

Μπιλιάρδο στις εννιάμισι
Χάινριχ Μπελ
Μετάφραση: Μαργαρίτα Ζαχαριάδου
Αθήνα
Πόλις
Αριθμός Έκδοσης: 1
2018
σ. 447
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-435-595-2
Γλώσσα πρωτοτύπου: γερμανικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Billard um halb zehn
Σημειώσεις: Επίμετρο: Μαργαρίτα Ζαχαριάδου, Γιάννης Πάγκαλος.
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 18.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 27-09-2018)
Περίληψη:
Με αφορμή την ιστορία τριών γενεών της οικογένειας Φαίμελ, αρχιτεκτόνων σε μια πόλη της Ρηνανίας, ο Χάινριχ Μπελ βιογραφεί την ίδια τη Γερμανία. Το "Μπιλιάρδο στις εννιάμισι", που κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 1959 γνωρίζοντας τεράστια επιτυχία, παρουσιάζει σε μια αριστοτεχνική σύνθεση τη μεγάλη εικόνα της γερμανικής "πραγματικότητας" κατά το πρώτο μισό του 20ού αιώνα, με ιδιαίτερη έμφαση στην περίοδο του ναζισμού και στις ύστερες επιβιώσεις του. Οι Φαίμελ, δημιουργοί όσο και καταστροφείς, αντιπροσωπεύουν με τη διττή τους αυτή υπόσταση μια θεμελιώδη αντίθεση, που ο Μπελ την ερμηνεύει μέσω των συμβολισμών του "αμνού" και του "βούβαλου": τη σύγκρουση ανάμεσα στο άτομο με την ακηδεμόνευτη και ελεύθερη σκέψη, από τη μια, και τους καιροσκόπους "πολλούς" που ασκούν ή έστω αποδέχονται τη βία, από την άλλη.
Το "Μπιλιάρδο στις εννιάμισι" μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 1965, σε σκηνοθεσία Jean-Marie Straub και Daniele Huillet.
Με αφορμή την ιστορία τριών γενεών της οικογένειας Φαίμελ, αρχιτεκτόνων σε μια πόλη της Ρηνανίας, ο Χάινριχ Μπελ βιογραφεί την ίδια τη Γερμανία. Το "Μπιλιάρδο στις εννιάμισι", που κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 1959 γνωρίζοντας τεράστια επιτυχία, παρουσιάζει σε μια αριστοτεχνική σύνθεση τη μεγάλη εικόνα της γερμανικής "πραγματικότητας" κατά το πρώτο μισό του 20ού αιώνα, με ιδιαίτερη έμφαση στην περίοδο του ναζισμού και στις ύστερες επιβιώσεις του. Οι Φαίμελ, δημιουργοί όσο και καταστροφείς, αντιπροσωπεύουν με τη διττή τους αυτή υπόσταση μια θεμελιώδη αντίθεση, που ο Μπελ την ερμηνεύει μέσω των συμβολισμών του "αμνού" και του "βούβαλου": τη σύγκρουση ανάμεσα στο άτομο με την ακηδεμόνευτη και ελεύθερη σκέψη, από τη μια, και τους καιροσκόπους "πολλούς" που ασκούν ή έστω αποδέχονται τη βία, από την άλλη.
Το "Μπιλιάρδο στις εννιάμισι" μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 1965, σε σκηνοθεσία Jean-Marie Straub και Daniele Huillet.
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Χαρίκλεια Γ. Δημακοπούλου | Μπιλιάρδο στις εννιάμισι | "Εστία" | 17/8/2019 | |
Χριστίνα Παπαγγελή | Μπιλιάρδο στις εννιάμισι | "Ανάγνωση" | 6/4/2019 | |
Χλόη Κ. Μουρίκη | Περί ενοχής και Δικαιοσύνης | Περιοδικό "Το Δέντρο" | 224 | Άνοιξη 2019 |
Γιάννης Καλογερόπουλος | Μπιλιάρδο στις εννιάμισι | "NO14ME" | 28/3/2019 | |
Βαγγέλης Χατζηβασιλείου | Εναντίον της λήθης | "The Books' Journal" | 96 | Φεβρουάριος 2019 |
Δήμητρα Ρουμπούλα | Μπιλιάρδο στις εννιάμισι | www.oanagnostis.gr | 17/12/2018 | |
Κατερίνα Μαλακατέ | Μπιλιάρδο στις εννιάμισι | "Διαβάζοντας" | 4/12/2018 | |
Σταυρούλα Παπασπύρου | «Μπιλιάρδο στις εννιάμισι»: Το αριστούργημα του Χάινριχ Μπελ σε νέα μετάφραση | "Lifo" | 10/11/2018 | |
Εύη Μαλλιαρού | Στιβαρή «λογοτεχνία των ερειπίων» | "Η Καθημερινή"/ "Τέχνες και Γράμματα" | 4/11/2018 | |
Ευγενία Μπογιάνου | Ένα αντιφασιστικό αριστούργημα | "Η Αυγή" | 24/10/2018 | |
Κώστας Αθανασίου | Μνήμη και λήθη, ενοχή και κάθαρση | "Η Εποχή" | 21/10/2018 | |
Αναστάσης Βιστωνίτης | Το αίσθημα ενοχής της μεταπολεμικής Γερμανίας | "Το Βήμα"/ "Βιβλία" | 7/10/2018 |