Βιβλίο
Η οικογένεια ως χώρος μάθησης
Προς μια παιδαγωγική συνεργασία από τα πρώτα βήματα του παιδιού

Συλλογικό έργο
Επιμελητής: Βασίλειος Φθενάκης
Annette Schmitt
Maria Bergner
Marike Daut
Andreas Eitel
Mara Meske
Sina Mierau
Mara Nele Sandow
Βασίλειος Φθενάκης
Μεταφραστής: Μαριάννα Χάλαρη
Επιμελητής: Καλλιόπη Βρυνιώτη
Αθήνα
Εκδόσεις Πατάκη
Αριθμός Έκδοσης: 1
2017
σ. 194
Σχήμα: 24χ17
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-16-6363-0
Γλώσσα πρωτοτύπου: γερμανικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Fruh beginnen - Die Familie als Bildungsort. Wie Bildungspartnerschaft gelingen kann
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 11.80€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση: 28-04-2017)
Περίληψη:

Η οικογένεια είναι ο σημαντικότερος χώρος μάθησης. Στην παραδοχή αυτή καταλήγουν εδώ και πάνω από 50 χρόνια οι διεθνείς παιδαγωγικές και ψυχολογικές έρευνες. Όταν μιλάμε για την ενίσχυση της παιδικής ανάπτυξης και των παιδικών δεξιοτήτων, η συμβολή της οικογένειας είναι η πλέον καθοριστική. Μια στενή και γεμάτη εμπιστοσύνη συνεργασία μεταξύ της οικογένειας και του εκπαιδευτικού ιδρύματος που επισκέπτεται το παιδί, αυξάνει κατακόρυφα τα θετικά αποτελέσματα τα οποία έχει ο παιδικός σταθμός στην ανάπτυξή του. Πρόσφατα προγράμματα σπουδών αξιοποίησαν τις παραδοχές αυτές και έτσι συμβάλλουν στη μεταβολή της ποιότητας της σχέσης παιδικού σταθμού-οικογένειας: στη θέση της μέχρι τώρα "γονικής εργασίας" εισάγεται μια "παιδαγωγική συνεργασία". Το παιδί έχει το μέγιστο δυνατό όφελος, όταν και οι δύο αυτές πλ��υρές διαθέτουν υψηλού επιπέδου δεξιότητες. Το βιβλίο αυτό θέτει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός του την οικογένεια, την ενισχύει ως προς τις παιδαγωγικές της δεξιότητες και την καθιστά ικανή να αξιοποιεί καθημερινές καταστάσεις, προκειμένου να ενισχύσει με τη σειρά της την παιδική ανάπτυξη. Παράλληλα, προετοιμάζει την οικογένεια για την παιδαγωγική συνεργασία με το εκπαιδευτικό ίδρυμα στο οποίο πηγαίνει ή πρόκειται να πάει το παιδί. Με τη βοήθεια συγκεκριμένων παραδειγμάτων από τους τομείς των φυσικών επιστημών και της τεχνολογίας, αλλά και των μαθηματικών και των μέσων επικοινωνίας, παρουσιάζονται συγκεκριμένοι τρόποι εφαρμογής των παιδαγωγικών συνεργασιών. Μια νέα προσέγγιση στον τρόπο με τον οποίο μπορούν οι ίδιες οι οικογένειες να αναπτυχθούν ως χώροι μάθησης.