Βιβλίο
Κώστας Γαβράς

Συλλογικό έργο
Επιμέλεια: Ηλίας Κανέλλης
Κώστας Γαβράς
Μιχάλης Δημόπουλος
Βασίλης Βασιλικός
Χρήστος Α. Χωμενίδης
Ηλίας Κανέλλης
Τέτα Παπαδοπούλου
Μικέλα Χαρτουλάρη
Dan Georgakas
Γιάννης Ζουμπουλάκης
François Poulle
René Prédal
Jorge Semprun
Χριστίνα Μούργκα
Simone de Beauvoir
Daniel Serceau
Sean O' Hagan
Bertrand Poirot - Delpech
Alain Doremieux
Βασίλης Ραφαηλίδης
Gérard Leblanc
Gérard Camy
Monique Martineau
Roger Ebert
Λεωνίδας Κακάρογλου
Janet Maslin
Guy Ferraton
Ryan Gilby
Μετάφραση: Μαρία Αδαμοπούλου
Μετάφραση: Μαριάννα Ασπρομμάτη
Μετάφραση: Μαριάννα Κουτάλου
Μετάφραση: Μανταλένα Κριτσίνη
Μετάφραση: Βαγγέλης Μπιτσώρης
Μετάφραση: Μαριάννα Τόλια
Θεσσαλονίκη
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Αριθμός Έκδοσης: 1
2001
σ. 176
Σχήμα: 24χ17
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-87249-3-8
Σημειώσεις: Το βιβλίο αυτό εκδόθηκε με την ευκαιρία της αναδρομής στο έργο του Κώστα Γαβρά, που οργανώθηκε από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, από 29 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου στον κινηματογράφο "Άστρον Filmcenter", και στη Θεσσαλονίκη από 6 έως 12 Δεκεμβρίου 2002 στον κινηματογράφο "Ολύμπιον Renault-Παύλος Ζάννας".
Φωτογράφηση: ΝΑΙ
Κυκλοφορεί
Τιμή: 15.14€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 07-01-2011)
Περίληψη:

Η ανά χείρας έκδοση, κατ' αρχάς, ελπίζουμε ότι θα μπορέσει να λειτουργήσει ως ένα εισαγωγικό εγχειρίδιο στον κινηματογράφο του Κώστα Γαβρά. Η πολιτική θεματολογία των ταινιών του, ωστόσο, και ο τρόπος με τον οποίο τις υποδέχθηκε κάθε φορά η κριτική, επέβαλλε να προσεγγίσουμε ταυτόχρονα με τις ταινίες και το πολιτικό κλίμα της εποχής που γυρίστηκαν, όχι "αγιογραφικά" αλλά όπως τουλάχιστον αυτό καθρεφτίστηκε στα κριτικά σημειώματα γι' αυτές. Έτσι εξηγείται, π.χ., η παρουσία κειμένων όπως αυτό της Σιμόν ντε Μποβουάρ, που μόνο παρεμπιπτόντως αναφέρεται στις ταινίες του Γαβρά, αλλά και άλλων κειμένων που είναι έως επικριτικά· οι ταινίες του Γαβρά, άλλωστε, προκαλούν τον δημόσιο διάλογο. Εκεί που δυσκολευτήκαμε ήταν να βρούμε αξιόπιστα κριτικά κείμενα για τον Γαβρά, ιδιαίτερα το διάστημα 1960-78, στα ειδικά κινηματογραφικά περιοδικά που κυκλοφορούν στη Γαλλία· όσα εντοπίσαμε, ήταν περισσότερο πολιτικές παρά κινηματογραφικές κριτικές. Η σχετικώς υπερβολική παράθεση κειμένων από το τ.χ. 35 του περ. "CinemAction", 1985, οφείλεται στο ότι αυτή είναι η πρώτη συγκέντρωση ψύχραιμων κειμένων για το έργο του Γαβρά, που να μπορούν να σταθούν στο χρόνο. Το γεγονός ότι οι ταινίες του συνεχίζουν να είναι αντικείμενο πολιτικών και ιδεολογικών συγκρούσεων, τέλος, εξηγεί και γιατί επιλέξαμε να αναδείξουμε για το ελληνικό αναγνωστικό κοινό τη συζήτηση για τη θεωρηθείσα προκλητική αφίσα της τελευταίας ταινίας του Γαβρά, "Αμήν", προκρίνοντας ασφαλώς κείμενα που δεν υιοθετούν την έξαλλη ακροδεξιά ρητορική.