Array
(
[0] => Array
(
[type] => Συγγραφέας
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 226974
[title] => Αξιολογώ και μαθαίνω
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Το ανά χείρας συλλογικό έργο έχει δύο βασικούς στόχους:
- Να αποσαφηνίσει έννοιες και θεωρητικές παραδοχές που συνδέονται µε την αξιολόγηση του µαθητή στη σύγχρονη εκδοχή της, που είναι κυρίως η διαµορφωτική αξιολόγηση.
- Να προτείνει ένα φάσµα πρακτικών διαµορφωτικής αξιολόγησης, που προέρχονται από τη σχολική τάξη.
Στις µέρες µας, η αξιολόγηση του µαθητή έχει πάψει να συνδέεται αποκλειστικά και µόνο µε τη βαθµολόγηση, αλλά, αντιθέτως, συνδέεται µε τη µάθηση. Μιλάµε, δηλαδή, για "αξιολόγηση που έχει ως αποστολή να διασφαλίζει τη µάθηση"· είναι "αξιολόγηση για τη µάθηση" (Assessment for Learning AfL). Στον παρόντα Πρακτικό Οδηγό χρησιµοποιείται ο τίτλος "Αξιολογώ και Μαθαίνω", επειδή κατά τη διαµορφωτική αξιολόγηση του µαθητή συλλέγουν πληροφορίες, µαθαίνουν, και ανατροφοδοτούνται τόσο ο µαθητής, σχετικά µε την επιτυχηµένη ή µη επίδοσή του, όσο ο εκπαιδευτικός για την εύστοχη ή µη διδασκαλία του.
Πέρα από τις θεωρητικές παραδοχές που παρέχει η παρούσα συλλογική εργασία, η καθοριστική συµβολή της έγκειται στο ότι έχει συγγραφεί µε το πνεύµα ενός ευσύνοπτου πρακτικού οδηγού, ο οποίος καθοδηγεί βήµα προς βήµα στην εφαρµογή εργαλείων αξιολόγησης και καταγραφής ενός φάσµατος επιδόσεων του µαθητή. Αρκετά από τα παραδείγµατα που υπάρχουν στον οδηγό προέρχονται από εφαρµογές σε τάξεις του ελληνικού σχολείου. Το παρόν βιβλίο απευθύνεται σε φοιτητές παιδαγωγικών σχολών, εκπαιδευτικούς όλων των βαθµίδων, ακόµα και σε γονείς, που θέλουν να ενηµερώνονται για τις σύγχρονες τάσεις στην αξιολόγηση του µαθητή.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => αξιολογω-και-μαθαινω-447875
[deleted] => 0
[category_id] => 13
[publisher_id] => 172
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1522530000
[first_publish_date] => 1522530000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_226974/226974.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/23/b226974.jpg
[isbn] => 978-960-612-127-2
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 184
[weight] =>
[dimensions] => 29x21
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 15.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1524555979
)
[1] => Array
(
[title_id] => 205581
[title] => Το σχολικό βιβλίο
[subtitle] => Σχεδιασμός, διδασκαλία, αξιολόγιση
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Τρία είναι τα κοµβικά στάδια στη ζωή ενός σχολικού βιβλίου:
1. Το στάδιο της δηµιουργίας, δηλαδή του σχεδιασµού
2. Το στάδιο της εφαρµογής, δηλαδή της χρήσης του ως µέσου διδασκαλίας και µάθησης, και
3. Το στάδιο της αξιολόγησης (διαµορφωτικής ή τελικής). Αυτά τα τρία στάδια συνθέτουν τον σκελετό επί του οποίου εξελίσσεται η µελέτη των σχολικών βιβλίων στον παρόντα τόµο.
