

Εγκώμιο για τον έρωτα
Alain Badiou
Nicola Truong
Μετάφραση: Φώτης Σιατίτσας
Μετάφραση: Δημήτρις Βεργέτης
Επιμέλεια: Δημήτρις Βεργέτης
Ευθύνη Υποσειράς: Δημήτρις Βεργέτης
Αθήνα
Εκδόσεις Πατάκη
Αριθμός Έκδοσης: 1
2013
σ. 130
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-16-4727-2
Γλώσσα πρωτοτύπου: γαλλικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Éloge de l'amour
Φιλοσοφία
Ονομασία Υποσειράς: Αληthεια
Σημειώσεις: Επίμετρο: Δημήτρις Βεργέτης.
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 10.70€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 09-04-2013)
Περίληψη:
Τι είναι ο έρωτας και τι διακυβεύεται σε μια ερωτική συνάντηση; Σ' αυτό το ερώτημα ο Badiou δίνει μια πρωτόγνωρη απάντηση. Βασιζόμενος στο δίπολο φιλοσοφία ψυχανάλυση, ανασκευάζει με τρόπο ιδιαίτερα πειστικό όλες τις καθιερωμένες απαντήσεις: τη ρομαντική μυθολογία του έρωτα ως εκστατικής συνένωσης των ερωτευμένων, τη θεολογική σύλληψη του έρωτα ως εμπειρίας της ετερότητας, τη μοραλιστική προσέγγιση του έρωτα ως εργαλειοποιημένης αυταπάτης στην υπηρεσία της σεξουαλικότητας και, τέλος, τον μεταμοντέρνο εκφυλισμό του σε συμβόλαιο και εφήμερη περιπέτεια. Αναδεικνύει ότι ο έρωτας έχει δομή συμβάντος και αποτελεί υπέρβαση του χάσματος των δύο φύλων, η οποία ωστόσο δεν αίρει την ασυμμετρία των έμφυλων υποκειμενικών στάσεων. Τον διαφοροποιεί από την επιθυμία και την απόλαυση και χαρτογραφεί τη σχέση του με τη φιλοσοφία και την πολιτική.
"Η παραδεδομένη αντίληψη σήμερα είναι πως ο καθένας κυνηγάει μόνο το συμφέρον του. Ο έρωτας είναι όμως η απόδειξη του αντιθέτου, καθώς πρόκειται για την εμπιστοσύνη στο τυχαίο και το άγνωστο...".
A. B.
Τι είναι ο έρωτας και τι διακυβεύεται σε μια ερωτική συνάντηση; Σ' αυτό το ερώτημα ο Badiou δίνει μια πρωτόγνωρη απάντηση. Βασιζόμενος στο δίπολο φιλοσοφία ψυχανάλυση, ανασκευάζει με τρόπο ιδιαίτερα πειστικό όλες τις καθιερωμένες απαντήσεις: τη ρομαντική μυθολογία του έρωτα ως εκστατικής συνένωσης των ερωτευμένων, τη θεολογική σύλληψη του έρωτα ως εμπειρίας της ετερότητας, τη μοραλιστική προσέγγιση του έρωτα ως εργαλειοποιημένης αυταπάτης στην υπηρεσία της σεξουαλικότητας και, τέλος, τον μεταμοντέρνο εκφυλισμό του σε συμβόλαιο και εφήμερη περιπέτεια. Αναδεικνύει ότι ο έρωτας έχει δομή συμβάντος και αποτελεί υπέρβαση του χάσματος των δύο φύλων, η οποία ωστόσο δεν αίρει την ασυμμετρία των έμφυλων υποκειμενικών στάσεων. Τον διαφοροποιεί από την επιθυμία και την απόλαυση και χαρτογραφεί τη σχέση του με τη φιλοσοφία και την πολιτική.
"Η παραδεδομένη αντίληψη σήμερα είναι πως ο καθένας κυνηγάει μόνο το συμφέρον του. Ο έρωτας είναι όμως η απόδειξη του αντιθέτου, καθώς πρόκειται για την εμπιστοσύνη στο τυχαίο και το άγνωστο...".
A. B.
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Εύη Σέμπου | Έρωτας, «ο ελάχιστος κουμμουνισμός» | "Η Αυγή" | 22/10/2021 |
Αντώνης Γαλανόπουλος | Ο έρωτας ως διακινδύνευση, συμβάν και κατασκευή αλήθειας | "Η Αυγή" | 24/1/2015 |
Δήμητρα Μακροπούλου | Αλέν Μπαντιού: Στην πολιτική υπάρχουν εχθροί, στον έρωτα όχι | "Τα Νέα"/ "Βιβλιοδρόμιο" | 18/1/2014 |
Μαγδαληνή Τσεβρενή | Ο έρωτας έχει διάρκεια στο Ίντερνετ; | "Η Καθημερινή"/ "Τέχνες και Γράμματα" | 10/11/2013 |
Αντιγόνη Κατσαδήμα | Φύση και λόγος | "Η Αυγή" | 25/8/2013 |
Διονύσης Καββαθάς | Η τεχνολογία του έρωτα | "Το Βήμα"/ "Βιβλία" | 23/6/2013 |
Κωστής Παπαγιώργης | Εγκώμιο για τον έρωτα | "Επενδυτής" | 3/5/2013 |
Δημήτρης Ν. Μανιάτης | Εγκώμιο του έρωτα, αναζήτηση του ανθρωπισμού | "Τα Νέα"/ "Βιβλιοδρόμιο" | 20/4/2013 |