Βιβλίο
Ismaël Saidi
Μετάφραση: Χριστίνα Οικονομοπούλου
Θεσσαλονίκη
Επίκεντρο
2021
σ. 192
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-618-204-070-6
Γλώσσα πρωτοτύπου: γαλλικά
Κυκλοφορεί
Τιμή: 9.00€ Φ.Π.Α.: 6%
Τζιχάντ
Ismaël Saidi
Μετάφραση: Χριστίνα Οικονομοπούλου
Θεσσαλονίκη
Επίκεντρο
2021
σ. 192
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-618-204-070-6
Γλώσσα πρωτοτύπου: γαλλικά
Κυκλοφορεί
Τιμή: 9.00€ Φ.Π.Α.: 6%
Περίληψη:
Το Τζιχάντ είναι ένα θεατρικό έργο-φαινόμενο στο Βέλγιο και στη Γαλλία. Με περισσότερους από 675.000 θεατές, έχει ως βασική θεματική σημερινούς νέους τζιχαντιστές της Ευρώπης, οι οποίοι προσχωρούν στους κόλπους του Ισλαμικού Kράτους και της Αλ Κάιντα στη Συρία.
Το έργο Τζιχάντ είναι η ιστορία του Ρεντά, του Ισμαήλ και του Μπεν, τριών Βέλγων μουσουλμάνων. Όπως και πολλοί άλλοι Ευρωπαίοι, προσηλυτίστηκαν και επιστρατεύτηκαν για να πολεμήσουν. Όμως γρήγορα απογοητεύονται και, όπως εξηγεί ο Ismaël Saidi, «συνειδητοποιούν ότι αυτό που τους πούλησαν μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, μέσα από την προπαγάνδα μίσους, δεν έχει καμία σχέση με αυτό που θα αντικρίσουν. Αποδεικνύεται ένας βάλτος, ένας ομαδικός τάφος, όπου στέλνονται βορά στα όπλα άνθρωποι που το μόνο που ήθελαν ήταν να αποδείξουν την ύπαρξή τους».
Το έργο παρωδεί τα πάντα: τον δογματισμό, τη θυματοποίηση, τον συνηθισμένο ρατσισμό των προαστίων, τα ταμπού της αραβο-μουσουλμανικής κοινότητας και τις προκαταλήψεις όλων μας, είτε είμαστε χριστιανοί είτε μουσουλμάνοι.
Το Τζιχάντ είναι ένα θεατρικό έργο-φαινόμενο στο Βέλγιο και στη Γαλλία. Με περισσότερους από 675.000 θεατές, έχει ως βασική θεματική σημερινούς νέους τζιχαντιστές της Ευρώπης, οι οποίοι προσχωρούν στους κόλπους του Ισλαμικού Kράτους και της Αλ Κάιντα στη Συρία.
Το έργο Τζιχάντ είναι η ιστορία του Ρεντά, του Ισμαήλ και του Μπεν, τριών Βέλγων μουσουλμάνων. Όπως και πολλοί άλλοι Ευρωπαίοι, προσηλυτίστηκαν και επιστρατεύτηκαν για να πολεμήσουν. Όμως γρήγορα απογοητεύονται και, όπως εξηγεί ο Ismaël Saidi, «συνειδητοποιούν ότι αυτό που τους πούλησαν μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, μέσα από την προπαγάνδα μίσους, δεν έχει καμία σχέση με αυτό που θα αντικρίσουν. Αποδεικνύεται ένας βάλτος, ένας ομαδικός τάφος, όπου στέλνονται βορά στα όπλα άνθρωποι που το μόνο που ήθελαν ήταν να αποδείξουν την ύπαρξή τους».
Το έργο παρωδεί τα πάντα: τον δογματισμό, τη θυματοποίηση, τον συνηθισμένο ρατσισμό των προαστίων, τα ταμπού της αραβο-μουσουλμανικής κοινότητας και τις προκαταλήψεις όλων μας, είτε είμαστε χριστιανοί είτε μουσουλμάνοι.
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Γιώργος Φρέρης | Η αποδόμηση-διακωμώδηση ενός ακόμη «ιερού» πολέμου | "Fractal" | 1/9/2021 |