Στο πρώτο µέρος, τον "Σχεδιασµό", παρουσιάζουµε τη διαδικασία σχεδιασµού, τους φορείς και τις προοπτικές στην παραγωγή των σχολικών βιβλίων και εν γένει των µέσων διδασκαλίας. Επισηµαίνεται ότι η τεχνολογία των σχολικών βιβλίων, συµβατική ή ψηφιακή, καλείται να καλύψει ανάγκες και γι αυτό πρέπει να γνωρίζουµε τα όρια και τις δυνατότητές της, για να την αξιοποιήσουµε µε τον πιο πρόσφορο παιδαγωγικά τρόπο. Τον πρόσφορο παιδαγωγικό τρόπο, τον οποίο υιοθετούν οι εκπαιδευτικοί κατά τη χρήση των σχολικών βιβλίων στη σχολική τάξη, εξετάζουµε στο δεύτερο µέρος αυτού του τόµου, τη "Διδασκαλία". Παρουσιάζουµε ποιοτικά και ποσοτικά δεδοµένα από έρευνα στο πεδίο που διεξήχθη σε 3 δηµοτικά σχολεία του κέντρου της Αθήνας το 2009-2010. Υποστηρίζουµε ότι, προκειµένου να αξιοποιούνται παιδαγωγικά τα σχολικά βιβλία επ΄ ωφελεία των µαθητών και της µάθησης, απαιτείται συντονισµένος και στρατηγικής φύσεως µακρο-πρόθεσµος προγραµµατισµός για µια "Παιδαγωγική του Σχολικού Βιβλίου", µε κυριότερες προϋποθέσεις: α. την αναθεώρηση των Αναλυτικών Προγραµµάτων και την περικοπή της ύλης, β. την επιµόρφωση των εκπαιδευτικών στον σχεδιασµό εκπαιδευτικού υλικού µε παιδαγωγικούς όρους, γ. τη διαχρονική έρευνα στον τρόπο παιδαγωγικής αξιοποίησης και αποτελεσµατικότητας των σχολικών βιβλίων και εν γένει των εκπαιδευτικών µέσων, κατά τη µαθησιακή διαδικασία. Στο τρίτο µέρος, στη θεµατική της "Αξιολόγησης" των σχολικών βιβλίων ο αναγνώστης θα βρει κείµενα των Κυριάκου Μπονίδη, Όθωνα Μπουραντά, Ηλία Γ. Ματσαγγούρα, Ευτυχίας Αντωνίου, Ντίας Γαλανοπούλου, Ειρήνης Πετράτου και Αλεξάνδρας Χ. Κουλουµπαρίτση, τα οποία επικεντρώνονται στις διαδικασίες και τα εργαλεία έρευνας και αξιολόγησης των σχολικών βιβλίων.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => το-σχολικο-βιβλιο-405151
[deleted] => 0
[category_id] => 13
[publisher_id] => 172
[writter_id] => 51143
[area_id] => 1
[publish_date] => 1446328800
[first_publish_date] => 1446328800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_205581/205581.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/21/b205581.jpg
[isbn] => 978-960-333-852-9
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 342
[weight] =>
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 26.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1448270012
)
[2] => Array
(
[title_id] => 172192
[title] => Αναλυτικό πρόγραμμα και διδακτικός σχεδιασμός
[subtitle] => Θεωρητικές αναζητήσεις και παραδείγματα εφαρμογών από το σχολείο
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Το αναλυτικό πρόγραμμα και η διδασκαλία στη βάση του μοντέλου του Διδακτικού Σχεδιασμού (Industrial Design) συνθέτουν τον θεωρητικό καμβά πάνω στον οποίο αναπτύσσονται οι προτάσεις πρακτικής εφαρμογής στο παρόν βιβλίο. Το Αναλυτικό Πρόγραμμα εξετάζει υπό το πρίσμα δύο αντιμαχόμενων σχολών, της σχολής συστημικής σκέψης και της κριτικής σχολής και σε αντιπαραβολή προς τον επικρατέστερο στη χώρα μας όρο "Πρόγραμμα Σπουδών". Στο πλαίσιο της συστημικής σχολή παρουσιάζεται διεξοδικά ο κλάδος του Διδακτικού Σχεδιασμού. Εφαρμογές του Διδακτικού Σχεδιασμού αποτελούν τα προγράμματα που αναλύονται στο σύνολο σχεδόν του βιβλίου.
