

Ειδωλολάτρες
Ναταλία Κατσού
Εικονογράφηση: Βίβιαν Χαλκίδη
Αθήνα
Κάπα Εκδοτική
Αριθμός Έκδοσης: 1
2019
σ. 56
Σχήμα: 21χ17
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-628-045-0
Εικονογράφηση: ΝΑΙ
Κυκλοφορεί
Τιμή: 12.72€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 11-06-2019)
Περίληψη:
Η συλλογή "Ειδωλολάτρες" αποτελεί το τέταρτο βιβλίο ποίησης της Ναταλίας Κατσού. Η σύνθεση περιλαμβάνει τέσσερις ενότητες, τέσσερις όψεις ενός κερματισμένου προσώπου, είδωλα σε αναζήτηση αντικειμένου λατρείας. Οι δύο πρώτες ενότητες, "Νάρκισσος" και "Ηχώ", εμπνευσμένες από τον μύθο, επιχειρούν να λύσουν την παρεξήγηση σχετικά με τον ρομαντικό νέο που δεν αναγνωρίζει την αντανάκλασή του. Στην ενότητα Εγώ η γλώσσα και η ιστορία παλεύουν να αρθρωθούν σε ένα σήμερα αποσυντονισμένο, ενώ στην Αλβιώνα εμφανίζονται οι ξένοι, αυτοί που μας προσπερνάνε καθημερινά και μπορεί να κρύβουν μία ιστορία που μας περιέχει.
Ο Νάρκισσος λειτουργεί ως αρχικό σύμβολο για τον δημιουργό και την αυτοκαταστροφικότητά του, για να οδηγήσει τη σκέψη έξω από τον εαυτό, στον κόσμο. Ο διχασμός ανάμεσα σε δύο διαφορετικές πραγματικότητες, άλλοτε επιτρέπει την ταύτιση και άλλοτε επιβάλλει την απομάκρυνση. Η ρομαντική εξαπάτηση υποχωρεί υπέρ της συνειδητής λατρείας, όχι απλώς μετακινώντας το βλέμμα, αλλά ενσαρκώνοντας το ίδιο το κάτοπτρο. Αυτό που επείγει είναι η ανάγκη της αφιέρωσης σε έναν ιδανικό άλλο, άνθρωπο ή ιδέα. Καθώς γινόμαστε ειδωλολάτρες.
Η συλλογή "Ειδωλολάτρες" αποτελεί το τέταρτο βιβλίο ποίησης της Ναταλίας Κατσού. Η σύνθεση περιλαμβάνει τέσσερις ενότητες, τέσσερις όψεις ενός κερματισμένου προσώπου, είδωλα σε αναζήτηση αντικειμένου λατρείας. Οι δύο πρώτες ενότητες, "Νάρκισσος" και "Ηχώ", εμπνευσμένες από τον μύθο, επιχειρούν να λύσουν την παρεξήγηση σχετικά με τον ρομαντικό νέο που δεν αναγνωρίζει την αντανάκλασή του. Στην ενότητα Εγώ η γλώσσα και η ιστορία παλεύουν να αρθρωθούν σε ένα σήμερα αποσυντονισμένο, ενώ στην Αλβιώνα εμφανίζονται οι ξένοι, αυτοί που μας προσπερνάνε καθημερινά και μπορεί να κρύβουν μία ιστορία που μας περιέχει.
Ο Νάρκισσος λειτουργεί ως αρχικό σύμβολο για τον δημιουργό και την αυτοκαταστροφικότητά του, για να οδηγήσει τη σκέψη έξω από τον εαυτό, στον κόσμο. Ο διχασμός ανάμεσα σε δύο διαφορετικές πραγματικότητες, άλλοτε επιτρέπει την ταύτιση και άλλοτε επιβάλλει την απομάκρυνση. Η ρομαντική εξαπάτηση υποχωρεί υπέρ της συνειδητής λατρείας, όχι απλώς μετακινώντας το βλέμμα, αλλά ενσαρκώνοντας το ίδιο το κάτοπτρο. Αυτό που επείγει είναι η ανάγκη της αφιέρωσης σε έναν ιδανικό άλλο, άνθρωπο ή ιδέα. Καθώς γινόμαστε ειδωλολάτρες.
Θέματα:
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Δημήτρης Τανούδης | Ειδωλολάτρες | https://www.monocleread.gr | 27/9/2021 | |
Δήμος Α. Χλωπτσιούδης | Προσεγγίζοντας την ιδεολογία της ποίησης της Ναταλίας Κατσού | https://www.culturebook.gr | 21/7/2020 | |
Μαρία Γιαγιάννου | Ποιον είδε ο Νάρκισσος στη λίμνη; | Περιοδικό "Ποιητική" | 24 | Φθινόπωρο-Χειμώνας 2019 |
Βαγγέλης Χατζηβασιλείου | Ένσαρκο κενό | www.oanagnostis.gr | 16/12/2019 | |
Μαρία Κουλούρη | Το «ένσαρκο κενό» | http://www.poiein.gr | 6/10/2019 | |
Ιορδάνης Κουμασίδης | Περσόνες | "Η Αυγή" | 15/9/2019 |