Βιβλίο
Πλεόνασμα γνώσης
Πως η τεχνολογία μετατρέπει τους καταναλωτές σε συνεργάτες

Clay Shirky
Μεταφραστής: Δημήτρης Ποταμιάνος
Επιμελητής: Μπέτυ Τσακαρέστου
Αθήνα
Πεδίο
Αριθμός Έκδοσης: 1
2016
σ. 256
Σχήμα: 22χ15
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-546-600-8
Γλώσσα πρωτοτύπου: αγγλικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Cognitive Surplus: How Technology Makes Consumers into Collaborators
Ψηφιακή Κουλτούρα
Κυκλοφορεί - Εκκρεμής εγγραφή
Τιμή: 19.90€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση: 07-12-2016)
Περίληψη:

"Ας φανταστούμε τον ελεύθερο χρόνο των μορφωμένων πολιτών σε όλο τον κόσμο ως ένα σύνολο, ως κάποιου είδους πλεόνασμα γνώσης. Πόσο μεγάλο είναι άραγε αυτό το πλεόνασμα; Για να το υπολογίσουμε, χρειαζόμαστε μια μονάδα μέτρησης, οπότε ας ξεκινήσουμε με τη Wikipedia. Αν δούμε το σύνολο του χρόνου που οι άνθρωποι αφιερώνουν σε αυτήν ως ένα είδος μονάδας - κάθε συμμετοχή σε κάθε λήμμα, κάθε συζήτηση πάνω σε αυτά τα λήμματα, για όλες τις γλώσσες στις οποίες εμφανίζεται η Wikipedia- θα διαπιστώσουμε ότι αυτό το πλεόνασμα αντιπροσωπεύει περίπου εκατό εκατομμύρια ώρες ανθρώπινης σκέψης".

Κάθε χρόνο η ανθρωπότητα έχει συνολικά πάνω από ένα τρισεκατομμύριο ώρες ελεύθερου χρόνου, τον οποίο μέχρι πρότινος περνούσε βλέποντας τηλεόραση. Αυτό έχει αρχίσει να αλλάζει. Αν η δυνατότητα του 20ου αιώνα ήταν να καταναλώνουμε από τον καναπέ μας ως παθητικοί δέκτες, η δυνατότητα του 21ου αιώνα είναι να δημιουργούμε και να μοιραζόμαστε ως ενεργοί συμμέτοχοι. Τα νέα ψηφιακά μέσα μάς δίνουν αυτή την ευκαιρία: κάθε σχόλιο, φωτογραφία ή βίντεο που ανεβάζουμε, κάθε δράση ή πρωτοβουλία που οργανώνουμε στο διαδίκτυο, εμπλουτίζουν το περιεχόμενό του, συνδέουν τους χρήστες μεταξύ τους, διαμορφώνουν νέα κοινωνικά φαινόμενα, αφυπνίζουν συνειδήσεις και προάγουν δράσεις που ωφελούν σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό το κοινωνικό σύνολο.

Αυτό είναι το γνωστικό πλεόνασμα: το καινοτόμο δυναμικό που προκύπτει από το άθροισμα του ελεύθερου χρόνου σε συνδυασμό με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία μας δίνουν την ευκαιρία να ασχοληθούμε με δραστηριότητες που μας ενδιαφέρουν ή μας ευχαριστούν. Αυτά τα δύο δεδομένα είναι κοινά σε κάθε ιστορία αυτού του βιβλίου, από τις εμπνευσμένες, όπως το Ushahidi, έως τις απλώς διασκεδαστικές, όπως τα lolcats.

Ένα σημαντικό βιβλίο για το πώς η νέα ψηφιακή τεχνολογία μπορεί να απελευθερώσει τη δημιουργική παραγωγή και να αλλάξει τον κόσμο.