Το παρόν έργο απευθύνεται σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές των παιδαγωγικών μαθημάτων και τμημάτων, σε σχολικούς συμβούλους και στους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα σχολεία της χώρας μας.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => αναλυτικο-προγραμμα-και-διδακτικος-σχεδιασμος-338653
[deleted] => 0
[category_id] => 13
[publisher_id] => 172
[writter_id] => 51143
[area_id] => 1
[publish_date] => 1293832800
[first_publish_date] => 1293832800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_172192/172192.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/18/b172192.jpg
[isbn] => 978-960-333-701-0
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 255
[weight] => 512
[dimensions] => 24x16
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 17.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1330005374
)
[3] => Array
(
[title_id] => 143922
[title] => Τί άλλαξε;
[subtitle] => Ένα χρόνο μετά την εφαρμογή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Στο βιβλίο αυτό, γίνεται μια απόπειρα καταγραφής των προβλημάτων που ανέκυψαν στα σχολεία ένα και πλέον χρόνο μετά την εφαρμογή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων.
Με την ευκαιρία αυτή δίνεται η δυνατότητα να σκεφτούμε ξανά κεντρικά ζητήματα των νέων αναλυτικών προγραμμάτων, θετικά και αρνητικά, αποδεκτά και αµφισβητήσιμα καθώς και την υπάρχουσα ελληνική κουλτούρα εν γένει για τα αναλυτικά προγράμματα.
Ίσως το πλήρωμα του χρόνου έχει έρθει για να συνειδητοποιηθούν καλύτερα στην εκπαιδευτική κοινότητα θεμελιώδη και αυτονόητα στοιχεία όπως:
- Τα αναλυτικά προγράμματα δεν ταυτίζονται µε τα σχολικά εγχειρίδια.
- Η απόσταση που χωρίζει τους σκοπούς ενός αναλυτικού προγράμματος από την υλοποίησή τους στα σχολεία είναι συχνά αστρονομική.
- Η πιλοτική εφαρμογή δεν είναι πολυτέλεια αλλά αναγκαιότητα για τα αναλυτικά προγράμματα.
Υπάρχει γνωστικό αντικείμενο που αφορά στα αναλυτικά προγράμματα, το οποίο θα πρέπει να αποτελεί τη βάση σχεδιασμού και ανάπτυξής τους. Τα αναλυτικά προγράμματα δεν θα πρέπει να αποτελούν εφαλτήριο αναρρίχησης επίδοξων πολιτικών και αυλικών της εκάστοτε ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ.
Τέλος, δεν θα πρέπει να αποσυνδέομε την όποια καινοτοµία στα αναλυτικά προγράμματα µε την ποιότητα της επιμόρφωσης, της υποστήριξης και τα μέσα που θα παράσχουμε στα σχολεία.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => τι-αλλαξε;-282861
[deleted] => 0
[category_id] => 13
[publisher_id] => 172
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1241125200
[first_publish_date] => 1241125200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_143922/143922.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/15/b143922.jpg
[isbn] => 978-960-333-584-9
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 287
[weight] => 487
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 17.33
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1330005374
)
[4] => Array
(
[title_id] => 121785
[title] => Σχολικός εγγραματισμός
[subtitle] => Λειτουργικός, κριτικός, επιστημονικός
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Ο Σχολικός Εγγραμματισμός είναι μια πολύπλοκη και ιδιαίτερα σημαντική ικανότητα με γλωσσικές, γνωστικές και κοινωνικές διαστάσεις, που καθορίζει αποφασιστικά τη σχολική πρόοδο των μαθητών και τις προϋποθέσεις κοινωνικής ανέλιξής τους. Λόγω της υψηλής σημασίας του απασχολεί τις δύο τελευταίες δεκαετίες τη σύγχρονη διεθνή παιδαγωγική βιβλιογραφία, αλλά και την ελληνική κατά τα τελευταία χρόνια.
Το θέμα του Σχολικού Εγγραμματισμού κατέστη επίκαιρο και επιτακτικό στη χώρα μας λόγω των πρόσφατων διεθνών εκθέσεων, οι οποίες εμφανίζουν την Ελλάδα μεταξύ των τελευταίων χωρών στη διεθνή κατάταξη, αλλά και λόγω των νέων σχολικών βιβλίων, που συνειδητά θέτουν στις προτεραιότητές τους την ανάπτυξη του Σχολικού Εγγραμματισμού.
