Βιβλίο
Αγησίλαος. Λακεδαιμονίων πολιτεία

Ξενοφώντος
Μεταφραστής: Πέτρος Βλαχάκος
Μεταφραστής: Γιώργος Ράπτης
Επιμελητής: Πέτρος Βλαχάκος
Επιμελητής: Γιώργος Αθ. Ράπτης
Υπεύθυνος Σειράς: Δημ. Λυπουρλής
Υπεύθυνος Σειράς: Κων. Ζήτρος
Υπεύθυνος Σειράς: Ι. Σ. Χριστοδούλου
Θεσσαλονίκη
Ζήτρος
Αριθμός Έκδοσης: 1
2003
σ. 419
Σχήμα: 19χ13
Δέσιμο: Σκληρό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-8437-03-6
Γλώσσα πρωτοτύπου: αρχαία ελληνικά
Αρχαίοι Συγγραφείς 45
Σημειώσεις: Πρόλογος: Δημήτριος Λυπουρλής. Δημήτριος. Περίληψη, σχόλια: Πέτρος Βλαχάκος, Γιώργος Αθ. Ράπτης. Περιέχεται το πρωτότυπο κείμενο και η μετάφραση στα νέα ελληνικά.
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 21.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση: 12-10-2006)
Περίληψη:

Με τον "Αγησίλαο" και τη "Λακεδαιμονίων Πολιτεία" (45ος τόμος της σειράς) οι εκδόσεις ΖΗΤΡΟΣ παρουσιάζουν στο αναγνωστικό κοινό δύο κείμενα του Ξενοφώντα εξαιρετικής ολκής για την ιστορία, το πολίτευμα και την καθημερινή ζωή της αρχαίας Σπάρτης.
Στο πρώτο κείμενο ο αρχαίος ιστορικός παρουσιάζει τη ζωή, το έργο και τις ψυχικές αρετές του βασιλιά της Σπάρτης Αγησιλάου του Β΄, μιας από τις σημαντικότερες πολιτικές και στρατιωτικές προσωπικότητες της αρχαίας Ελλάδας, του ηγέτη με το πανελλήνιο όραμα, το οποίο διατήρησε και προσπάθησε να υλοποιήσει μέχρι το τέλος της ζωής του. Το σχετικό κείμενο μετά από μια εισαγωγή για το περιεχόμενο, τους λόγους σύνθεσής του και το ιστορικό πλαίσιο της δράσης του Αγησιλάου μετέφρασε ο φιλόλογος, δ. φ. του Α.Π.Θ. Πέτρος Βλαχάκος, ο οποίος κάνει και έναν αναλυτικό σχολιασμό βασισμένο στις πηγές και τη σύγχρονη βιβλιογραφία, όπου εκτός των άλλων παρατίθενται για πρώτη φορά και αρκετές πληροφορίες από βυζαντινές πηγές. Το κείμενο προλογίζει ο ομότιμος καθηγητής της κλασικής φιλολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ. κ. Δημήτριος Λυπουρλής.
Τη "Λακεδαιμονίων Πολιτεία" μεταφράζει και ερμηνεύει ο φιλόλογος Γιώργος Ράπτης, φέρνοντας στην επικαιρότητα τη βαθιά διαφορά ανάμεσα στο ολιγαρχικό πολίτευμα της Σπάρτης και την "Αθηναίων Πολιτεία", φιλελεύθερη και δημοκρατική, πολιτικά συστήματα που με ελάχιστες αποκλίσεις επανεμφανίστηκαν στη διαδρομή του χρόνου και είναι κυρίαρχα στις μέρες μας. Διαφέρουν μόνο στους "μηχανισμούς ελέγχου" και την "επιβολή ποινών" προς τους παρεκτρεπομένους, που στην αρχαία εποχή λειτουργούσαν με μεγάλη αυστηρότητα και για τους άρχοντες και για τους αρχομένους, θέμα που στην εποχή μας εφαρμόζεται ετεροβαρώς.