Βιβλίο
Τα όρια του λειτουργισμού στην ανθρωπολογία

David Goddard
Μεταφραστής: Γεράσιμος Λυκιαρδόπουλος
Μεταφραστής: Φώτης Τερζάκης
Αθήνα
Έρασμος
2018
σ. 50
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-6870-76-7
Γλώσσα πρωτοτύπου: αζερικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Anthropology: The Limits of Funcionalism
Επιστήμες του ανθρώπου 16
Σημειώσεις: Εισαγωγή: Φώτης Τερζάκης.
Κυκλοφορεί - Εκκρεμής εγγραφή
Τιμή: 6.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 23-01-2020)
Περίληψη:

Το κείμενο του David Goddard που παρουσιάζεται εδώ προέρχεται από έναν συλλογικό τόμο που κυκλοφόρησε στις αρχές της δεκαετίας του '70, υπό την επιμέλεια του βρετανού ιστορικού Robin Blackburn (γεν. 1940), με τίτλο "Ideology in Social Science: Reading in Critical Social Theory" (Fontana, 1972). Συμμετέχουν μεγάλα θεωρητικά ονόματα, συνδεδεμένα περισσότερο ή λιγότερο με τη ριζοσπαστική πολιτική της εποχής: Ralph Miliband, Martin Shaw, E.J. Hobsbawm, Maurice Godelier, Gareth S. Jones, Martin Nicolaus, C.B. Macpherson, J.H. Westergaard, Lucio Coletti, Νίκος Πουλαντζάς, κ.ά. Στην πραγματικότητα, τα δύο τρίτα των κειμένων προέρχονται από μία και μόνη πηγή, το New Left Review, του οποίου ο Blackburn ήταν ο εκδότης. Θεματικά, εγγράφονται σε μία κριτική της ιδεολογίας σύμφωνα με τη βασική προπαραδοχή, την οποία συμμερίζονται όλοι σχεδόν οι συγγραφείς του τόμου, πώς "ιδεολογία" δεν είναι απλώς η σφαίρα του φανατισμού και της προκατάληψης αλλά κάτι που διαποτίζει όλη την κοινωνική έρευνα, περιλαμβανομένης εκείνης της τόσο συχνά λεγόμενης "αξιακά ουδέτερης": "Η ίδια η ιδέα πως η κοινωνική έρευνα μπορεί να διεξαχθεί με οιονδήποτε άλλον τρόπο εκτός από μία εκ των προτέρων ανάπτυξη εννοιών και θεωριών πρέπει να θεωρείται ιδεολογική" (σελ. 9). Έτσι, από τη σκοπιά διαφόρων Επιστημών του Ανθρώπου (κοινωνιολογία, ιστορία, οικονομικά, γενική επιστημολογία) τα δοκίμια ερευνούν τις αποτυχίες του "επαγωγικού εμπειρισμού", εξετάζουν ορισμένα προβλήματα-κλειδιά στην κοινωνική ανάλυση και, μέσ' από μία επιλογή θεωρητικών κειμένων, υποστηρίζουν τη σκοπιμότητα και την αξία μιας μαρξιστικής-στρουκτουραλιστικής σύνθεσης.

(Φώτης Τερζάκης, από την εισαγωγή)