Οι συγγραφείς του τόμου εξοικειώνουν τους εκπαιδευτικούς με επεξεργασμένες θεωρητικές αναλύσεις του γραπτού λόγου και δοκιμασμένες διδακτικές πρακτικές του Λειτουργικού, Κριτικού και Επιστημονικού Εγγραμματισμού, κατάλληλες να καταστήσουν τους μαθητές ικανούς: 1. να κατανοούν σε βάθος και να ερμηνεύουν το νοηματικό περιεχόμενο των (σχολικών) κειμένων και την κοινωνική πρακτική που αντιπροσωπεύουν, 2. να εντάσσουν τα κείμενα τόσο στο κειμενικό είδος όσο και στο κοινωνικό πλαίσιο μέσα στο οποίο παράγονται και λειτουργούν, 3. να αναλύουν κριτικά τις σχέσεις των λεξικο-γραμματικών μέσων με τις επιδιωκόμενες λειτουργίες των επιμέρους κειμενικών ειδών και 4. να συνθέτουν κείμενα ποικίλων ειδών και τύπων για τις μαθησιακές και αργότερα για τις κοινωνικές και επαγγελματικές ανάγκες τους.
[contents] =>
[notes] => Εισαγωγή: Ηλίας Γ. Ματσαγγούρας.
[lang_code] => el
[seo_url] => σχολικος-εγγραματισμος-238767
[deleted] => 0
[category_id] => 13
[publisher_id] => 172
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1180645200
[first_publish_date] => 1180645200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_121785/121785.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/13/b121785.jpg
[isbn] => 978-960-333-518-4
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 608
[weight] => 1139
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 47.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1370521204
)
[5] => Array
(
[title_id] => 105221
[title] => Εκπαιδευτικές αλλαγές, η παρέμβαση του εκπαιδευτικού και του σχολείου
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Τα 50 κείμενα του βιβλίου αυτού, τα οποία αναφέρονται στις εκπαιδευτικές αλλαγές, την παρέμβαση του εκπαιδευτικού και του σχολείου, αποτελούν μέρος από τις εισηγήσεις που έγιναν στο 7ο ετήσιο συνέδριο με διεθνή συμμετοχή της Μονάδας Μεθοδολογίας και Προγραμμάτων Εκπαίδευσης του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΕΑΠΗ) του Πανεπιστημίου Πατρών. Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών στις 10-12 Απριλίου 2005 με τη συμμετοχή 600 περίπου συνέδρων.
Με το βιβλίο αυτό γίνεται απόπειρα να δοθούν απαντήσεις σε ερωτήματα όπως:
- Πότε θα κατορθώσουμε να έχουμε βιώσιμες εκπαιδευτικές αλλαγές που θα διαρκούν περισσότερο από όσο η θητεία ενός προσώπου σε μια θέση (υπουργού, συμβούλου, διευθυντή, υπευθύνου, εκπαιδευτικού);
- Πότε επιτέλους θα επεξεργαστούμε και θα αναδείξουμε εκπαιδευτικές αλλαγές βασισμένες στο σχολείο (school based);
- Πότε θα βρούμε τη χρυσή τομή μεταξύ των από τα κάτω (bottom up) και από τα πάνω (top down) εκπαιδευτικών αλλαγών;
- Πώς μπορούμε να βιώσουμε το σχολείο ως έναν ευφυή οργανισμό που μαθαίνει, ενσωματώνει εκπαιδευτικές αλλαγές και εξελίσσεται;
- Πώς μπορούμε να κατανοήσουμε την ηγεσία ενός ευφυούς σχολείου;
- Ποιος είναι ο ρόλος των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των γονέων σε ένα ευφυές σχολείο;
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => εκπαιδευτικες-αλλαγες,-η-παρεμβαση-του-εκπαιδευτικου-και-του-σχολειου-205733
[deleted] => 0
[category_id] => 13
[publisher_id] => 348
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1151701200
[first_publish_date] => 1151701200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_105221/105221.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/11/b105221.jpg
[isbn] => 978-960-375-974-4
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 473
