Βιβλίο
Ορίζοντας τα θέματα
Τα ΜΜΕ, οι πολιτικοί και το κοινό

James W. Dearing
Everett M. Rogers
Επιμελητής: Νίκος Δεμερτζής
Μεταφραστής: Παναγιώτης Τσιλιγιάννης
Αθήνα
Εκδόσεις Παπαζήση
Αριθμός Έκδοσης: 1
2005
σ. 229
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-02-1908-1
Γλώσσα πρωτοτύπου: αγγλικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Agenda-setting
Κοινωνία, Πολιτική και Μέσα Επικοινωνίας
Σημειώσεις: Πρόλογος: Νίκος Δεμερτζής.
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 15.98€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση: 23-02-2012)
Περίληψη:

Ο ορισμός της θεματολογίας συνίσταται στη σχέση και στον ανταγωνισμό, ανάμεσα στα ΜΜΕ, το κοινό και τις πολιτικές ελίτ προκειμένου να έλθουν στο φως της δημοσιότητας ορισμένα μόνο θέματα εις βάρος κάποιων άλλων. Πρόκειται για μια κατάσταση πολιτικής και κοινωνικής επιρροής που τείνει να αποκλείσει από τη δημόσια σφαίρα μια σειρά ζητημάτων τα οποία αποσιωπούνται. Η αναγόρευση ενός ζητήματος σε κοινωνικό πρόβλημα, το οποίο προβάλλεται από τα μέσα ενημέρωσης, καθίσταται γνωστό στο κοινό και πιθανώς επιλαμβάνονται της λύσης του πολιτικοί και κυβερνώντες, εξαρτάται από το συσχετισμό δυνάμεων ανάμεσα σε ποικίλα πεδία κοινωνικής και πολιτικής δράσης (δημοσιογράφοι, διανοούμενοι, ομάδες συμφερόντων, συνδικάτα, εκδότες, πολιτικοί κλπ.). Πρόκειται δηλαδή για έναν τρόπο άσκησης εξουσίας που χαρακτηρίζει τις σύγχρονες δημοκρατικές κοινωνίες.