
Νικήτας Σινιόσογλου | Η πλαστογραφία ως άσκηση ελευθερίας! | "The Athens Review of Books" | 35 | Δεκέμβριος 2012 |
Σάκης Μαλαβάκης | Ο φαντομάς της αρχαιολογίας | "Τα Νέα"/ "Βιβλιοδρόμιο" | 1/12/2012 | |
Κατερίνα Σχινά | Ο πλαστογράφος που ξεγέλασε την Ευρώπη | "Η Καθημερινή"/ "Τέχνες και Γράμματα" | 18/11/2012 | |
Όλγα Σελλά | Κ. Σιμωνίδης, ο άνθρωπος «μυστήριο» | "Η Καθημερινή" | 10/11/2012 |