[weight] => 798
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 25.48
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1303976634
)
[6] => Array
(
[title_id] => 89279
[title] => Σχέδια εργασίας στην τάξη και στην πράξη
[subtitle] => Στόχος, τρόπος, αξιολόγηση
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Βιβλία για Εκπαιδευτικούς
[subseries_title] => Διδακτική Πράξη και Θεωρία
[technical_requirements] =>
[summary] => Το παρόν βιβλίο έχει ως στόχο να καθοδηγήσει τον εκπαιδευτικό κατά την εκπόνηση σχεδίων εργασίας. Τα σχέδια εργασίας αποτελούν σύγχρονη διδακτική πρόταση, την οποία υιοθετούν τα νέα αναλυτικά προγράμματα και τα προγράμματα εμπλουτισμού που εδώ και καιρό εφαρμόζονται στις σχολικές μονάδες, όπως είναι τα προγράμματα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, της Αγωγής Υγείας, το «Μελίνα», η Ευέλικτη Ζώνη κ.ά. Ως εκ τούτου, η εργασία αυτή αποτελεί χρήσιμο και βοηθητικό εργαλείο για τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, αλλά και για όσους υλοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα άλλων φορέων (ιδρύματα πολιτιστικής κληρονομιάς, μουσεία κτλ.).
Το βιβλίο αποτελείται από δύο μέρη:
Στο Α΄ μέρος παρουσιάζεται το βασικό εργαλείο ανάπτυξης των σχεδίων εργασίας, το οργανόγραμμα. Οι τομείς στους οποίους αναλύεται το οργανόγραμμα είναι πέντε:
Ο τρόπος επιλογής του θέματος.
Οι μαθητές και οι μαθητικές ομάδες.
Η εννοιολογική ανάλυση του θέματος (διαθεματική-διεπιστημονική).
Οι στόχοι και οι δραστηριότητες που απορρέουν από την εννοιολογική ανάλυση του θέματος.
Η αξιολόγηση, με έμφαση στην αξιολόγηση με βάση το Φάκελο Εργασιών του Μαθητή (portfolio).
Λειτουργικό συμπλήρωμα κάθε τομέα είναι τα φύλλα οργάνωσης της εργασίας του εκπαιδευτικού και του μαθητή. Με αυτά τα φύλλα εκπαιδευτικοί και μαθητές μπορούν να δημιουργήσουν εύκολα το προσωπικό τους αρχείο.
Στο Β΄ μέρος παρουσιάζονται σχέδια εργασίας που εφαρμόστηκαν στη σχολική τάξη και σε χώρους εκτός σχολείου, όπως είναι τα μουσεία. Ο σχεδιασμός και οι προτάσεις των εκπαιδευτικώ�� που τα σχεδίασαν και τα υλοποίησαν αποτελούν σημαντικό βοήθημα για όσους επιθυμούν να εφαρμόσουν την προσέγγιση των σχεδίων εργασίας στην τάξη τους.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => σχεδια-εργασιας-στην-ταξη-και-στην-πραξη-174817
[deleted] => 0
[category_id] => 13
[publisher_id] => 20
[writter_id] => 51143
[area_id] => 1
[publish_date] => 1096578000
[first_publish_date] => 1096578000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_89279/89279.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/09/b89279.jpg
[isbn] => 978-960-16-1340-6
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 235
[weight] => 585
[dimensions] => 27x21
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 22.52
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1330694464
)
[7] => Array
(
[title_id] => 85153
[title] => Η κατανόηση στο αναλυτικό πρόγραμμα στα σχολικά βιβλία και στη διδακτική πράξη: Συστημική συσχέτιση και αξιολόγηση
[subtitle] => Εφαρμογές στην υποχρεωτική εκπαίδευση
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Το βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας στηρίζεται στο τρίπτυχο αναλυτικό πρόγραμμα, διδακτική μεθοδολογία και σχολικό εγχειρίδιο. Αυτοί οι τρεις παράγοντες αναλύονται και αξιολογούνται με συστημικό τρόπο, για να διαπιστωθεί κατά πόσο συμβάλλουν στην προώθηση της κατανόησης σχολικών κειμένων και στη μάθηση.
