Βιβλίο
Θράκη - Κωνσταντινούπολη: Το οδοιπορικό του Γεωργίου Λαμπάκη (1902)
Thrace - Constantinople: Georgios Lambakis's Journey

Γεώργιος Λαμπάκης
Ευγενία Χαλκιά
Βασιλική Χόρτη
Απόστολος Γ. Μαντάς
Φωτογράφος: Γεώργιος Λαμπάκης
Μετάφραση: David Hardy
Επιμέλεια: Γιασμίνα Μωυσείδου
Αθήνα
Υπουργείο Πολιτισμού. Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο
Αριθμός Έκδοσης: 1
2007
σ. 133
Σχήμα: 21χ29
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-214-607-1
Γλώσσα πρωτοτύπου: ελληνικά
Σημειώσεις: Πρόλογος: Δημήτριος Κωνστάντιος, διευθυντής του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου. Κατάλογος της φωτογραφικής περιοδεύουσας έκθεσης "Θράκη - Κωνσταντινούπολη, το οδοιπορικό του Γεωργίου Λαμπάκη (1902)", που φιλοξενήθηκε στο Λαογραφικό Μουσείο του Μορφωτικού Ομίλου Κομοτηνής (Αρχοντικό Ψαρά) από τις 18-22 Απριλίου 2007.
Φωτογράφηση: ΝΑΙ
Κυκλοφορεί
Τιμή: 15.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 23-06-2011)
Περίληψη:

[...] Οι 50 φωτογραφίες που επιλέχθηκαν από τα ιστορικά φωτογραφικά αρχεία του Μουσείου ανήκουν στη συλλογή της Χριστιανικής Αρχαιολογικής Εταιρείας και αποτελούν στην πλειοψηφία τους λήψεις του Γεωργίου Λαμπάκη κατά τη διάρκεια της περιοδείας του σε πόλεις της Θράκης, τον Αύγουστο του 1902, και στην Κωνσταντινούπολη, τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους.
Τμήμα ακόμη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, η Θράκη κατά την εποχή αυτή διέσωσε λαμπρά μνημεία από το βυζαντινό παρελθόν της αλλά και σημαντικά μεταβυζαντινά. Πολλά από αυτά χάθηκαν οριστικά στη δίνη των ταραχών που γνώρισε το τόπος, με αποκορύφωμα το 1922. [...]
Τις πόλεις αλλά κυρίως τα μνημεία που διέσωζαν, αποτύπωσε με τον φακό του ο Γ. Λαμπάκης. Τα περιέγραψε επίσης -πολλές φορές και με σχεδιαστικές λεπτομέρειες- στα ταξιδιωτικά του ημερολόγια, στα οποία καταγράφει με γλαφυρότητα και συχνά με έντονη ρομαντική διάθεση την εμπειρία από τις περιοδείες του. [...]
Από την Κωνσταντινούπολη ο ίδιος ο Λαμπάκης τράβηξε ελάχιστες φωτογραφίες. Παρότι συνεπαρμένος από τα μνημεία που επισκέφθηκε και περιγράφει αναλυτικά στα ημερολόγιά του, δεν προχώρησε στη φωτογραφική τους αποτύπωση. Φρόντισε ωστόσο να εμπλουτίσει το αρχείο της Χριστιανικής Αρχαιολογικής Εταιρείας με λήψεις άλλων φωτογράφων (δωρεές ή αγορές) ιδιαίτερα σημαντικά τεκμήρια για τα σπουδαιότερα μνημεία της πρωτεύουσας. [...]

(απόσπασμα από το κείμενο της Ευγενίας Χαλκιά)