

Το τέλος της παρέλασης
Κάποιοι όχι...
Κάποιοι όχι...
Ford Madox Ford
Μετάφραση: Κατερίνα Σχινά
Αθήνα
Εξάντας
2019
σ. 634
Σχήμα: 18χ12
ISBN: 978-618-5370-34-3
Γλώσσα πρωτοτύπου: αγγλικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Parade's End. Some Do Not
Κλασική Βιβλιοθήκη 31
Κυκλοφορεί
Τιμή: 22.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 10-12-2019)
Περίληψη:
Το "Τέλος της παρέλασης", χρονικό της ζωής ενός μέλους της αγγλικής αριστοκρατίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο είναι, καθώς έγραψε ο κριτικός Robie Macauley, "μια ερωτική ιστορία χωρίς σκηνές πάθους, ένα πολεμικό μυθιστόρημα που διεξάγεται στα χαρακώματα αλλά όχι στα πεδία των μαχών, μια τραγωδία χωρίς κατάληξη". Έξοχο μείγμα κοινωνικής παρατήρησης και ψυχολογικής εμβάθυνσης, ιστορικό μυθιστόρημα που "δεν πραγματεύεται τα γεγονότα όπως εμφανίζονται στις σελίδες της ιστορίας" σύμφωνα με τον ίδιο τον συγγραφέα, η τετραλογία του Φορντ Μάντοξ Φορντ επιπολάζει στον ιστορικό χρόνο, αναζητώντας τα ίχνη του στη συνείδηση των χαρακτήρων.
Η ιστορία δεν λειτουργεί εδώ ως πραγματολογικό ή χρονολογικό πλαίσιο αναφοράς, αλλά ως πηγή υποκειμενικών εντυπώσεων, εντυπώσεων περίπλοκων, συγκεχυμένων, δυσερμήνευτων οι οποίες, σε συνδυασμό με τις αμφιβολίες, τις ανησυχίες, τις προκαταλήψεις αυτής της μεταβατικής εποχής και τις πρόσθετες στρεβλώσεις που επιφέρει στην ούτως ή άλλως ελαττωματική μνήμη η παραφροσύνη των χαρακωμάτων, εγγράφονται δραματικά στη συνείδηση των ηρώων ενόσω βιώνουν το ατομικό και το συλλογικό τους πεπρωμένο βαδίζοντας προς ένα ανεξιχνίαστο αύριο.
Το "Τέλος της παρέλασης", χρονικό της ζωής ενός μέλους της αγγλικής αριστοκρατίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο είναι, καθώς έγραψε ο κριτικός Robie Macauley, "μια ερωτική ιστορία χωρίς σκηνές πάθους, ένα πολεμικό μυθιστόρημα που διεξάγεται στα χαρακώματα αλλά όχι στα πεδία των μαχών, μια τραγωδία χωρίς κατάληξη". Έξοχο μείγμα κοινωνικής παρατήρησης και ψυχολογικής εμβάθυνσης, ιστορικό μυθιστόρημα που "δεν πραγματεύεται τα γεγονότα όπως εμφανίζονται στις σελίδες της ιστορίας" σύμφωνα με τον ίδιο τον συγγραφέα, η τετραλογία του Φορντ Μάντοξ Φορντ επιπολάζει στον ιστορικό χρόνο, αναζητώντας τα ίχνη του στη συνείδηση των χαρακτήρων.
Η ιστορία δεν λειτουργεί εδώ ως πραγματολογικό ή χρονολογικό πλαίσιο αναφοράς, αλλά ως πηγή υποκειμενικών εντυπώσεων, εντυπώσεων περίπλοκων, συγκεχυμένων, δυσερμήνευτων οι οποίες, σε συνδυασμό με τις αμφιβολίες, τις ανησυχίες, τις προκαταλήψεις αυτής της μεταβατικής εποχής και τις πρόσθετες στρεβλώσεις που επιφέρει στην ούτως ή άλλως ελαττωματική μνήμη η παραφροσύνη των χαρακωμάτων, εγγράφονται δραματικά στη συνείδηση των ηρώων ενόσω βιώνουν το ατομικό και το συλλογικό τους πεπρωμένο βαδίζοντας προς ένα ανεξιχνίαστο αύριο.
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Άγης (Librofilo) Αθανασιάδης | Για ένα λογοτεχνικό αριστούργημα | "Librofilo" | 7/11/2020 | |
Κυριακή Μπεϊόγλου | Το τέλος του κόσμου μετά το τέλος του Πολέμου | www.oanagnostis.gr | 20/5/2020 | |
Βαγγέλης Χατζηβασιλείου | Η εμπειρία του μεταίχμιου | "The Books' Journal" | 108 | Μάιος 2020 |
Αναστάσης Βιστωνίτης | Μοντερνιστής και πρωτοπόρος | "Το Βήμα"/ "Βιβλία" | 23/2/2020 | |
Γιάννης Αντωνιάδης | Το τέλος της παρέλασης | https://www.bookfeed.gr | 1/2/2020 | |
Κωστής Καλογρούλης | Ο Μεγάλος Πόλεμος και η έλευση της νεωτερικότητας από την πένα του Φορντ | https://www.elculture.gr | 17/1/2020 | |
Νίκη Κώτσιου | Η παρακμή ενός τζέντλεμαν | www.bookpress.gr | 22/12/2019 |