Αρχικά εξετάζεται η έμφαση που δίνεται στην κατανόηση στο αναλυτικό πρόγραμμα της χώρας μας. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται οι θεωρητικές παραδοχές για την κατανόηση κειμένων, οι οποίες αναδεικνύουν παράγοντες που επηρεάζουν τόσο τη συγγραφή βιβλίων, όσο και τη διδακτική πράξη. Με κριτήρια κειμενογλωσσολογικά και παιδαγωγικά, αξιολογούνται κείμενα από τα σχολικά βιβλία των κοινωνικών και φυσικών επιστημών της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, καθώς και οι εμπεδωτικές και ανακεφαλαιωτικές ασκήσεις, που τα συνοδεύουν. Τέλος, παρουσιάζεται βήμα προς βήμα η εφαρμογή στη σχολική τάξη δύο διδακτικών στρατηγικών που προάγουν τη μεταγνώση και την αυτορύθμιση κατά την κατανόηση κειμένων.
Το βιβλίο απευθύνεται σε σπουδαστές παιδαγωγικών σχολών, σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και σε ειδικούς ερευνητές και επιστήμονες, που εντρυφούν στη μελέτη και στην παραγωγή σχολικών εγχειριδίων. Ενδιαφέρει, επίσης, όσους ασχολούνται με θέματα γνωστικής ψυχολογίας και επικοινωνίας.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => η-κατανοηση-στο-αναλυτικο-προγραμμα-στα-σχολικα-βιβλια-και-στη-διδακτικη-πραξη:-συστημικη-συσχετιση-και-αξιολογηση-166575
[deleted] => 0
[category_id] => 13
[publisher_id] => 172
[writter_id] => 51143
[area_id] => 1
[publish_date] => 1041372000
[first_publish_date] => 1041372000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_85153/85153.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/09/b85153.jpg
[isbn] => 978-960-333-330-2
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 207
[weight] => 360
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 16.82
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1330005374
)
)
)
)
ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Αγαπητοί συνεργάτες, Η νέα ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ τέθηκε σε εφαρμογή και για ένα μικρό χρονικό διάστημα θα ενσωματώνει προτάσεις βελτίωσης. Στη φάση αυτή, η καταγραφή των νέων εκδόσεων γίνεται με αργούς ρυθμούς, λόγω διαφόρων τροποποιήσεων. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, οι εκδότες θα έχουν τη δυνατότητα να καταγράφουν αφ' εαυτού τις νέες κυκλοφορίες.
Συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Κουλουμπαρίτση, Αλεξάνδρα Χ.
Η Αλεξάνδρα Χ. Κουλουµπαρίτση διδάσκει στο Πανεπιστήµιο Αθηνών στο µεταπτυχιακό διατµηµατικό πρόγραµµα "Διδασκαλία της Χηµείας και Νέες Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες". Διετέλεσε Σύµβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και Σχολική Σύµβουλος στην Πρωτοβάθµια Εκπαίδευση. Με υποτροφία του ΙΚΥ απέκτησε τους µεταπτυχιακούς της τίτλους (MEd, PhD) από το Πανεπιστήµιο της Ουαλλίας, στον Διδακτικό Σχεδιασµό και τα Αναλυτικά Προγράµµατα, υπό το πρίσµα της συστηµικής προσέγγισης. Έχει υπηρετήσει σε σχολεία γενικής και ειδικής αγωγής, καθώς και σε σχολεία αλλόγλωσσων µαθητών. Ασχολείται ερευνητικά µε: τον διδακτικό σχεδιασµό, τα αναλυτικά προγράµµατα, τα µέσα διδασκαλίας (έντυπα και ψηφιακά), την αξιολόγηση στην εκπαίδευση.
We use cookies to enhance your experience. By clicking "Accept All Cookies," you agree to the use of all cookies on our website.