Βιβλίο
Παναγιώτα Χατζηγεωργίου
Αθήνα
Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός
Αριθμός Έκδοσης: 1
2012
σ. 314
Σχήμα: 24χ17
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-01-1472-0
Κυκλοφορεί
Τιμή: 20.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 21-03-2012)
Μορφές του αντιηρωισμού στο νεοελληνικό μυθιστόρημα
Από την "Πάπισσα Ιωάννα" στα "Βαμμένα κόκκινα μαλλιά"
Από την "Πάπισσα Ιωάννα" στα "Βαμμένα κόκκινα μαλλιά"
Παναγιώτα Χατζηγεωργίου
Αθήνα
Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός
Αριθμός Έκδοσης: 1
2012
σ. 314
Σχήμα: 24χ17
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-01-1472-0
Κυκλοφορεί
Τιμή: 20.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 21-03-2012)
Περίληψη:
Όταν διαβάζουμε ένα αφηγηματικό κείμενο, αυτό που κυρίως μας ελκύει είναι οι χαρακτήρες του. Αυτούς αγαπάμε, μισούμε, ονειρευόμαστε, γι' αυτούς συζητούμε, διαφωνούμε ή και τσακωνόμαστε. Γι' αυτούς, που δεν είναι παρά λέξεις στο χαρτί, δείγματα του παραδειγματικού άξονα τοποθετημένα στην κατασκευασμένη αφήγηση σύμφωνα με τους κανόνες του συνταγματικού άξονα. Τότε, γιατί συμβαίνει αυτό;
Μήπως ως αναγνώστες γινόμαστε αθώα παιδιά, που επιζητούν την παραμυθία και αποζητούν τους ήρωές τους; Κι εάν αυτοί που λατρεύουμε ως ήρωες, αποδεικνύονται αντιήρωες;
Μπορεί να είναι αντιήρωας "ο Ζορμπάς ο Έλληνας" και ο Λούης ένας άκακος δολοφόνος; Πώς γίνονται οι δυο τους μαζί με τον Βασίλη τον Αρβανίτη μυθοπλαστικά εργαλεία νιτσεϊκής κριτικής της ηθικής; Τι κοινό υπάρχει ανάμεσα στον Λουκή Λάρα και στον αφηγητή της Πυραμίδας 67; Πώς η στερεοτυπική σύνδεση του γυναικείου σώματος με την αμαρτία καθιστά αντιηρωίδες την Ιωάννα, τη Σμαραγδή και τη Μυρσίνη; Τι είδους είναι ένας έρωτας πιασμένος στα "δόντια της μυλόπετρας" ενός υπαρξιστικού, αντιηρωικού μυθιστορηματικού κόσμου;
Κι αν όλοι οι παραπάνω αντιήρωες και αντιηρωίδες δεν αποτελούν φιγούρες του θεάτρου σκιών, τι δουλειά έχει ο Καραγκιόζης στο μυθοπλαστικό παζάρι;
Όταν διαβάζουμε ένα αφηγηματικό κείμενο, αυτό που κυρίως μας ελκύει είναι οι χαρακτήρες του. Αυτούς αγαπάμε, μισούμε, ονειρευόμαστε, γι' αυτούς συζητούμε, διαφωνούμε ή και τσακωνόμαστε. Γι' αυτούς, που δεν είναι παρά λέξεις στο χαρτί, δείγματα του παραδειγματικού άξονα τοποθετημένα στην κατασκευασμένη αφήγηση σύμφωνα με τους κανόνες του συνταγματικού άξονα. Τότε, γιατί συμβαίνει αυτό;
Μήπως ως αναγνώστες γινόμαστε αθώα παιδιά, που επιζητούν την παραμυθία και αποζητούν τους ήρωές τους; Κι εάν αυτοί που λατρεύουμε ως ήρωες, αποδεικνύονται αντιήρωες;
Μπορεί να είναι αντιήρωας "ο Ζορμπάς ο Έλληνας" και ο Λούης ένας άκακος δολοφόνος; Πώς γίνονται οι δυο τους μαζί με τον Βασίλη τον Αρβανίτη μυθοπλαστικά εργαλεία νιτσεϊκής κριτικής της ηθικής; Τι κοινό υπάρχει ανάμεσα στον Λουκή Λάρα και στον αφηγητή της Πυραμίδας 67; Πώς η στερεοτυπική σύνδεση του γυναικείου σώματος με την αμαρτία καθιστά αντιηρωίδες την Ιωάννα, τη Σμαραγδή και τη Μυρσίνη; Τι είδους είναι ένας έρωτας πιασμένος στα "δόντια της μυλόπετρας" ενός υπαρξιστικού, αντιηρωικού μυθιστορηματικού κόσμου;
Κι αν όλοι οι παραπάνω αντιήρωες και αντιηρωίδες δεν αποτελούν φιγούρες του θεάτρου σκιών, τι δουλειά έχει ο Καραγκιόζης στο μυθοπλαστικό παζάρι;
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Έρη Σταυροπούλου | Αστυνομικός Τσέχοφ | "Το Βήμα"/ "Βιβλία" | 7/7/2013 |
Γιάννης Ασδραχάς | Ο αντιηρωισμός όπως εμφανίζεται στα νεοελληνικά μυθιστορήματα… | "Εξπρές" | 27/5/2012 |