

Ο έρωτας και η νεοπλατωνίνη
Μια θεολογία της σωματικής επαφής
Μια θεολογία της σωματικής επαφής
Δημήτρης Ουλής
Ευθύνη Σειράς: Βασίλης Αδραχτάς
Αθήνα
Εξάντας
2001
σ. 190
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-256-467-7
Σημεία και Τέρατα 1
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 9.69€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 14-01-2010)
Περίληψη:
Η σαρκική απόλαυση δεν ζεσταίνει από μόνη της την καρδιά, ούτε "φιλιώνει" τους συμβαλλόμενους. Την καρδιά ζεσταίνει μονάχα η απόφαση του ζευγαριού να αισθητοποιήσει στα όρια της προσωπικής του ζωής έναν εναλλακτικό, έκτακτο και αντισυμβατικό τρόπο υπάρξεως, με την προοπτική αυτός ο τρόπος να γίνεται μέρα με τη μέρα πιο περιεκτικός, πιο καθολικός: από τον/τη σύζυγο στον πλησίον, από τον πλησίον στην κοινότητα και από την κοινότητα σε ολόκληρη την κτίση. Περιττό να ειπωθεί ότι η "κοινότητα" δεν ταυτίζεται εδώ μ' έναν εξουσιαστικό θεσμό που αξιολογεί την ηθική του ζευγαριού· περισσότερο κατανοείται ως μία ανοιχτή αγκαλιά, που καλεί το ζευγάρι -"προγαμιαία" ή "μεταγαμιαία", αδιάφορο- σ' έναν πληρέστερο εικονισμό της Βασιλείας. Η σχετικοποίηση της τελετουργίας, ως "μονοπωλίου" της χάριτος, δεν πρέπει λοιπόν να μας οδηγεί σε ενθουσιαστικές υπερβολές και να φτάνει ως την απόρριψη της Εκκλησίας εν γένει. [...]
Η σαρκική απόλαυση δεν ζεσταίνει από μόνη της την καρδιά, ούτε "φιλιώνει" τους συμβαλλόμενους. Την καρδιά ζεσταίνει μονάχα η απόφαση του ζευγαριού να αισθητοποιήσει στα όρια της προσωπικής του ζωής έναν εναλλακτικό, έκτακτο και αντισυμβατικό τρόπο υπάρξεως, με την προοπτική αυτός ο τρόπος να γίνεται μέρα με τη μέρα πιο περιεκτικός, πιο καθολικός: από τον/τη σύζυγο στον πλησίον, από τον πλησίον στην κοινότητα και από την κοινότητα σε ολόκληρη την κτίση. Περιττό να ειπωθεί ότι η "κοινότητα" δεν ταυτίζεται εδώ μ' έναν εξουσιαστικό θεσμό που αξιολογεί την ηθική του ζευγαριού· περισσότερο κατανοείται ως μία ανοιχτή αγκαλιά, που καλεί το ζευγάρι -"προγαμιαία" ή "μεταγαμιαία", αδιάφορο- σ' έναν πληρέστερο εικονισμό της Βασιλείας. Η σχετικοποίηση της τελετουργίας, ως "μονοπωλίου" της χάριτος, δεν πρέπει λοιπόν να μας οδηγεί σε ενθουσιαστικές υπερβολές και να φτάνει ως την απόρριψη της Εκκλησίας εν γένει. [...]
Θέματα: